Prachtig om in de voorbereiding op de komst van nr. 3 de tijd al ver vooruit te zijn en een horloge voor later aan te kopen! Het is al vele malen geopperd en ook ik zou gaan voor een derde Oris. Past naar mijn idee goed bij de onderlinge band van de kinderen. Model? Ik verwijs eventjes - lui achterover leunend - naar de eerder gedane suggesties.
Zo, een groot deel is vrij duidelijk Ik ben echter op basis van de plaatjes online niet volledig overtuigd van de kleur blauw. De donkergroene lijkt mij wat meer universeel.
Dit is wel een mooi model mocht de derde telg een dame zijn. Ik ken deze niet, welke referentie is dit?
Soms wel, maar het bordeaux + brons is mij iets teveel van het goede.
Ik wist dat deze opmerking ging komen en ik had hem ook wel van jou verwacht. Maar wees gerust, dit is ook de planning. Hekel aan rubbers en drie telgenn zijn meer dan voldoende.
Hier moet ik dan iets anders voor verzinnen ja…
Thanks! Het idee van 3 Oris horloges voor 3 kinderen vind ik mooi, maar wat jij zegt; ik vind die Longines een schitterend horloge… Dat maakt de keuze lastig. Een Club doet mij niet zoveel.
Ik koop altijd op staal. Een knappe leren band koop ik er dan later wel bij.
Over getwijfeld, maar ik vind hem toch ietwat saai op het eerste oog.
Pfoe, het is anders, maar ik weet niet of dit mijn ding is. Misschien ook eens in het echt bekijken.
Ik ook niet.
Sterker nog; die vind ik veel mooier dan die lichtblauwe. Die bruine leren band staat er ook heel mooi bij
Kan zijn en als je hem net zo mooi vind is het misschien een argument.
Tegelijk, zelf ben ik voorstander om gewoon de kleur te kiezen die je nu t gaafst vindt. Als dat toevallig die blauwe is, lekker doen.
Zo naast elkaar, foe, moeilijke keuze.
Maar ja, waarschijnlijk als je ze naast elkaar in t echt ziet ben je er zo uit.
(Misschien ook de leuke reden om dat nog niet te doen? Eerst nog lekker zoeken is ook leuk! )
Naar de AD om te passen dus, even bellen welke kleuren ze hebben liggen. Ik vind ze alledrie mooi, de blauwe trok mij het meeste daarom heb ik die gekocht. Maar die groene is ook heel mooi en de grijze ook. Als je de juiste om hebt weet je het meteen.
Ik vind trouwens de kleur band van de grijze het mooiste, die hadden ze op de blauwe moeten leggen. Trouwens een heerlijke soepele en comfortabele band dat hertenleer.
Ik heb ze gepast en vertrouw me… De blauwe is niet alleen meer, eh, levendig, hij is ook makkelijker te combineren met kleding. Groen is moeilijk.
Dan is de Cervo Volante nog steeds perfect. Met 38x11mm grootte is hij unisex te noemen. Sterker nog, ik vind het één van de mooiste en mooist draagbare horloges die Oris in de laatste 25 jaar heeft uitgebracht.
De andere topper is de sixty five. Je hebt dus eigenlijk bijna de plicht om een Pointer date toe te voegen.
Klopt. En, net als groen, verre van makkelijk te combineren met kleding, merk ik.
Het was voor je eigen bestwil, he? Ieder kind kost zo’n anderhalve ton voor je ze de deur uit bonjourt, dus ik wil alleen maar dat paps nog een bier & horloge-potje over houdt.
Maar alle gekheid op een stokje: Mooi man, ik hoop dat alles lekker goed gaat de komende maanden, en dat je vrouw maar een zo plezant mogelijke zwangerschap heeft.
Gefeliciteerd met de blijde verwachting!!!
Ik zou het bij Oris houden! Elke nakomeling zijn (of haar) eigen Oris.
Nu alleen maar hopen dat de voorliefde voor horloges erfelijk is
Ik neem je advies mee in mijn beeldvorming, maar vertrouwen op de smaak van een ander vind ik gevaarlijk. Op basis van foto’s op het wereldwijde web geniet de groene toch mijn voorkeur, zie bijvoorbeeld:
Alhoewel dit ook wel prettig smoelt…
Toch maar zelf gaan passen inderdaad.
Kannonnen, wat een geld als het zo op papier staat… Naast het horloge- en bierpotje heb ik ook nog een gitaar- en whiskypotje nodig, dus dit is de laatste
We kid because we love. Thanks!
Allereerst gefeliciteerd. Leuk om te lezen dat jullie blijde verwachting zijn. Goed punt om voor alle drie bij Oris te blijven. Wat denk je van onderstaande limited:
Mooie uitvoering, maar eigenlijk probeer ik weg te blijven van de modellen die ik al heb en eerst te kijken naar andere opties. Eventuele uitzonderingen zou een 65 Cotton Candy of de nieuwe Aquis met pastel wijzerplaten zijn, die wijken genoeg af van de modellen al in bezit.
Ik houd erg van groen. Ik heb een Seiko Alpinist in groen gehad, ik heb op dit moment nog een Uemura in het groen, en iedere keer als ik de AnOrdain Model 1 in het groen zie, met de fumé dial, zweeft m’n vinger boven die knop.
Maar ik heb het niet over smaak. Ik heb het over het gemak waarmee je groen combineert met band-kleuren, kleding en schoenen. Die grijze is wat saai, die groene gaat moeilijk zijn, en die blauwe is spot-on, wat ik je brom.
Daar zit bij mij ook meer in dan in het bierpotje. Whisky is een uitstekende biervervanger!
Nog een mooie aanbeveling, De Sinn 556 met MOP plaat. Super uniek zo en mooi op staal en leer, binnen je budget en makkelijk kiezen bij aankoop op welke band je wil.
Prachtig! Die wijzerplaat is echt bijzonder
Nou heren, bedankt voor alle adviezen. De keuze is gemaakt en ondanks dat ik ervan overtuigd was dat het een Oris moest worden, ben ik uiteindelijk toch voor de Longines Spirit (40mm, blauw) gegaan. Hieronder een snel kiekje;
Het idee van 3x een Oris voor 3 zoons vond ik heel leuk, maar toen ik bij Van Baal in de winkel naar de Oris horloges stond te kijken bekroop mij het gevoel dat ik m.i. de mooiste Oris horloges al had. Bij de gedachte om dan puur een Oris te kopen omdat het een Oris “moet” zijn voelde ik me niet prettig en ben ik toch verder gaan kijken. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om het horloge te kiezen dat ik voor dit bedrag het mooist vond en met het meeste plezier zou dragen.
Ik heb de Cervo Volante in groen nog wel gepast, maar naast dat ik hem iets te fijntjes vond met zijn 38mm verloor hij het ook op bijna alle fronten van de Spirit. Gangreserve, kast met verschillende afwerkingen, de wijzerplaat met opgelegde indices; de Spirit straalt in vrijwel alles meer luxe uit, zeker als je bedankt dat het horloge rond de € 2.000 kost. De prijs-kwaliteitverhouding is in ieder geval dik in orde.