Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een nieuw horloge voor maximaal € 2.000,-. Het aankoopkanaal maakt mij niet zoveel uit, maar bij voorkeur wel een nieuw horloge.
De reden voor deze aanschaf is dat wij begin volgend jaar ons derde kind verwachten! Bij mijn vorige twee kinderen heb ik ook horloges gekocht. Enerzijds omdat ik het zelf leuk vind, maar anderzijds ook met het idee om tzt het horloge door te geven. Hierbij denk ik niet aan restwaarde, maar aan emotionele waarde.
De twee horloges die ik aangeschaft heb bij de geboortes van mijn zoons, zijn de Oris Aquis Source of Life;
Op het moment weten we nog niet wat het geslacht van de baby is, dus ik ben me breed aan het oriënteren. Omdat ik zelf het horloge ook zal dragen gedurende x aantal jaren zal ik geen echt vrouwenmodel van 28mm aanschaffen, maar een unisex model van minimaal 36mm is geen probleem.
Zelf heb ik nu de volgende modellen op de short list:
Ik vind het aan de ene kant leuk om voor ieder kind straks een Oris horloge te hebben, maar ik ben ook heel erg gecharmeerd van de Longines Spirit modellen. Ik zou de Spirit overigens op staal kopen, dat heb ik bij de Aquis en Diver 65 ook gedaan.
Ik ben benieuwd of er vanuit dit forum nog ideeën of suggesties zijn?
Ja, het ligt dan toch wel voor de hand om ook nu weer een Oris te kopen. Je noemde 'm zelf al.
Maar dan in deze (heel mooie) kleur.
En gefeliciteerd, trouwens nog!
Ik zou de Cervo Volante nemen, maar dan in blauw. Dan heeft iedereen een Oris. Ik zou niet de artelier doen. Je hebt twee sportievere genomen, en in het kader van “je moet geen stiefkinderen maken” denk ik dat een derde sportieve er goed bij kan.
In dat kader: Ook geen Longines. Één merk lijkt me juist cool voor de nazaten.
Wanneer dit allemaal klaar is zou ik naar de uroloog rijden en een afspraak maken om een knoop in de handel te leggen, want het is geen 1950 meer.
Verder feliciteer ik je zodra je gezinsuitbreiding een fait accompli is.
Luister nou naar die man. Ome @TagEd heeft er kijk op.
Voordat ik zag wat je al had moest ik gelijk aan de Aquis denken maar zie dat je al goed bezig was!
Ik zou dan zeker voor een derde Oris gaan, super mooie gedachte!
Eerst en vooral gefeliciteerd met de geboorde van jullie kind! Ik snap de redenatie om ieder van hen een Oris kunnen overdragen, en uit die redenatie zou ik dan de pointer date kiezen, maar man wat is die Longines zoveel x mooier imho. Ik zou die voor mezelf met 16,5 a 17cm pols gerust in 37mm halen.
Persoonlijk zou ik hem op leer kopen, zeker met het oog dat je hem door wilt geven aan je kinderen. Een leren band vind ik dan een veiligere keuze dan staal, niet iedereen houd van horloges op staal. Maar goed deze mening komt van iemand die niet van horloges op staal houd.