Nieuw horloge voor vriendin

Hallo Do, welkom hier en wat mooi dat je jouw vriendin zo in de watten gaat leggen. Lucky woman!
Hierboven is het al een paar keer genoemd, door @jeroenderee ook met een linkje naar de advertentie erbij: Tag Heuer in staal/goud, in superstaat!

4 likes

Ik vind de opdracht “nieuwe vriendin voor mijn horloge” veel leuker
:+1:

13 likes

Dank voor de reacties, ik vind het jammer dat t blijkbaar overkomt of ik haar een nieuw horloge wil opdringen, ik had misschien moeten vermelden dat ze t leuk vind om verrast te worden en als ik haar een horloge geef, ze die altijd nog kan ruilen voor een ander horloge maar t is altijd leuker dan een cadeaubon van de juwelier te geven vind ik. En wat betreft de sauna en t etentje dat geef ik er gewoon bij;) ik was meer benieuwd naar de reacties hoe het tegenwoordig gesteld is met de uurwerken en kwaliteiten van Gc en Seiko en wat een betere koop is. Ik weet ook wel dat vrouwen en horloges niet altijd samen gaan maar zolang t glimt en er mooi uitziet vind ze t al lang best, ik zelf kijk dan weer meer naar prijs kwaliteit en merk. Ik zelf heb al 16 jaar een Seiko arctura kinetic om en ben aan t sparen voor een Tag heuer carrera calibre 16, leuk om naar uit te kijken😊

1 like

Mijn vriendin is gelukkiger met een paul hewitt als bv een tag heuer of breitling :stuck_out_tongue_winking_eye:

Google er maar is op :wink:

1 like

Ik wil ook geen tag of breitling geven maar een Seiko of Gc maar ik zal je tip ook even googlenđŸ‘đŸ»

1 like

Geen zorgen, is waarschijnlijk projectie :joy: ik denk dat veel mensen op t forum wel eens hebben geprobeerd hun meisje / dame / vrouw (of heer natuurlijk) aan de horloges te helpen.

Vooral goed kijken naar wat zij wil: als ze rosé mooi vindt, een merk herkent en gewoon met batterijtje wil dan is dat belangrijk. Als haar wensen passen binnen merken zoals Seiko, dan is dat alleen maar mooi want dan weet je dat je ook gewoon iets goeds hebt dat jaren mee gaat.

2 likes

Voor €200 heb je een Seiko damesquartz met Hardlex glas. Deze Seiko (SUT322P1) is voor €350 wel te vinden.
Dit horloge uit de Premier range heeft saffier en is echt een stuk beter afgewerkt dan de horloges in de 200 euro range (de bracelet bv). En je hebt solar. Geen rare prijs hoor. Verder heb ik op de langere termijn meer vertrouwen in Seiko PVD (het goudkleurige laagje) dan wat ze op zo’n Gucci doen.

Ik vind het wel altijd moeilijk om een dameshorloge te vinden wat ik er zelf mooi uit vind zien, maar dat doet hier niet ter zake.

Als geld geen Rolex zou spelen :ok_hand:

1 like

O, o, o! Als je meisje een horloge wil, denk jij dat zij geinteresseerd is in jouw hobby. Dat is heel erg fout gedacht. Begin er niet aan. Laat haar de keus! Veins belangstelling; laat alles wat je weet en vindt los; spreek er met geen woord over. Volg haar in haar gepraat en geneuzel over wat zij wil. Ga mee shoppen, hum steeds, zeg aarzelend “eh, ja, zo kun je het ook zien”, en prijs haar om haar uiteindelijke keus. Ze zal je geweldig vinden! En dat krijgt dan weer elders mooie gevolgen! Succes!

5 likes

Haha, ja wat zal ik hier nou eens op antwoorden, om te beginnen is het geen hobby, ik draag al 15 jaar het zelfde horloge, ik ben wel altijd geïnteresseerd geweest in Horloges vooral de laatste tijd vandaar ook mijn aanmelding op deze site, Ik wil mijn vriendin niks opdringen en ook niet meenemen in mijn ‘hobby’ het enigste waarom ik deze vraag stelde op dit forum was om te horen wat de verschillen zijn tussen Gc en Seiko maar de meeste lezen daar over heen, ik zocht een cadeau in de vorm van een horloge, en als ze het niet mooi vind dan kan ze het altijd nog ruilen. Ik heb inmiddels een horloge gekocht en ik hou je op de hoogte hoe ze het vond. Groeten Do

2 likes

Haha leuk gevonden!,

1 like

Ik ben benieuwd welke het uit eindelijk geworden is. Ik ben momenteel ook op zoek naar een horloge voor m’n vriendin. Ook niet om mijn hobby op te dringen, maar ik praat er regelmatig met haar over en ze heeft aangegeven wel een keer een horloge te willen dat ze wĂ©l gaat dragen. Ik ben bij Seiko uitgekomen. Veel keuze en nette afwerking zonder te veel bling bling.

1 like

Ik ben idd ook bij Seiko uitgekomen, ik vond de Gc ook mooi, maar afgaande op modemerken zoals Michael Kors en Guess heeft het toch een bepaalde houdbaarheidsdatum wat bij Seiko en echte horloge merken minder het geval is, ik vind de Seiko er rustig en tijdloos uitzien (eenvoud siert), Ik ga wel als ik het cadeau geef de Gc ook laten zien dat ze weet wat ik wilde geven, dan kan ze altijd zelf nog een keus maken of een ander horloge uitzoeken. Succes met jou cadeau!

1 like

Uit ervaring kan ik dit bijtreden. Voor een niet-horlogeliefhebber is dit een afknapper. Er is een reden waarom de quartz plots zo populair werd in de jaren '70 :slight_smile:

1 like

https://www.datewijsheid.nl/man-zijn/wat-een-vrouw-echt-wil-van-een-man.htm

2 likes

Er zijn hier leden die het echt veel te serieus oppakken allemaal, ongelooflijk ze sturen nog net geen link naar een relatiecoach haha

2 likes

Ik moest meteen hieraan denken: (beiden quartz)

http://www.wesselinkenvreeker.nl/omega-classics/omega-seamaster

of deze:

http://www.vintagehorloges.nl/product/longines-vhp/

+1!

Of juist willen voorkomen dat dat nodig is 
:rofl:

1 like

Welkom!

Betreft kwaliteit ligt naar mijn idee een seiko en gc niet ver van elkaar. Maar steentjes kunnen bij elk merk eraf komen. De kans aan de buitenkant Is dan wat groter door stoten.

Betreft keuze, we hebben allemaal verschillende wensen. Maar je zou inderdaad wat wensen kunnen aangeven. Bv dat als het voor haar verjaardag Is, dat je graag iets ziet waar ze lang plezier van kan hebben, door bv betere kwaliteit.
Als ze graag verrast wordt, kan ik me voorstellen dat je liever iets uitkiest voor haar.
Persoonlijk kies ik juist liever iets zelf uit en laat ik liever iemand zelf wat uitkiezen. Dan weet ik dat het Kado zo goed mogelijk aansluit aan de wensen.
Een middelweg zou ik nemen als iemand graag verrast zou worden, om onder het mom van een etentje/film/drankje/ea naar een bepaalde stad/plek te gaan waar je een reservering hebt gemaakt. Maar als verrassing dat je d’r ipv gelijk naar het restaurant gaat, d’r verrast met een bezoek aan de juwelier.
Natuurlijk met wat vooronderzoek of ze wel de klokjes op voorraad hebben, dat de juwelier wel collectie heeft die aansluit bij de wensen, etc.
Want horloge op plaatjes kan nog zo leuk zijn, irl zien en vergelijk kan heel anders zijn.
Ik bedoel, heb me wel es lekker zitten maken met mooie plaatjes, en dat Is ook prima en deel van de fun.
Maar soms blijkt in real life de klik er niet te zijn, hij niet zo mooi om de pols valt, etc.

P.s. Persoonlijk vind ik het leuk dat de seiko solar heeft. Liefst zou ie nog rc hebben. Dat raad ik praktische mensen wel es aan om de combi solar en rc te nemen, heb je d’r geen omkijken meer naar.
Maar nogmaals, voor iemand anders kunnen de looks een veel grotere rol spelen dan die features.