Beste ik ben een nieuw lid en ik wil graag jullie mening weten,
Ik wil een nieuw horloge kopen voor mijn vriendin ze draagt al 4 jaar een Michael kors horloge met een versleten band, dus ik wilde een serieuzer horloge geven , ik had zelf de tag heuer link lady in gedachte maar ze heeft n keer laten vallen dat ze die erg saai eruit vond zien🙈
En kwam nu uit bij Seiko en Guess collection nu is guess ook een mode merk maar toch een stap beter dan MK heb ik vernomen ook omdat het ‘swiss Made’ zou zijn, ze houdt erg van de rosé goud kleur dus de keuze is wat beperkt, de 2 horloges waar ik tussen twijfel zijn beide rond de 470 euro, ik ben benieuwd naar jullie mening en kwaliteit verschillen tussen Gc en Seiko of dat er wellicht nog andere alternatieven zijn met rose gouden accenten. Groeten Do
Zoals gezegd, Seiko is the way…écht horlogemerk en geen modemerk…
Je zou ook eens naar Tissot (Swiss Made, als dat belangrijk is…) kunnen kijken binnen je budget en als quartz een optie is…
Als ze iedere dag dit horloge draagt is een automaat te overwegen. Als ze niet dagelijks dit horloge draagt zal de frustratie van opwinden en gelijk zetten niet te harden zijn…
Koop voor haar wat ze zelf mooi vindt.
Jouw horloge hobby hoeft haar hobby niet te zijn.
Als zij bij wijze van spreken een Oozoo wil, geef haar dan een Oozoo.
Dan heeft zij het meeste profijt van haar nieuwe horloge.
Succes
Lastige vraag. Persoonlijk zou ik er een leuke dag van maken met haar. Zodat ze zelf kan passen en kiezen. Daarna de dag afsluiten in een leuk restaurant.
Succes.
Pas hetzelfde gehad voor mijn vrouw, ze wilde graag weer een MK horloge ondanks de vorige tig keer terug is gegaan voor uitvallende steentjes en band problemen
Ik ben zeer lang bezig geweest voordat ik haar zover kreeg om ook naar andere merken te laten kijken, maar als je maar vol houd komt het toch goed.
Eerst iets op goed geluk besteld maar die kon weer linearecta retour, voldeed perfect aan haar wensen lijst maar was te goudachtig (terwijl ze juist een goude als eis had)
Heb na een 1/2 jaar haar meegenomen naar de bijenkorf om daar maar een horloge uit te zoeken van een echt merk, ik betaal en dus ook een beetje bepaal.
Na alle vitrages gezien te hebben waren er 2 kanshebbers, nadat ik de prijs had gezien werd het er nog maar 1 (een rado van €3500 vond ik toch wel erg gortig worden).
Het is uiteindelijk een GC geworden, niet helemaal wat ik in gedachten had maar vanuit een MK gezien een enorme stap voorwaards.
Misschien de volgende keer wanneer ze meer gewend is aan een iets kleinere horloge diameter (ipv 42 mm) heb ik meer kans om naar een echt horloge merk te kunnen gaan voor haar.
Lang verhaal kort, neem haar mee naar een winkel met grote collectie en laat haar kiezen (met beperkingen anders komt ze weer met MK aan) anders wordt het niets.
Succes