Nieuw horloge

Hoi,

Op dit moment bezit ik een U-boat maar die heb ik verkocht en ik heb besloten dat ik toe ben aan wat nieuws, ook iets duurder…

Ik ben de hele tijd het denken aan de Hublot big bang steel ceramic met een rubber band.

Ik ben vanmiddag bij verschillende horloge makers geweest maar ik merkte dat ze me allemaal een beetje in de richting wilden duwen van een Rolex Submariner…

Zo’n hublot vind ik echt super maar ik ben bang dat ik er na een jaartje of 3 weer op ben uitgekeken en dan nog maar de helft van mijn geld terug krijg.

Heeft er iemand advies? want ik weet echt niet wat te doen?

Een Hublot Big Bang is een prachtig en waardevast horloge. Koop het horloge dat het meest tegen je praat…

Ik ben het eens met freekNB, Hublot is een prachtig merk, je ziet veel minder dan een rolex of omega, blijf bij je eerste keus, overigens koop ik zelf nooit een horloge (ongeacht de prijs) met de achterlichende gedacht om hem evt weer te verkopen, wat dat betreft zijn er maar weinig horloges die echt als een belegging gezien kunnen worden. En tot slot: Laat je niet afleiden door een juwelier die consequent een ander merk probeert te verkopen daar zou ik al helemaal niet meer naar toe gaan. Dat werkt niet als je zelf al heel goed weet wat je wilt, in jouw geval een Hublot big bang(tu)
Ik ben benieuwd naar de foto’s;)

Hublot is gaaf. Doen!

Horlogemakers (of bedoelde je juweliers?) die je richting Rolex duwden? Interessant, vertel eens waar dat was?

M.b.t. die Hublot, volgens mij kun je geen bandjes wisselen. Dit is voor mij altijd een “no go”. Daarnaast… rubber??? Er is maar een kleine groep die rubberbanden echt fijn vinden, persoonlijk heb ik er niets mee. Plakkerig en zweterig, de structuur vind ik saai en het is me te warm.

Dus een goed bedoelte tip; blijf eens een tijdje met zo’n band bij de juwelier zitten om zeker te weten of het iets voor je is. We praten uiteindelijk niet over een pakje boter, toch?!

gr. Roel

Edit: je kunt natuurlijk wel bandjes wisselen maar bent volgens mij gebonden aan Hublot… en de prijs zal niet meevallen.

ja ik bedoel juweliers… maar hij had het over dat rolex niet kapot te krijgen is en ik kreeg dus een beetje de indruk dat het niet zo goed gesteld is met de kwaliteit van hublot maar dat kon ik me dus echt niet voorstellen

wat me ook opvalt is het grote prijs verschil.

ik was bij leon martens en daar betaal je 9000 voor die klok, en ik heb op internet een winkel gevonden in zwitserland daar betaal je 5600 euro (ook nieuw)

vind ik wel vreemd

Mitchell1989 Schreef:

ja ik bedoel juweliers… maar hij had het over dat
rolex niet kapot te krijgen is en ik kreeg dus een
beetje de indruk dat het niet zo goed gesteld is
met de kwaliteit van hublot maar dat kon ik me dus
echt niet voorstellen

Wat ga je met het horloge doen? Beetje een verschil of je een kantoorman bent, of bij het Korps Mariniers…

Rolex is gewoon goed, de uurwerken zijn eenvoudig maar daardoor geniaal, het staal is sterk en… het merk is de afgelopen 50 jaar erg waardevast gebleken.
Van Hublot weet ik dit gewoon niet…

Maar de vraag moet natuurlijk zijn waar jij uiteindelijk blij van wordt. Van welke klok danst je hart?

gr. Roel

Hoi,

Nou, dat is niet zo raar hoor. Bij dit soort horloges zijn de marges enorm hoog. Dus wanneer je een beetje serieus shopt, kan je 40% tot de helft van het aankoopbedrag in je zak houden.
Nederland loopt altijd voorop in prijs, in negatieve zin wel te verstaan. Horloges zijn hier erg duur, omdat hier de Gulden=Euro conversie destijds is gedaan, en misgegaan!

Want dat telt en prijst zo gemakkelijk. Ja we zijn een "gemakkelijk"volkje.

In Duitsland liggen de prijzen (ook bij juweliers) al een stuk vriendelijker.
Amerika is nog beter, maar er komt wel btw enz bij.

Shop around, en heb vooral géén haast!

Een horloge moet je scherp inkopen met geduld en verstand, dan heb je de eerste jaren van afschrijving direkt in je zak. Toch is het wel zo dat je het niet als een belegging moet gaan zien. Als je het geld niet echt missen kan, niet kopen.

Horloges koop ik altijd met geld wat over is en/of uit de hobby komt.

Succes,

Groet,

Nico.

Hublot very nice!

Prachtig spul zo’n Hublot Big Bang. Vaak wordt er een mooie mix van materialen en technieken gebruikt. Ze zien er stoer en degelijk uit.

Maar als je nu al bang bent dat je er over drie jaar op uit gekeken bent, dan heb je een punt. En dat je dan misschien nog maar de helft terug krijgt is ook te verwachten. Nu al worden deze horloges voor ruim minder dan de winkelprijs aangeboden op het net, zeker tweedehands. Het is meer een mode gevoelig model, net als bijvoorbeeld die vierkante Bell & Ross modellen die dat concept totaal uitmelken door er tig uitvoeringen van te maken. Wat overigens niets te maken heeft met mooi of lelijk, want er zitten best mooie tussen.

Rolex is meer een tijdloos merk, gezien de modellen. Ze laten zich minder leiden door de mode trends (afgezien van vorig jaar toen in de nieuwe collectie opeens overal edelstenen op zaten :frowning: ) en varen hun eigen koers. En zo zijn er natuurlijk meer merken te vinden. Als je dan toch een apart horloge wil, is dan een Rolex Yacht-Master II niet iets?

Maar goed, dit is slechts hoe ik er over denk en ook ik kan niet in de toekomst kijken. Dus voel je vrij om mijn mening af te schieten.

Een Hublot Big Bang is een erg stoer horloge, Hublot geeft een goede kwaliteit, het zal zeker geen miskoop zijn.
Met Rolex zit je natuurlijk ook altijd goed, echter vind ik het zelf een veel minder originele keuze dan de Hublot. Ook vraag ik het me af hoe fijn het is om een Rolex te dragen, niet qua draagcomfort maar qua merk. Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee maar het lijkt me dat je sneller opmerkingen naar je hoofd gesmeten krijgt dan bij een Hublot bijvoorbeeld. Het hangt er natuurlijk ook van af in hoeverre jij je hier iets van aantrekt, maar het is natuurlijk wel een wereldbekend merk.

Wat vind je van de Audemars Piguet Royal Oak series? Over het algemeen wel een stukje duurder dan de Big Bang.

Ik vind die ap niet zo mooi! Ik vind ze meer iets voor mijn vader, ik ga volgend jaar studeren en dan vind ik een hublot iets vlotter…

Ik zie op de site van Hublot dat ze de FIFA sponsoren voor 2 wk’s.

Dan zal er een aardig bedrag aan sponsorgeld betaald moeten worden. Dat zullen wij als liefhebbers van horloges moeten ophoesten dus er zal wel een aardige opslag op de prijs zitten.

Ze hebben altijd al wat met voetbal gedaan he, ze waren toch ook al sponsor op euro 2008 en met man utd. Maar denk je niet dat er al genoeg marges op zitten ik denk het wel

Mitchell1989 Schreef:

Ik vind die ap niet zo mooi! Ik vind ze meer iets
voor mijn vader, ik ga volgend jaar studeren en
dan vind ik een hublot iets vlotter…

Als je nog moet gaan studeren, kun je je geld dan niet beter voorlopig ergens anders aan besteden dan aan een Rolex of Hublot?:S

Eigenlijk wel, maar ik vind die echt zo lang al mooi. Dat ik er nu echt een wil hebben…

Ik vind het een raar verhaal. Je bent een jaar of twintig, je gaat volgend jaar studeren en je wilt een horloge van 6000+ kopen als opvolger van je U-boot.
Weet je niets beters te verzinnen om je geld aan uit te geven? Voor dat geld kun je een leuk (tweedehands) sportwagentje kopen. Maar misschien heb je deze al :wink:

groet,
Niels

Als je niet zeker weet of je er snel op uitgekeken raakt, probeer dan een repl… hommage. Ik bedoel 9000 (of zelfs 6000) euro vind ik geen misselijk bedrag om na 3 jaar weer van 't klokje af te zien.

Denk er nog even goed over na.

En dat anderen je een andere smaak aanbevelen… het hangt er vanaf hoe dat gaat. Als het meer is om een ander merk te verkopen, dan zou ik daar voor oppassen. Misschien verdienen ze er meer aan. Maar als het gaat dat zo een klokje tijdlozer is, of beter verkoopbaar (als je echt na 3 jaar een horloge spuugzat zou zijn), dan lijkt me dat goedgemeende advies.

Veel suc6 met je keuze!