Ben nu aan het rond kijken naar een nieuw horloge, welke ik na x jaar wil doorgeven aan de toekomstige kleine. Ben al bij een aantal juweliers in de buurt (Deventer) geweest maar ben er nog uit. Misschien dat jullie nog adviezen / aanraders hebben voor horloges of juweliers.
Horloges die ik leuk vind:
bulova moon watch, nog niet het echt kunnen bewonderen
citizen promaster nighthawk bj7007, is alleen nog in Amerika verkrijgbaar.
De Bulova en en Seiko zijn leuk, de Citizens vind ik meer ‘nu’ horloges en niet echt iets om door te geven . Heb je gekeken naar Tissot of Hamilton? Ook veel keuz in jou prijsklasse.
Misschien ook een idee om de horloge in de geborte jaar van je toekomstige te kopen. Weet niet als dat 2018 of 2019 is.
Het belangrijkste is dat ik, het nu een mooi horloge vind. Maar ik las op dit forum over het doorgeven van horloges en ook dezelfde horloge dragen als je vaderen ik vond dit een leuk idee / excuus.
Het klopt dat het een glazen bol blijft of de kleine het gaat passen
Tissot heb ik laatst gepast in Apeldoorn maar had daar geen goed gevoel bij.
De Hamilton pan europ vind ik wel erg mooi. Wil deze nog een keer in het echt bekijken
Daar kan je ook winkelvoorraad controleren, maar ik zie dat hij wel een kleine 300 euro boven budget is… in hoeverre je bij dergelijke winkels kunt onderhandelen is mij vreemd.
De meeste Bijenkorven hebben inderdaad een Pan-Europ in het display, ik meen hem bij Bijenkorf Amsterdam, Rotterdam en Den Haag sowieso te hebben zien staan.
Zie ik ook nu. Lekker up to date ! Misschien een mail sturen naar Bulova zelf? Of de vraag stellen hier op de forum , er is een categorie ‘ horloge markt gezocht’.
Het klinkt misschien gek maar koop een Vostok Amphibia.
Die dingen gaan met enig onderhoud een eeuwigheid mee.
Ze zijn 200 meter waterdicht en zijn zeer nauwkeurig af te stellen.
De prijs is ook bijzonder laag en deze Russen zijn zeer robuust.
De techniek in deze horloges is ook bijzonder, in tegenstelling tot andere
merken gebruiken de Amphibia’s de waterdruk juist om meer waterdicht
te worden.
Er is ook een filmpje over te zien in de rubriek 'Horloge Film’
Zoek een leuke uit zou ik zeggen.