Nieuw horloge

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een horloge van max 200,- het liefst een horloge van enige kwaliteit (geen modemerk) met een mooie afwerking (kleur: zwart/zilver)

Suggesties voor een goed horloge voor deze prijs ?

M.v.g

Tja zou je toch iets duidelijker moeten zijn wat voor horloge ,duiker ,dresser ,sport ,automaat enz enz

Seiko SKX007 of Seiko Turtle :+1:

1 like

Een Seiko.

Welkom op het horlogeforum!
Mijn advies: een Seiko. Veel specifieker kan ik het niet maken, want je wensen zijn nogal breed geformuleerd.

Seiko SKX007/SKX009/Monster, Oriënt Ray/Mako, etc

1 like

Niet een origineel antwoord maar ik zou een Seiko overwegen.

Aangezien de rest niks anders blijkt te kennen dan Seiko…Orient Bambino.
We zijn klaar!

Anders een invicta oid? past binnen budget

Budget van €200 en enige kwaliteit… Kan alleen maar Seiko zijn dan. :stuck_out_tongue:

1 like

Hangt ook af van welke grootte goed bij je past. Veel mensen nemen een Seiko SKX007 of 009. Ik heb zelf de seiko SKX023 gekocht (tweedehands). Dit is een kleiner maatje, vind ik eigenlijk juist heel fijn bij een diver, aangezien die soms best chunky overkomen.
Een tweedehandsje is trouwens een leuk begin, scheelt veel geld en die seiko’s gaan jarenlang mee zonder te servicen!

Voor een tientje en dan snel doorsparen voor je aan een Seiko SKX begint: dat is te doorsnee voor het Horlogeforum! :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::stuck_out_tongue:

3 likes

Een goed horloge voor 200 euro, die keuze is vrij groot, de bekendere merken hebben wel het een en ander in het budgetassortiment zitten, zoals de Seiko 5 en basic quartz, zelfs hier en daar nog een solar chronograaf mogelijk voor net onder de 200 euro met een Pulsar (onderdeel van Seiko). Ook Citizen heeft een aantal eco-drive modellen in die krijsklasse, en ook een paar automaat varianten in dress en duikuitvoering (8200 serie uurwerk).
Daarnaast is er ook nog de Casio Edifice serie, waar onder de 200 euro nog een redelijk divers aanbod te vinden is.
Ik denk dat er met een iets duidelijker specificatie dan zwart/zilver een beter advies gegeven kan worden.

Ligt eraan hoe accuraat het horloge voor je moet zijn.
Gaat het om de seconde dan zou ik voor Citizen quartz/solar of
Seiko quartz/solar/kinetic kiezen.
Seiko automaten wijken toch altijd wel iets af, ergens tussen
± 15 sec op 24 uur. de meesten iig.
Er zullen er zijn die beter lopen hoor.
Maar dit buiten beschouwing latende is het erg leuk om een
automatic te hebben.

Ik heb een aantal Seiko’s en dan vind ik de SNZG13 een goede
allrounder en met 10ATM waterdichtheid, komt op stalenband.
Met 22mm. lug kan je er vrijwel iedere andere band op zetten.
Leer, nato, rubber noem maar op.

Seiko bigmil

https://www.monsterwatches.nl/product/snzg13/

2 likes