Nieuw Horloge

Echt ik ben zo blij met mijn vrouw. Enige no go is niet vreemd gaan.

2 likes

Vind dit zo mooi. Stond nr1 op mijn wishlist maar er komt een Tudor Prince aan…

5 likes

Smelt nog steeds weg bij deze Intramatic.

3 likes

Hangt van het uurwerk af. Grand Seiko quartz? Citizen Chronomaster? Jazeker wel. Die zijn de 2000-3500 Euro dubbel en dwars waard. Vintage Oysterquartz van Rolex? Zeker wel. Toffe kasten, tof afgewerkt.

Is er ook in een automaat-versie, maar met 44mm wel heel erg groot, lomp en druk. Dat kun je nu tof vinden maar of je het na vijf jaar dragen nog steeds tof vindt is een tweede. En ik kan je garanderen dat je er een flinke hoop op gaat afschrijven, want courant zijn ze niet.

Hamilton’s duurdere chrono’s altijd tweedehands kopen, want zie boven.

Maarreh, als jij die X Wind wilt hebben ga ik geen voorstellen doen die jij gaat pruimen. :slight_smile:

Sinn 104, Damasko alles, Hanhart Pioneer chronografen, Stowa’s Marine chrono, dat zijn horloges die ik tof vind in de prijscategorie. Kortom: Duitse horloges, veelal.

Ach, ik heb dertien Seiko’s, waarvan twee Grand, en wil er nog een stuk of drie. Smaken verschillen, en je moet wel bedenken dat de ene Seiko de andere niet is.

Hee, je noemt ze zelf al.

Sinn fantastisch, maar veel liever de 356 Flieger.

Maar dat is voor een saffiertje van de pot gerukt.

Mag ik een Seagull 1963 voorstellen, met saffierglas voor 285 ballen valt er een hagelnieuw op de mat.

Uitstekende kasten. Uurwerken doen ze zelf niet echt, maar de kasten zijn meer dan uitstekend.

Was het maar zo’n feestje. Meestal had ik vrouwen bij wie wel vreemdgaan een No-Go was. :slight_smile:

4 likes

Dat is een mooi horloge zeg.

Altijd die prinsen weer die om de hoek komen gluren :joy:

1 like

Ik wil wel wat advies geven maar kom liever niet tussen jou en je vrouw :sweat_smile: :grin:

Anders ben ik zwaar gelovig voor een referentie 17000 Rolex Oysterquartz. Mocht je toch een mechanisch horloge willen stap ik graag op de hamilton intramatic trein of de black bay 36 trein. Hopen dat ze beiden niet te snel het station verlaten.

Voor als je niet weet hoe de 17000 oysterquartz eruit ziet:

1 like

Zelf heb ik sinds het ontdekken van mechanische horloges hier ook een zwak voor. Om die reden zou ik altijd voor een mechanische, een automatische gaan. Ikzelf vind de romantiek hiervan toch geweldig.
Merken waar je het in kan zoeken zijn Tudor (black bay), Longiness en Seiko. Ook kan je wellicht kijken in de vintage markt.

1 like

Eh, wat? :joy:

2 likes

Verder mag ik alles doen en kopen wat ik leuk vind. Maar eh zie ineens een Freudiaanse typfout hahahaha. Hoop dat ze het niet leest. Niet hoort er niet bij natuurlijk.
Zou ook mijn doodvonnis zijn. hahaha.

2 likes

Welkom op HF :+1:, kijk eens naar Oris. Mooi merk binnen je budget.

3 likes

:rofl:

1 like

Lekker he zo’n avondje met je automaat, kaarslicht en een flesje maasageolie.