Nieuw Horloge

Dag mensen, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Ik heb mijn vrouw kunnen overtuigen van de meerwaarde van een mooi horloge. Het enige mannen sieraad. Mijn vader heeft al 40 jaar een Omega. Helaas heb ik mijn vrouw niet kunnen overtuigen van de prijs. Ik zoek in de categorie van ongeveer 2000 euro. Ik heb in mijn zoektocht de Hamilton aviation x wind gevonden. Dat is het type horloge dat ik mooi vind. Wanneer ik kijk naar deze prijs klasse dan wordt het een automaat of een quartz van de wat duurdere merken zoals Tag of Breitling Colt(super quartz). Is het het waard om zoveel te betalen voor een quartz? Ik heb een Seiko dus wil er niet nog een. Ik wil ook een nieuw horloge en geen 2e hands. Andere merken waar ik naar gekeken heb zijn ML, Raymond Weil, Rado, Longines. Wat is het advies en zie ik horlogemerken over het hoofd. Dank.

:joy: :joy: :joy: Fucking hell zeg.

Een mooi horloge is wel even bonje waard vent, koop lekker wat je wil!

17 likes

Whahaha, niet iedereen heeft zoveel haar op z’n borst als jij man! :see_no_evil:

4 likes

Oke, dan 400 bij die 2000 op en een SMPc. Steel het maar uit het boodschappenpotje.

10 likes

Mag je we zelf het horloge uitkiezen of doet je vrouw dat ook?

Als je zelf mag kiezen misschien de Grand seiko quartz sbgx261, eventjes 10% korting vragen en je zit goed.

2 likes

Haha. Natuurlijk allemaal met een knipoog geschreven maar dat wist je al :sweat_smile:

1 like

Hij wil nieuw G

1 like

In die prijsklasse vind ik Longines ook een mooi merk.

Of je quartz wilt ligt een beetje aan jezelf. Velen hier zwetsen zeggen dat er geen ziel in zit maar het is verrekte handig dat je altijd je horloge kan pakken en gebruiken ipv eerst opwinden en goed zetten. Een mechanisch horloge is ook prachtig maar hou er rekening mee dat deze elke 5-10 jaar een servicebeurt nodig heeft. Reken hiervoor op 250,- tot 500,-.

Kijk ook even in het blauwe gedeelte hier naar horloges die te koop staan. Er zitten veel liefhebbers hier die na een paar weken/maanden (soms dezelfde dag nog) een nieuwe willen. De horloges die hier aangeboden worden zijn soms nog (bijna) in nieuwstaat.

Oh en welkom! Wel fotootje plaatsen als ie er is hè!

1 like

Koop een Seiko SPB147 (of 143 als je staal wil). Houd je geld over om je vrouw een weekendje weg te sturen. Zo te horen heeft ze het nodig…

3 likes

Waar koop je die nieuw voor die prijs?

Een Black Bay 36. :+1:

5 likes

Wat vinden jullie overigen van de sinn 103?

Prachtig maar net even gekeken, die komt nieuw op 2.500,-! Sinn rekent gewoon even 500,- voor een saffieren glaasje. Plus nog eens 50,- verzendkosten. Helemaal van de pot gerukt die Duitsers!

1 like

Niet. Ik begrijp niet waarom je de afschrijving zou pakken.

2 likes

Ach ja dat ken net. Maar ik kende heel het merk niet eens tot vandaag. Waar moet ik het qua kwaliteit plaatsen? Het zijn iig Duitsers en geen Zwitsers.

Dat is een bol geslepen saffier, gast :face_with_raised_eyebrow:

Prachtig ding. Je kan ook het perspex houden natuurlijk, gewoon wat voorzichtiger zijn.

2 likes

Oh nou dan is het geen geld. :joy:

3 likes

Echt heel mooi gedaan hoor :joy: maar goed, perspex is warmer, en past beter bij de look. Er lopen hele volksstammen rond met hesalite glaasjes in hun Speedmasters.

IMO een zeer goede prijs kwaliteit verhouding, ook een uitstekende service. Kijk eens rond in het Sinn only topic hier zou ik zeggen.

3 likes

Ehhh kano welkom hier, enne wat de vrouw betreft: isse hier ook zo.
En op het argument wat moet je nou met zoveel horloges? Je kunt er maar 1 tegelijk aan (soms 2) antwoord ik dan weleens, en jij dan met je laarzen?
Kun je ook maar één paar tegelijk aan, krijg je steevast het antwoord : dat is anders…
Soms zou ik weleens willen dat ze tegen mij zou zeggen nou nog één erbij en niet meer dan 2000 hoor…

2 likes

Eens! Ik vind het prachtig op dit horloge en inderdaad op de Speedmasters. Zelfs op mijn Vostokje. Ik zou deze ook met perspex bestellen.

1 like