Nieuw Horloge

Lieuwedv Schreef:

1600 euro voor een Seiko uitgeven? Dat is
behoorlijk Psycho :stuck_out_tongue:

Voor dat geld ga je geen mooier afgewerkt en beter horloge vinden dan deze Seiko

Lieuwedv Schreef:

Er zijn wel belangrijkere dingen in deze wereld
waar je je beter druk om kunt maken.

En op basis van deze paarlen van wijsheid, werd het horlogeforum gesloten. Er zijn inderdaad belangrijkere zaken.

En wat betreft de waardevastheid van horloges, er zijn zeker ook belangrijkere zaken dan geld.

Het geld van een student is schaars…

Niels-90 Schreef:

Eens, maar het is natuurlijk wel relatief. Niet de bedoeling om je, iemand anders of mezelf een schuldcomplex aan te praten, maar €2000 is toch 43 maal het inkomen per hoofd in Congo.

lencoth Schreef:

Niels-90 Schreef:

Eens, maar het is natuurlijk wel relatief. Niet de
bedoeling om je, iemand anders of mezelf een
schuldcomplex aan te praten, maar €2000 is toch 43
maal het inkomen per hoofd in Congo.

Haha gelukkig wonen we niet in Congo!

Als ik rond 2k moest uitgeven aan een horloge, dan zal het of de Omega Speedmaster Pro of the Longines Retrograph Moonphase zijn. Longines is normaliter niet mega waardevast, maar je praat hier wel over een unieke horloge, die je zo goed als niet op de tweedehandse markt ziet. Mogelijk raak je deze dan ook zo weer kwijt als je deze aanbiedt. Een Seamaster Aqua Terra is ook leuk, maar moet je wel heel goed zoeken. Tudor heeft ook leuke horloges, zeker als je kijkt naar de wat oudere, zoals de Prince Date Chrono, of een wat nieuwere Black Bay of Heritage Chrono (Blue). Allen in de range en redelijk waardevast.

Als het echt om een waardevast horloge gaat tot 3k en het moet een icoon zijn dan…

Schaf je jezelf een mid negentiger Rolex gmt aan (te vinden voor 3k) en zal nooit minder waard worden.

http://www.chrono24.nl/search/index.htm?dosearch=true&query=rolex+gmt&resultview=list&searchexplain=1&sortorder=1&suchen=Zoeken

welkom!

gschoots Schreef:

Als het je gaat om waardevast dan is het redelijk
simpel en moet je op zoek naar een goedgeprijse
tweedehands van één van de grote drie: Breitling,
Rolex of Omega.

+1 alleen, zou ik daarbinnen wel kijken naar populaire modellen.

een moonwatch zal denk ik waardevaster zijn dan n speedy midsize automaat. of n navitimer dan n emergency2.

maar wat de rest ook zegt. zoek bovenal n horloge wat je zelf leuk vind.
aan de andere kant snap ik je keuze ook wel. sommigen hebben al in t vooruitzicht om hogerop te klimmen met flipperen en willen san niet (te veel) verliezen bij n verkoop.

Lieuwedv Schreef:

1600 euro voor een Seiko uitgeven? Dat is
behoorlijk Psycho :stuck_out_tongue:

En bedankt :stuck_out_tongue:

He Niels!! Welkom Btw.

Verstandig om je hier aan te melden. Zodra ik weer in NL ben zal ik je een hele lading met boekjes meegeven.

Zoals al eerder aangegeven, heb je een idee wat je precies wil? Nieuw, tweedehands of vintage? Duiker, dressy, of sportief. Met of zonder chrono en automaat of quartz?

Hier maar wat plaatjes om je wat indrukken te geven.

Explore devries1

Succes :wink: :+

Norton Schreef:

He Niels!! Welkom Btw.

Verstandig om je hier aan te melden. Zodra ik weer
in NL ben zal ik je een hele lading met boekjes
meegeven.

Zoals al eerder aangegeven, heb je een idee wat je
precies wil? Nieuw, tweedehands of vintage?
Duiker, dressy, of sportief. Met of zonder chrono
en automaat of quartz?

kijk ook even naar t ehbo lijstje om ideeen en n richting te krijgen. even zoekfunctie gebruiken om m te vinden.