Hallo, Ik ben Niels Elgersma en vrij nieuw op de horloge markt.
Graag wil ik een (tweedehands) waardevast (sport)horloge aanschaffen met een waarde rond de 2000 euro. Hebben jullie tips en suggesties voor horloges of waar ik op moet letten?
Zelf zat ik te denken aan een panerai luminor of een montblanc timewalker.
Welkom op het forum.
Niets is onmogelijk, maar ik zou het knap vinden als dit lukt.
De Panerai vind je niet binnen je budget en of de montblanc zo waardevast is betwijfel ik. Het is in ieder geval niet een model dat je makkelijk verkoopt.
Als het horloge per se waardevast moet zijn dan is het handig om een 2e hands horloge te kopen. Let op servicehistorie!
In jouw prijsklasse lijken mij de tudor pelagos of black bay (op staal) interessant.
Voor een panerai ben ik bereid tot 3000 euro te gaan. Dan zoek ik niet verder naar een montblanc.
De Tudor vind ik persoonlijk niet zo mooi.
Windhund Schreef:
Hoi Niels,
Welkom op het forum.
Niets is onmogelijk, maar ik zou het knap vinden
als dit lukt.
De Panerai vind je niet binnen je budget en of de
montblanc zo waardevast is betwijfel ik. Het is in
ieder geval niet een model dat je makkelijk
verkoopt.
Als het horloge per se waardevast moet zijn dan is
het handig om een 2e hands horloge te kopen. Let
op servicehistorie!
In jouw prijsklasse lijken mij de tudor pelagos of
black bay (op staal) interessant.
In mijn opinie kan je beter een nette 2e hands kopen en hier van genieten. Bij een goed merk (wat is goed) zal je hier dan niet al te veel op verliezen.
En denk ook aan gebruik. Gebruik gaat vaak gepaard met slijtage en dit levert ook kosten op.
Het bezitten van een horloge is voor mij een hobby geen belegging. Beleggingen zet je opzij. Horloges moet je dragen
My 2 cents
Ps. Een standaard nieuwe PAM vind ik niet waardevast
Een collega heeft net een nieuwe Tag Heuer Monaco Steve McQueen gekocht voor 3K. Als ik 3k mocht uitgeven zou mijn keus daar ook weleens op kunnen vallen!
Nja sport horloge weet ik niet persee… Ik zit te kijken in de trant van die twee… Ook een TW Steel CEO tech vind ik heel gaaf. Gewoon even rustig rondkijken en ideeen op doen leek me eerst wel verstandig.
1600 euro voor een Seiko uitgeven? Dat is
behoorlijk Psycho
Wat psycopatisch is kunnen we beter aan psychiaters overlaten. Excuses als je er een bent, maar dat had ik gefundeerd oordeel verwacht.
Je reactie voegt niets toe behave verbale diaree van een twitter gehalte.
Inhoudelijk geef je wel aan geen grote kennis van horloges te hebben.
Welkom Niels! Montblanc Timewalker is binnen je budget een prima klokje, restwaarde moet je nu eigenlijk nog niet mee bezig zijn denk ik.
Ik vind de verschillen qua specs en looks van de Montblanc en Panerai wel erg groot, dus een goed duidelijk merk of model kan ik je op basis van deze twee niet adviseren. Wel zijn er tig leuke klokjes te vinden binnen je budget.
BobT, waar heeft je vriend die Monaco gehaald? Nieuw zitten ze toch al snel boven de 3,5. Hij staat ook al heel lang op mijn lijstje…
Als het je gaat om waardevast dan is het redelijk simpel en moet je op zoek naar een goedgeprijse tweedehands van één van de grote drie: Breitling, Rolex of Omega. Net zoals met een auto verliest een horloge een fors deel van zijn waarde zo gauw je hem uit de winkel haalt, maar tweedehands heeft dat dan al gehad. Het voordeel van de grote drie is dat dit merken zijn waar altijd genoeg publiek voor is, je ziet dat op eBay de prijzen van hun modellen daarom ook redelijk constant zijn.
Persoonlijk denk ik wel dat je een horloge moet uitzoeken op looks en specs en niet op waardevastheid, maar dat is natuurlijk aan jou.
Hallo, Ik ben Niels Elgersma en vrij nieuw op de
horloge markt.
Graag wil ik een (tweedehands) waardevast
(sport)horloge aanschaffen met een waarde rond de
2000 euro. Hebben jullie tips en suggesties voor
horloges of waar ik op moet letten?
Zelf zat ik te denken aan een panerai luminor of
een montblanc timewalker.
Denk naast het horloge ook even na over het bedrag dat je gemiddeld kwijt wilt zijn aan een service-beurt. Een Breitling met Chronometer uurwerk is bijvoorbeeld wel een stukje duurder dan een standaard 2824 Eta uurwerk. Verder zijn er ook uurwerken die je niet zo maar bij elke uurwerkmaker om de hoek kunt laten servicen…
Wat ik zelf een erg mooie klok vind binnen de prijsklasse is een Eterna Kontiki:
1600 euro voor een Seiko uitgeven? Dat is
behoorlijk Psycho
Wat psycopatisch is kunnen we beter aan
psychiaters overlaten. Excuses als je er een bent,
maar dat had ik gefundeerd oordeel verwacht.
Je reactie voegt niets toe behave verbale diaree
van een twitter gehalte.
Inhoudelijk geef je wel aan geen grote kennis van
horloges te hebben.
Het was alleen maar een flauwe woordspeling hoor, rustig maar.
Er zijn wel belangrijkere dingen in deze wereld waar je je beter druk om kunt maken.
Van bepaalde merken heb ik veel kennis, daar valt Seiko niet onder.
Mijn advies is een Speedmaster, tijdloos model en waardevast. Vintage jaren '70/'80 of nieuwer, maar net wat de smaak van de topicstarter is. Zolang het maar een professional is, geen reduced!
Ik vind trouwens niets mis met het kopen van horloges die waardevast zijn. Er zijn genoeg horloges op deze planeet die mij aanspreken en welke ook een goeie investering zijn.