Ik ga een nieuw horloge aanschaffen, en kwam deze tegen op internet.
Weet iemand hoe deze prijs/kwaliteitverhouding is? Ik vind hem namelijk erg mooi.
Alvast bedankt!
Ik ga een nieuw horloge aanschaffen, en kwam deze tegen op internet.
Weet iemand hoe deze prijs/kwaliteitverhouding is? Ik vind hem namelijk erg mooi.
Alvast bedankt!
Hij is mooi, maar erg duur voor een Rus.
Voor dat geld is er nog wel wat anders te krijgen.
hij is mooi, maar niet duur voor een rus, maar wel bij deze aanbieder. Probeer vreugd2 eens op dit forum, die levert russen voor aantrekkelijkere prijzen.
Robbie007,
Je hebt een PB.
De prijs is veel te hoog. Bij andere internetleveranciers word hij voor 100 tot 200 euro minder geleverd.
Arjay
Ik zou hem niet kopen
Voor hetzelfde bedrag heb je een 2 e Hands dames rolex . Ik dnk als je de winkel uitloop dat die nog maar 30 euro waard is ,
Succes
Waar baseer je die wijsheid op, Americano? Poljot is weliswaar geen (te?) duur Zwitsers merk, maar heeft zijn kwaliteit inmiddels wel bewezen. Dat moet je bij een vintage nog maar afwachten. En wat moet iemand die een herenhorloge met maanfase-aanduiding zoekt met een dames-Rolex? Voor het overige koopt niet iedereen een horloge alleen maar als beleggingsobject.
Ik zou hem niet kopen
Voor hetzelfde bedrag heb je een 2 e Hands dames
rolex . Ik dnk als je de winkel uitloop dat die
nog maar 30 euro waard is ,Succes
Ja, en voor nog minder heb je een Swatch…
Lijkt me niet echt relevant om een vergelijking te maken met een 2e hands dames Rolex…
Hoi vreugd2 ,
Sorry ik had mij vergist in artikel ik dacht dat hij een horloge voor zijn vriendin wilde kopen . Vandaar damesrolex . Maar zo een een bedrag voor een goldplated poljot erg aan de hoge kant .Ben erg benieuwd hoe hij er uit ziet na een paar jaar gebruik . Ik blijf bij mijn stelling dat als je hem koopt en de winkel uitloopt nog maar 30 euro of minder waard is . Ieder zo zijn eigen mening
greets ,
Americano
Ik heb er een van meer dan drie jaar en die ziet er perfekt uit. Russen zijn namelijk niet zuinig met hun goud als ze kasten vergulden. Verder zou ik zeggen schoenmaker blijf bij je leest. Je mening is op onkunde en vooroordeel gebaseerd. Je hebt duidelijk gewoon geen verstand van het russenfenomeen. Dan beter gewoon geen mening geven.
Arjay
Hoi Arjay ,
Ik heb anders nog wel een paar hele mooie russische duikershorloges uit de koude oorlog die ik erg koester . Ik wil alleen zeggen dat als ik 400 euro kan besteden en mag kiezen tussen laten we zeggen een 2e hands cartier en of een nieuwe poljot kies ik voor de cartier om zijn waarde vastheid . Desalniettemin de goldplated poljot ziet er wel erg mooi uit . Hoeveel zou jij overhebben voor die poljot 2e hands ?
Greets ,
Americano
400 euro zou je ook niet moeten betalen. Ik heb toentertijd gewoon gemazzeld omdat iemand op internet de Basilika die ik in bezit heb gekregen aanbood in de vakantieperiode dus ik heb er toen 150 euro voor betaald, het horloge was meegenomen uit Rusland en feitelijk nieuw. Normale prijs voor een Basilika van Buran Volmax ligt tussen de 250 en 300 euro. De Basilika’s van Poljot International zijn beduidend duurder. Wat 2e hands prijzen voor een Poljot aangaat hangt het er van af of je met een gewild model te maken hebt. Als je bijvoorbeeld op zoek gaat naar Flight chrono in Glasshute stijl dan betaal je voor een 2e handse makkelijk 350 euro. Het is een collectorsitem vandaar. Een orginele 2e hands Aviator I ligt ook hoog in aanschaf waarde. Ikzelf ben vaak op zoek naar knutsel Poljots die als defect aan worden geboden. Maar zelfs daarvan kunnen prijzen soms hoog op lopen omdat defecten vaak te maken hebben met verkeerd afgestelde chrono’s en russenliefhebbers weten dat. Op knutsel Poljots ga ik afhankelijk van het model tot maximum 80 euro. Ik ben op die wijze overigens in bezit gekomen van aardig wat Poljots. Voor gangbare modellen ben je vaak toch nog rond de 150 euro kwijt. Voor oudere Poljots de oer Burans en de zgn Bolletjes kom je nog onder de 100 euro rond. Over Strela’s zullen we het maar niet hebben de van 3017 caliber voorziene modelen zijn echt verzamelobjecten en hoog in aanschafwaarde.
Poljots vergelijken met duikertjes (waarschijnlijk van Vostok) is echt appelen met peren vergelijken.
Arjay
Hoi Arjay ,
Bedankt voor de uiteenzetting , mighty interesting. Ben inderdaad niet zo thuis in poljot markt . Zit zelf meer in zwisterse horloges. Als ik mag vragen wat de poljot zo geliefd onder verzamelaars ? of wat is een argument om een poljot aan te schaffen ?
Greets ,
Americano
Ik was toentertijd op zoek naar een betaalbare mechanische chrono. Wist van het gebruikmaken van opgekochte zwitserse calibers door ETA verkocht aan Rusland (Valjoux 7734) Liep tegen de Poljot Blancmange op een Chrono met day and night schijf (P31682 caliber) Daarmee is het russenvirus ontstaan. Dit horloge heeft een glazen achterkant. Ik was op slag P3133 fan. Vind dit van de V7734 afgeleide caliber gewoon zeer fraai, vind dat van de V 773 serie trouwens ook.
Ben me daarna gaan verdiepen in het russenfenomeen, met name Poljot.
Arjay
Voor dit soort bedragen kan je ook deze kopen.
Mooie kwaliteit met een Valjoux 7750, ik zou werkelijk geen beter klok weten met deze prijs/kwaliteit verhouding.
Genesis
Ik ben nog niet zo heel lang een horloge-fan, ongeveer een half jaar, maar heb toch al twee Poljots gekocht. Waarom? Ik denk toch dat ‘bang for the bucks’ een reden is. Je kan voor weinig geld leuke horloges kopen. Met vaak een verhaal of leuke traditie. Zo is de Sturmanskie bij ruimtevluchten gebruikt en is de Strela het horloge geweest dat door Alexei Leonov werd gedragen bij de allereerste ruimtewandeling, misschien wel met een andere wijzerplaat en andere wijzers, maar ik heb er toch maar een van.
Voor die twee heb ik 150 euro per stuk betaald (goed op eBay kijken). Ja, ze zijn niet nieuw en dus niet puntgaaf, maar toch. Ik vind ze leuk. Ik zet de foto’s er nog wel even bij. (Ja, ja alweer, ik laat geen kans voorbij gaan om ze weer even te laten zien:)).
Verder heb ik wel iets met de russische technologie. Als ze iets hebben wat betrouwbaar is, blijven ze dat ook gewoon gebruiken. Denk maar aan hun ruimtevaart programma. De Amerikanen hebben die hele dure en kwestbare Spaceshuttle, de Russen gebruiken hun beproefde Sojoez (al 37 jaar en 1700 vluchten!)
De Amerikanen geven miljoenen uit om een balpen te ontwikkelen die het ook doet met zero zwaartekracht (gewichtloosheid) de Russen gebruiken een podlood. Niet dat ik tegen technologische vooruitgang ben of zo. En natuurlijk maken ze ook missers, zoals de Concordsky, de Russische kopie van de Concorde die bij Parijs verongelukte tijdens een vliegshow. Nou ja, dat is mijn motivatie.
Groeten, Tom Vreeken.
De Shturmanskie:
De Strela:
Sorry, per ongeluk dubbel gepost, glitch van de browser denk ik.
Tom Vreeken.
En die van jou hebben er al wat jaartjes op zitten.
Arjay
Hoi genesis,
Jouw laatste opmerking lijkt me een mooie uitdaging, ik heb er een nieuwe discusse voor geopend !
Op zich niks mis mee, maar je koopt er twee Poljots voor.
Arjay