Nieuw horloge

Haha met humor!

2 likes

Welkom op HF, Balou!
Voor

kun je zeker al een prima horloge kopen.
Hierboven vind je al de nodige voorbeelden.
Nog wel even 'n opmerking/tip:

is echt behoorlijk groot, hoor. Vooral omdat de bezel van een dergelijk horloge meestal bescheiden van dikte is en (dus) wijzerplaat/glas van het horloge (in verhouding) groot. Zelfs als je een behoorlijk dikke pols hebt (19cm +), moet je je afvragen of dat nou zo mooi is. Ik zou zeggen van niet. Maar goed, jij moet 'm dragen en betalen, natuurlijk. Ik zou overigens zelf niet voor een Ali-kopie van een duurder model gaan. Maar voor een eigen ontwerp, van een betaalbaar kwaliteitsmerk als Seiko, Orient, Citizen, Casio of eventueel Timex. Dat blijf je uiteindelijk, als horlogeliefhebber, langer waarderen. Nou, succes en veel plezier met de zoektocht!

1 like

Ik wou dat mensen hier eens mee ophielden.

8 likes

Wellicht iets kleiner dan dan 40mm (37mm) maar ik heb dit model. Meteen ook een gerenomeerd merk. Ik heb ook enkele Chinese horloges in mijn bezit en de kwaliteit is gewoon goed. Maar toch blijft er altijd iets knagen als ik de laatst genoemde horloges draag. Wellicht toch te maken met geen branding en het ontbreken van een historische bijdrage in de ontwikkeling binnen de horloge wereld.

5 likes

Kijk ook eens naar de Seiko SUR serie.

SUR309P1

Verkrijgbaar in titaan of staal, onder 300 euro, geen flauwekul met geïntegreerde jaren zeventig ontwerpen, ze hebben lume, zijn 100m waterdicht, en met saffier. En net als een OP 41 zo’n veertig millimeter groot. Wijzerplaat heeft simpele stock indices. Wel quartz.

Want ChatGPT maakt er een onzinnig potje van. We gooien alle shit tegen de muur aan, en kijken wat er blijft plakken, zeg maar.

3 likes

Klopt Ed.
Dit is 40cm doorsnee.

En dit is 40 mm.

3 likes

Wellicht deze JDM uitvoering.

SBTH007 Silver

37mm.

4 likes

Staat nu een mooie Citizen Tsuyosa in het blauw voor een zacht prijsje. Ruim binnen je budget

Vergeet al het gedoe over de Citizen Tsuyosa. Maar kijk hier eens, die was me ontschoten, de ultieme Horlogeforum-tip:

• Budget iets verhogen? :white_check_mark:
  • JDM en overzees bestellen? :white_check_mark:
  • Nog dichter bij de OP41 qua wijzerset? :white_check_mark:
  • Wel met eigen smoel? :white_check_mark:
  • 100m waterdicht :white_check_mark:
  • Saffier :white_check_mark:
  • Automaat :white_check_mark:
  • 38mm van maat en dus eigenlijk niet mooier :white_check_mark:

https://www.chrono24.nl/citizen/citizen-watch-mechanical-collection-citizen--id36203841.htm?searchHash=1a56688_Px2A4r&pos=3

Kijk hier eens in het topic van ome @Tsuyosa:

De Citizen NB1050.

Je vindt ze op Chrono24 voor 300 Euro inclusief verzenden, maar uit Japan. Dan is de budget verhoging dus de 21,6% die je nog moet betalen aan BTW en inklaring, dus dat komt op zo’n 365 Euro uit.

Zes tientjes. Moet overkomelijk zijn.

6 likes

Voor zo’n bedrag moet je hier eens kijken:

En ik heb het ook gewoon gekopieerd en geplakt in mijn post, zonder even kritisch naar de maateenheid te kijken… :grimacing: :thinking: :face_with_peeking_eye: :rofl:

2 likes

Vandaar ook mijn eerdere post over de kerkklok.
Maar volgens mij is toen ook bij TS het kwartje nog niet gevallen.

1 like

ChatGPT aan het werk gezet?

:sweat_smile:

Welkom

Heb je nou een LLM gebruikt om deze reactie te schrijven?

Zie dit steeds vaker op het forum :sweat_smile:

Ja, het was meer zoiets van doe even zelf onderzoek. Niet zo netjes van me misschien.

2 likes

:+1:

1 like

Goede tip thanks

1 like

1 like

Welkom op HF.
Ik zou eens kijken bij San Martin. Die heeft kwalitatief echt goede horloges.
Automaat, goede lume en een goede afwerking van kast en band. Succes!!

1 like