nieuw horloge

hallo allemaal ,leuk forum.
Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik een nieuw horloge zoek.
Maar welke.
Wat ik zoek:
chronograph liefst 'Chronograph Rattrapante’dit is met een dubbele secondewijzer ,voor tussentijden,hoeft niet speciaal,mag wel
witte wijzerplaat,en een metale band.
Nu heb ik jaren geleden een omega speedmaster gehad,weet ik veel wat voor horloge het was,stom he,maar goed ,kosten toen in guldens hetzelfde als nu in euro`s.
breitling heeft ook verschillende van dit soort,maar is het toch net niet.
maar wat dan :
ik weetthe sky is the limit maar rond de 2000 euries moet toch wel wat te vinden zijn.
Maar wat

Hoi Musli,

Welkom op dit forum.
De sky is inderdaad de limit qua keuze, zelfs in deze prijsklasse.
Wat voor stijl zoek je? Een wat sjiekere, in de stijl van een IWC portugese chrono,
meer sportief (Tag Heuer Carrera Chrono, Omega speedmaster, ORIS), Duiker (Omega Seamaster Chrono), Flieger Chrono (IWC flieger chrono), Breitling Chrono etc, etc

Groeten,

Martin

Hallo Musli,

Welkom op dit forum. Het is erg lastig om voor een ander een horloge uit te zoeken. dat is zo persoonlijk, maar wat vind je van deze Longines:

die is zo even in de 2000 Euro.
Ik heb trouwens het idee/gevoel dat alles nu in Euro’s hetzelfde kost als vroeger in guldens! Maar wat heb je met die Speedmaster gedaan? Weggegooid of zo…???

Groeten, Tom Vreeken.

Ja, dat van die Speedmaster zat ik me ook al af te vragen…

Enne… verder zou ik gewoon eens lekker gaan rondsnuffelen op internet en vooral bij elke juwelier in de etalage gaan koekeloeren. Binnen de kortste keren ga je dan vanzelf je zoektocht verfijnen. Voor ons is het namelijk zo moeilijk om aan te geven wat voor jou leuk zou kunnen zijn!

Voordat ik 't vergeet: welkom hier! :slight_smile:

de omega heb ik teruggebracht naar de winkelier,dat was in 1980 of daaromtrent
ik ben op zoek naar en horloge ,een mooie gronograph,met witte wijzerplaaten stalen band
de tyd kun je ook aflezen van een k… klokje van de hema of van de kermis,en die dingen lopen nog op tyd ook.
nu heb ik ook zitten kijken naar een rolex,en als ik mijn vrouw lief aankijk wie weet, dus een horloge ,een statement,en we weten allemaal wat we ermee bedoelen,een mooi tydloos ding.
Waarom een witte wijzerplaat ,is goed te zien sàvonds
Een automatic ,gewoon een mooi horloge.

De laatste tij worden er op dit forum regelmatig schitterende Seiko’s getoond. Ook zijn de meeste reacties positief.
Ik kan mij hier ook onder scharen en ik begin steeds meer een bijzondere waardering voor dit merk te krijgen, zeker gezien de modellen die ze nu op de markt brengen.Stuk voor stuk juweeltjes.
Zelf heb ik een Premier en een Sportura. Kwalitatief erg goed en ik heb ze getest , waarbij ik een afwijking van ongeveer 10 seconden per maand bemerkte.

Als je per se een bobo merk wil dan moet je hier niet naar kijken, maar als je puur voor een mooie en kwalitatief goede klok gaat dan moet je je licht hier eens over laten schijnen. Bovendien hou je heel wat Euro’s in je zak waarmee je andere leuke dingen kan doe. Prijsindicatie tussen de 250 en 300 Euro op Ebay.
Kan je ook het verschil zien tussen een zwarte en witte wijzerplaat.

met groet

Ed

De bi-color is erg mooi!!

Groeten, TOm Vreeken.

Welkom Musli,

die Seiko’s zijn een goede tip. Als je een echte “rattrapante” zoekt zit je wel in een ander segment te zoeken. Dit is een veel duurdere techniek.
Succes met kikken/informeren/zoeken/etc.

Groet,
Arno.