Nieuw Horlogeforum.nl bijna klaar

Ah geweldig! Eindelijk geen photobucket meer X(

Gr Max

Zonder ouwe koeien uit de sloot te halen; 10 jaar geleden kwam DZVL-forum omdat men (ik geloof) onder andere de lay-out verouderd vond (volgens mij was toen ook net de overstap van prikpagina naar een eigen op zichzelf staand forum.

Grappig om nu te zien dat van dat DZVL niets meer over is en dat Horlogeforum nog steeds bestaat en zichzelf doorontwikkeld. (tu) Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe forum en hoop dat het gaat lukken, maar zolang de sfeer goed blijft zit dat wel snor!

Ben heel erg benieuwd!

Waarom is dit topic eigenlijk geen sticky meer? Vind t wel sticky-waardig.

Ben erg benieuwd naar het nieuwe forum!

Redesigns zijn altijd leuk :slight_smile:

laten we hopen op een verdraagzamer forum .

Ben ook erg benieuwd , hoop dat de Pb bewaard blijven zodat je altijd nog eens terug kan lezen .

harb Schreef:

Ben ook erg benieuwd , hoop dat de Pb bewaard
blijven zodat je altijd nog eens terug kan lezen .

+1 t zou toch niet dat alle pb’s en topics ineens weg zijn?

marnix.moed Schreef:

harb Schreef:

Ben ook erg benieuwd , hoop dat de Pb bewaard
blijven zodat je altijd nog eens terug kan lezen
.

+1 t zou toch niet dat alle pb’s en topics ineens
weg zijn?

Vast niet. Staat meestal allemaal in één database en gezien ze al een jaar er mee bezig zijn, verwacht ik wel dat deze DB gewoon geimporteerd/migreerd zal worden.

Bakkie-Koffie Schreef:

marnix.moed Schreef:

+1 t zou toch niet dat alle pb’s en topics
ineens
weg zijn?

Vast niet. Staat meestal allemaal in één database
en gezien ze al een jaar er mee bezig zijn,
verwacht ik wel dat deze DB gewoon
geimporteerd/migreerd zal worden.

Ik hoop het

Een mogelijkheid om een persoonlijke blacklist aan te leggen zo mooi zijn.
Kan je zelf bepalen van welke forumleden je geen posts of reacties meer hoeft te zien.

Dat is geweldig nieuws, adios photobucket!

Er komt een duidelijke forumstatus voor gebruikers:

• Je kunt topics en posts ‘liken’.
  • Je kunt topics als ongepast aanmerken.
  • Je kunt leden waarvan je vind dat die een buitengewoon interessante mening hebben gaan volgen.
  • Dit punt is nog niet zeker, maar misschien kun je ook bepaalde leden negeren (en dan zie je hun bijdrage niet meer).
  • Je kunt topics en posts bookmarken als je ze graag snel wilt kunnen vinden.

Al je activiteit op het forum en het aantal likes en volgers maar ook eventueel posts die ongepast worden gevonden, leveren je een status op. Met een hogere status heb je meer mogelijkheden, zelfs tot moderator aan toe (hoewel die laatste stap niet automatisch kan worden gemaakt). Dit is niet bedoeld om jullie je beter te laten voelen, maar om het forum zo veel mogelijk zichzelf te laten beheren. Zo is het als nieuw lid met status 0 niet mogelijk een link te posten, waardoor we hopen een groot deel van het spam probleem op te hebben gelost. Een ander ding is dat je met een lage status geen topics mag starten in het verkoopgedeelte, daarmee we dus ook de controle daarop grotendeels kunnen laten gaan. Het forum krijgt Google advertenties, maar vanaf status 3 (gemiddelde gebruiker) zie je die niet meer.

Allemaal heel fijne dingen, vooral om het forum zo veel mogelijk op zichzelf te laten draaien.

Mocht je je dat afvragen: bij de import van het forum (dat vanwege de omvang een week gaat duren) worden ook de huidige gebruikersprofielen overgenomen. Dus je hebt straks gelijk al een status passend bij je huidige postgedrag. Vanaf dat moment treed echter het nieuwe systeem in werking en kan je status stijgen, maar ook dalen.

Gaat helemaal goed komen met het nieuwe forum!

Duidelijk verhaal. Allemaal positief lijkt me.

Klinkt allemaal goed

Klinkt goed (tu)

Ben benieuwd! Top dat er zoveel werk van wordt gemaakt (tu)

Het zal een GROTE verandering zijn.
Ook voor de moderatoren.
Het kan alleen maar verbeteren.
Het is een volgende stap naar een nog beter forum, en we waren al niet slecht hé :slight_smile:

Klinkt allemaal erg veelbelovend en klinkt goed!

Ik weet niet of het al in de planning zit, maar het zou misschien fijn zijn als je zegmaar met 1 druk op de knop al je eigen berichten en topics zou kunnen zien. Dus een kopje met eigen berichten waarin je dan een lijst hebt van je eigen Topics en de topics waarin jij hebt gereageerd.
Dat zou misschien fijn zijn, maar het is maar een ideetje! :slight_smile: