“At Arits Watches & Co., we believe genuine luxury should be accessible. Our timepieces offer sophistication and elegance without the high price, crafted for those who aspire to a refined, timeless style”
Dit klinkt trouwens bijna 1 op 1 als Frederique Constant’s “accessible luxury” motto
Er zijn meer merken die dit uurwerk pakken, maar die laten hun horlogier het afstellen binnen een meer nauwkeurige bandbreedte. Als ik hier de specs lees, dan lepelen ze hem er onaangeroerd in. Maar eerlijk is eerlijk, een merk als Monta (waar ik op doelde), rekent 2 tot 4 keer
Wat een lulverhaal van die gasten. Even uit hun eigen antwoorden:
Tussen startershorloges als Seiko en Tissot bijvoorbeeld, en een Rolex, Cartier of Omega, het veel duurdere segment, zit nog een grote leegte.
Godsammekrake wat een vokking onzin, zeg. Daar leven een miljard spelers, in dat veld tussen 300 en 10.000 Euro. Echt letterlijk 90% van de industrie leeft in dat prijssegment. Inclusief Seiko en Tissot zelf, overigens, die ook wat meer premium zaken aanbieden.
In de fabriek waar luxemerken als Longines en Rado vervaardigd werden, trouwens.
Daar geloof ik geen reet van. Swatch groep is al jaren geleden opgehouden met het fabriceren van horloges onder licentie.
Het binnenuurwerk is hetzelfde als wat het bekende merk Breitling reeds gebruikt heeft.
En dan op hun website:
SW200-1 (SELLITA) 6H Date
Wat een laaienlichterij.
Ze hebben een soort budget Nautilus op de low budget broer van de 222 bracelet geflikkerd, daar een generieke sunburst wijzerplaat in gegooid, en vervolgens willen ze ze gaan verkopen voor 1400 pietermannen?
Ik ga liever naar Artis.
En a propos dat “gat” zo rond de 1400 Euro, dan koop ik liever dit:
Van Belgen ben ik iets meer bescheidenheid gewend. Het lijken wel Nederlanders.
No offence.
Die 9,6mm dikte is wel in orde, gaat zeker prima dragen.
Prijs is een dingetje, huidige introductieprijs met 45% off lijkt eeder de ‘normale’ marktwaarde, vrees ik.
Ik wens ze in ieder geval het beste toe.
Ik niet Tot nu toe een stelletje studenten die marketing hoog in hun bol hebben zitten. Dat ze beweren “horlogefreaks” te zijn, betekent voor mij alleen dat ze graag een Rolex willen. Zo komen te in ieder geval op mij over.
Het heeft in mijn ogen niets weg van echte horloge liefhebbers die een product maken waar ze achter staan en dat iets innovatiefs heeft. Het enige dat ze nu toevoegen is een in hun ogen bestaand gat vullen. Maar dat lijkt mij niet de motivatie van een echte horloge liefhebber.
Graag nodigen we je uit voor een bijzonder moment in onze boutique. Op vrijdag 16 mei van 17:00 tot 20:00 uur organiseren we een exclusief Touch & Try Event rond de lancering van het nieuwe Antwerpse horlogemerk: Arits watches.
Tijdens deze avond maak je kennis met de oprichters van Arits, ontdek je het verhaal achter het merk én krijg je de kans om het horloge als één van de eersten te zien, te passen en aan te schaffen via een voordelige pre-sale!