Nieuw horlogemerk

lencoth Schreef:

MartinB Schreef:

Dat ‘christerlijk kruisje’ is het chinese
karakter
voor tien :slight_smile:

Bedankt voor deze kennis. Wat is je mening over
het uurwerk?

Als ik het zo gauw goed zag, is het afgebeelde uurwerk een skeleton versie van de SeaGull ST17… Indien deze uurwerken professioneel worden gecased, en dat is hier zekerhet geval, zijn ze prima. De uurwerken in de versies met centrale seconde zijn trouws st21, nog weer een klasse beter, en vergelijkbaar met de eta2824/selita sw200

Ontwerp van de kast vind ik ook wel origineel gevonden (al dan niet puur Chinees), maar word er niet warm van. Wijzerplaat en wijzers zijn totaal niet mijn ding.

Kan het wel waarderen dat ze een Chinees uurwerkje gebruiken en niet een ETA. Draagt toch nog meer bij aan de Chinese identiteit van het klokje.

Wat ik jammer vind van de uurwerkjes is echter de afwerking. Hoe noemen sommigen het ook al weer… iets van “Chinese Grade” decoration. Ja de uurwerkjes zijn versierd, gedecoreerd, opgeleukt met cotes en graveringen. Maar ook op deze mis ik de luxe uitstraling en finesse in afwerking.
Ik bedoel de Cotes de Geneve van sommige nieuwe ETA’s zijn nu nog verfijnder gemaakt.

Dat vind ik chique en klasse hebben. Sommige van de Chinese uurwerkjes hebben van die grove lijnen en missen daardoor toch net die ‘touch’.

marnix.moed Schreef:

Maar ook op deze mis ik
de luxe uitstraling en finesse in afwerking.
Ik bedoel de Cotes de Geneve van sommige nieuwe

Ik zie zo weinig verschil in afwerking met klokjes van €100 op Ebay. Maar wellicht is er van dichterbij wel degelijk verschil, maar van een afstand komen ze op mij toch echt goedkoop over.

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:

Maar ook op deze mis ik
de luxe uitstraling en finesse in afwerking.
Ik bedoel de Cotes de Geneve van sommige nieuwe

Ik zie zo weinig verschil in afwerking met klokjes
van €100 op Ebay. Maar wellicht is er van
dichterbij wel degelijk verschil, maar van een
afstand komen ze op mij toch echt goedkoop over.

Het zit em in de details.

En hier de dunnere lijnen, maar nog steeds met grovere afwerking

En verschil in gravering

Dan zou ik het uurwerkje in de CTK’s nog eigenlijk liever zonder die graveringen zien.

En dat terwijl ze het wel kunnen. Zo heb ik een

En zou ik deze ook graag aan mijn verzameling willen toevoegen.

En ja het zijn “echte Chineesjes” met IWC print en al. Op de wijzerplaat van zo een replica zit op de voorkant bij het rondje een IWC plaatje. Fijn dat die er ook eraf kan :smiley:

En verder ander mooi Chinese uurwerkjes waar ik naar op zoek ben.

Overigens, ik heb niet iets tegen de grovere decoraties. Integendeel, voor de prijs vind ik het bewonderenswaardig dat het gedaan kan worden. Maar voor een klokje in die prijsklasse vind ik dat ze net iets meer hebben mogen doen aan de decoratie op het uurwerk. Liever een mooie perlage dan een imho goedkoop ogende gravering.

Overigens, ik heb niet iets tegen de grovere decoraties. Integendeel, voor de prijs vind ik het bewonderenswaardig dat het gedaan kan worden. Maar voor een klokje in die prijsklasse vind ik dat ze net iets meer hebben mogen doen aan de decoratie op het uurwerk. Liever een mooie perlage dan een imho goedkoop ogende gravering.

marnix.moed Schreef:

Overigens, ik heb niet iets tegen de grovere
decoraties. Integendeel, voor de prijs vind ik het
bewonderenswaardig dat het gedaan kan worden. Maar
voor een klokje in die prijsklasse vind ik dat ze
net iets meer hebben mogen doen aan de decoratie
op het uurwerk. Liever een mooie perlage dan een
imho goedkoop ogende gravering.

Ik heb het idee dat dit soort graveringen er bij het uitstampen van de diverse onderdelen ingedrukt wordt, dus dat er geen enkel handwerk aan te pas komt. Vandaar, neem ik aan, dat je dit soort graveringen ook terug ziet in veel Ebay klokjes/plakmerken. Ik vindt de uurwerkjes in de CTK’s even goedkoop ogen.

Wat Tourby daarentegen laat zien, dat is andere koek :wink: