Ik hou wel van chinese tekens, en opgelegde indexering, maar in het algemeen vind ik het een lelijk horloge, en dat uurwerk vind ik er erg goedkoop uitzien.
Geef mij de oesters dan maar en laat het horloge maar zitten. Yuck. Bij elkaar geraapte markering BS/symboliek en ben niet onder de indruk van de kast, de wijzerplaat of het loopwerk. De doos daarintegen lijkt me wel handig om iets in op te bergen.
Niet mijn ding, maar ziet er op de foto’s netjes uit qua afwerking. Ook voor eens een origineel en modern design ipv een bekende kopie of een jaren 50 look. 'T gaat vooruit! Als er meer Chinesen volgen met dit soort initiatieven zitten er vast bij die gaan aanslaan.
Nu alleen nog die Chinese karakters weglaten. Die kan niemand buiten China lezen. Wellicht loop je voor schut met een of andere debiele tekst op je horloge…
Niet echt “mijn” horloge.
Bij het ovenaanzicht van de voorzijde, moest ik bij het zien van de lugs, direct aan Stowa Antea denken.
Toen ik las dat de kast 44mm meette en gezien de dikte van de kast krijg je wel “volume” voor je geld:) Da’s geloof ik, nog steeds wat de markt vraagt.
Het kan aan de foto’s liggen maar de wijzerplaat vertoont zo’n goedkope gloed, die mij doet denken aan de horloges die voor 10 euro te koop liggen op de Beverwijkse Bazaar.
De afleesbaarheid is met m.i. veel te brede wijzers zonder punt, ook bij deze horloges weer het kind van de rekening geworden.
Maar één ding moet gezegd worden: je hebt met dit horloge wél een onderscheidend ding aan je pols; dat schijnt tegenwoordig belangrijker te zijn dan een mooi en fuctioneel ontwerp…
De horloges zijn niet mijn smaak, maar het ontwerp lijkt me in ieder geval origineel. De niet netjes uitgelijnde schroeven zouden me wel een doorn in het oog zijn (terechte opmerking in de blog).
Ik was aanwezig op utnodiging vanuit WUS en heb alle modellen gezien, in mijn hand gehad en met de eigenaar gesproken, zal binnenkort eens een uitgebreide reportage incl foto’s doen. Tipje van de sluier: beter dan je denkt…
Het eten werd verzorgd door Nam Kee (niet alleen oesters…) denk een beetje aan die kwaliteit gemixt met die van Ace.
Met haar wil ik ook wel oesters eten (terwijl ik die niet eens lust). Enne, wat ze van oesters zeggen is niet helemaal juist. Ik had er laatst 12 op en er werkten er maar 9… :-))
Ontopic. De horloges: kan daar niet echt opgewonden van raken. De afleesbaarheid is bij een groot deel ronduit slecht te noemen. En dat blijft toch wel de belangrijkste functie van een klok. Design / fashion is zeker van belang, maar mag niet leiden tot een horloge waar je niet op kunt zien hoe laat het is. En wat die schroeven betreft: onbegrijpelijk. Tevens hoef ik geen kruis op de 10, zou bang zijn dat om 10 uur mijn laatste uur heeft geslagen.
Ik heb deze horloges gezien en gepast. Ben enthousiast over de kast, die is van zeer goede kwaliteit. De banden en vouwsluiting ook. De wijzerplaat en wijzers moeten echt beter. De afleesbaarheid is ronduit slecht. Het uurwerk geef ik nog even het voordeel van de twijfel. Het is een gepimpte Seagull, betrouwbaar maar echt warm werd ik er niet van. Grootste minpunt van deze horloges vind ik de 4 niet verzonken schroeven. Dat geeft het horloge een erg goedkope uitstraling.Grootste pluspunt van deze horloges is de originaliteit. Overigens is de eigenaar een Zwitser die voor Panerai in Hong Kong heeft gewerkt.Dus in hoeverre het een origineel chinees ontwerp betreft valt nog te bezien.