Nieuw horlogetijdschrift: Watch Trends Magazine

Ik kreeg volgende persbericht en wilde dit graag met jullie delen. Ik ben benieuwd wat jullie eerste reactie is als je dit hebt gelezen…?

Watch Trends Magazine: Hét NIEUWE lifestyle magazine voor liefhebbers van horloges & juwelen

Amsterdam, 25 september 2007. De eerste editie van Watch Trends Magazine zal vanaf 27 september in de winkels liggen. Een magazine over horloges, juwelen en luxe voor zowel dames als heren. Met interviews van o.a.: Humberto Tan, Estelle Cruijff en Steve te Pas. Columns van importeurs en juweliers, die hun visie geven op de trends in de branche. En veel meer…

Het magazine richt zich voornamelijk op mannen en vrouwen tussen de 25 en 50 jaar die meer dan gemiddeld geïnteresseerd zijn in de horloge- & juwelenwereld, lifestyle en luxe. Zij leven een carrièregericht en sociaal druk bezet leven en geven in hun vrije tijd graag geld uit aan hun uitstraling.

Barbara Wetzel (hoofdredactrice): “Het speciale van Watch Trends Magazine is dat het eigenlijk 2 magazines zijn in 1. Waarbij de ene kant zich richt op mannen en de andere kant van het magazine zich richt tot vrouwen. Hoe vaak komt het niet voor dat de man ook even het tijdschrift van zijn vrouw/vriendin doorbladert en visa versa? En als je altijd al als man hebt willen weten What women want en als vrouw What men want? Dan is het enige wat je hoeft te doen, het magazine om te draaien! Dit is uniek in de wereld van de horloge- en juwelenbladen. Ondanks dat in Watch Trends Magazine horloges en juwelen centraal staan, is dat niet het enige wat aanbod komt. Ook sport, business en fashion zijn enkele pijlers die de lezer tegen zal komen.”

Steeds meer mensen zoeken een deel van hun uitstraling in een mooi horloge, sieraad, auto, zonnebril, schoenen, kleding of gadgets. Watch Trends Magazine speelt in op deze behoeften van zowel heren als dames. In een tijd waarin bepaalde artikelen geen functionele behoefte meer vervullen, maar een luxe zijn, is het dragen of hebben ervan een statement. Luxe artikelen zijn mooi op zich, maar nog mooier als er een verhaal achter zit. Niet alleen over de techniek en de complexiteit ervan, maar ook over de mensen die het maken en niet te vergeten de mensen die het dragen. Dat is waar het bij Watch Trends Magazine om draait.

Watch Trends Magazine is landelijk te koop bij diverse winkels waaronder de AKO, Bruna en de Bijenkorf. De introductieprijs van de eerste editie is € 3,50. De normale winkelprijs zal €4,75 bedragen. De tweede editie zal begin december van dit jaar verschijnen. Watch Trends Magazine is een uitgave van Carotti Media BV.

Alleen maar plaatjes kijken (groot een bladzijde vullend) en bijna niets over de techniek van de horloges. Zo zijn er nog wel een paar horloge bladen te vinden.

Daar zal het inderdaad wel op neerkomen, wat Hennie zegt. Bovendien vind ik de titel misleidend, want het gaat niet alleen over horloges (zo begrijp ik althans uit het persbericht).
Enne… wat kan de opgepimpte, hersenloze echtgenote van Ruud Gullit mij/ons over horloges vertellen…?! :smiley:

Paul misschien ook nog grote foto’s van horloges met veel diamanten, saffieren enz. dat hoeft voor mij al helemaal niet.

En dat zijn zo te horen gewoon stukken uit oude watchings en 24.
Gullit met grimoldi, de witsche broertjes, jan de boef met z’n iwc…
Geef mij maar armbanduhren

Yaffle

Hmmmm… Ik zie het al zo´n beetje voor me: Voorpagina met levensgroot een Breitling, Rolex of BlingBling ding, dan Stukje van de hoofdredakteur waarin staat hoe zeer dit nieuwe blad wel niet aansluit bij UW levensstijl.

vervolgens weer 5 pagina´s glanzende advertenties, dan een stukje over een BNN´s, dan een reportage over de PC Hooftstraat, gevolgd door weer 5 pagina´s advertenties van winkels die IN de PC Hooftstraat gevestigd zijn. En tot slot nog 6 pagina´s van MUST HAVE gadgets en horloges, waaronder de nieuwe Zenith horloges met opening in de wijzerplaat.

Kortom een hele grote <<<< GAAAAP>>>>>

Ik zou zeer verbaast zijn als het een blad voor liefhebbers betrof met achtergrondartikelen, diepgaande research, voor en na´tjes, vintage horloges en interessante bedrijfsprofielen

Zal wel neerkomen op “Bling Bling” en intervieuws met mensen die dure horloges dragen, maar daar verder niks over te melden hebben. Duur toiletpapier…(td)

Een glitterblad met alleen maar dure bling-bling. Gelukkig ben ik door de doelgroep heen gegroeid;).

Groeten, Tom V.

Lijkt me heeeeelemaal niets. Net als trouwens de andere nederlandse horlogebladen zoals 0024 (met die maffe rubriek die ze hadden over pennen) en Horloges met veel -pagina grote - foto’s en weinig diepgaande artikelen (of het moet de eindeloze overzichten zijn van de historie van merken)

Wanneer verschijnt er toch eens een blad met aansprekende reportages over importeurs, horlogefabrieken (en daar mogen dan dus best fotorapportages bij geschoten worden) testreviews etc.

Voor mij gaat er niets boven de Duitse bladen, Armbanduhren, maar nog beter Chronos. Heldere duidelijke artikelen, veel techniek en mooie foto’s.
Ik vrees dat de Nederlandse markt te klein is voor een blad van een dergelijk kwaliteitsniveau.

nou, ik heb het blad vandaag bekeken en mijn vermoeden is meer dan waar geworden.
De ene helft van het blad wat simpele artikeltjes en fotootjes en verder advertenties en de andere helft v/h blad een hoop gezeur over ‘dameshorloges’ pufffffff spannnnend!!

In 2 minuten was ik erdoor heen…

Lijkt me een uitstekend magazine voor bij Leco in de wachtkamer…
groet, frank.

doe mij maar de duiste bladen chronos en armbanduhren zo hou ik mijn duits nog bij :smiley:

verder is watching wel aardig vanwege de kijk op het lage segment, en 0024 en horloges hebben soms interessante artikelen, maar vaak niet.

Dat roept bij mij de volgende vraag op. Ik heb een abo op Horloges, maar vaak gaat het hier ook alleen maar om commercieel getinte artikelen, eindeloze ***verhalen over de geschiedenis van allerlei merken en opgepimpte stukkies over de liefde van allerlei flapdrollen voor bepaalde merken.
De meeste verhalen zijn bovendien slecht geschreven en het blad bevat veel taal- en stijlfouten die mij mateloos irriteren.
Ik overweeg dus mijn abo op te zeggen. Maarrrrrrr… heeft iemand van jullie een gezond alternatief…?!

Zo te zien , not my cup of tea.

Als ik de berichten van de laatste tijd zie, is er misschien meer behoefte aan een tijdschrift over klassieke
polshorloges ??, dan een zoveelste (reclame)blad over nieuwe dure polshorloges.

groet André

andre Schreef:

Als ik de berichten van de laatste tijd zie, is er
misschien meer behoefte aan een tijdschrift over
klassieke
polshorloges ??, dan een zoveelste (reclame)blad
over nieuwe dure polshorloges.

groet André

Mijn beste,

Helemaal mee eens, hier valt niets meer aan toe te voegen.

Orologio Signaturis Temporis

Watching gaat ook achteruit veel pagina’s met alleen maar foto’s nauwelijks met tekst, of ze gaan een of andere buitenlandse stad promoten zit ik echt niet op te wachten Technische info is ver te zoeken…

Hee, amice! Terug van vakantie? Weer helemaal fris en fruitig? :wink:
Afijn, er valt inderdaad niet veel toe te voegen aan wat André zegt. Maar het hoeft mijns bescheiden inziens niet alleen per se over klassieke horloges te gaan. Niets mis met een mooi stukje techniek, bijvoorbeeld.
Hoe dan ook, als het maar een serieus blad is. Geen lariekoek waar de commercie van afdruipt.

Paul G. Schreef:

Hee, amice! Terug van vakantie? Weer helemaal fris
en fruitig? :wink:
Afijn, er valt inderdaad niet veel toe te voegen
aan wat André zegt. Maar het hoeft mijns
bescheiden inziens niet alleen per se over
klassieke horloges te gaan. Niets mis met een mooi
stukje techniek, bijvoorbeeld.
Hoe dan ook, als het maar een serieus blad is.
Geen lariekoek waar de commercie van afdruipt.

Mijn beste,

Paul het is (weer) alsof ik nooit ben weggeweest. Ik voel me weer helemaal thuis.
En we zitten ook weer op dezelfde golflengte. Dat geeft een goed gevoel.
Nu alleen nog mijn zonnewijzer opbergen en een horloge om de pols gespen en het najaar kan beginnen, met of zonder horlogemagazines. Maar ja daar hebben we het ‘Forum’ voor nietwaar.!! :slight_smile:

Orologio Signaturis Temporis