Nieuw in collectie: Breitling B-1 met stamboom ;)

Ik draag zelf ook duikers en daar ben ik een heel stuk minder voorzichtig mee in de buurt van water :slight_smile:
Maar de B1 zou waterdicht moeten kunnen zijn tot 50 meter, en er zou in principe mee gedouched kunnen worden. Zwemmen zou ik niet aanraden.
Een servicebeurt is overigens geen garantie dat e.e.a. In orde is, ik heb zelf meerdere zeer teleurstellende (en dan druk ik mij nog zacht uit…) ervaringen met Breitling Nederland met als absoluut hoogtepunt dat een servicebeurt uitgevoerd door een erkend Breitling servicepunt en schriftelijk aantoonbaar met bon, Breitling afvink document en stempel in het boekje, bij Breitling intern niet goed is gearchiveerd en volgens hun dan dus ook niet bestaan heeft!!! Dan krijg je dus doodleuk te horen dat de laatste servicebeurt te lang geleden is waardoor de pakkingen uitgedroogd zijn!!!
Ik hoop van harte dat jullie ervaringen op dit gebied een heel stuk beter zijn, ik vind Breitling horloges nog steeds erg mooi, ik heb inmiddels het liefde gevoel voor mijn B1 weer helemaal terug maar ik blijf in het vervolg heel erg ver uit de buurt van enig contact met Breitling Nederland :slight_smile:

Zeker voor de bedragen die gerekend worden voor iets simpels als een batterijwissel en waterdichttest (€195,-) en een full-service (€495) vind ik dat behoorlijk teleurstellend… Op z’n zachts gezegd dan ook nog eens :wink: Waar laat jij het onderhoud nu doen dan? Ik ben zelf woonachtig in het noorden, maar voor die €195,- die Breitling in rekening brengt voor een nieuwe batterij kan ik een eind rijden met de auto :smiley:

Ik wijk uit naar het buitenland, daar heb ik gelukkig prima ervaringen mee, geweldige, kundige en snelle service :slight_smile:

Oei, dat klinkt wel als een behoorlijke misser! Jammer dat sommige bedrijven niet begrijpen dat ze met een beetje meedenken met klanten uiteindelijk (in meerdere opzichten) zoveel meer winnen dan dat ze met een starre houding besparen. Gelukkig dat jouw klok toch nog te redden was en de liefde weer helemaal opgebloeid is!:slight_smile: Dank voor het delen.

IWC3799 Schreef:

Ik draag zelf ook duikers en daar ben ik een heel
stuk minder voorzichtig mee in de buurt van water
:slight_smile:
Maar de B1 zou waterdicht moeten kunnen zijn tot
50 meter, en er zou in principe mee gedouched
kunnen worden. Zwemmen zou ik niet aanraden.
Een servicebeurt is overigens geen garantie dat
e.e.a. In orde is, ik heb zelf meerdere zeer
teleurstellende (en dan druk ik mij nog zacht
uit…) ervaringen met Breitling Nederland met als
absoluut hoogtepunt dat een servicebeurt
uitgevoerd door een erkend Breitling servicepunt
en schriftelijk aantoonbaar met bon, Breitling
afvink document en stempel in het boekje, bij
Breitling intern niet goed is gearchiveerd en
volgens hun dan dus ook niet bestaan heeft!!! Dan
krijg je dus doodleuk te horen dat de laatste
servicebeurt te lang geleden is waardoor de
pakkingen uitgedroogd zijn!!!
Ik hoop van harte dat jullie ervaringen op dit
gebied een heel stuk beter zijn, ik vind Breitling
horloges nog steeds erg mooi, ik heb inmiddels het
liefde gevoel voor mijn B1 weer helemaal terug
maar ik blijf in het vervolg heel erg ver uit de
buurt van enig contact met Breitling Nederland :slight_smile:

Ja, onderhoud van premium klokken kost premium Euro’s!:wink: Gelukkig zijn er nog andere mogelijkheden/adressen waar je ook terecht kunt.

Ik weet (en waarschijnlijk weet Breitling Nederland dat ook…) dat dit niet voor iedere Nederlandse Breitling eigenaar een makkelijke route is maar als ik puur uit eigen ervaring spreek, tjonge wat een wereld van verschil zeg, een stuk goedkoper en heel fijn, kundig contact met fantastische service!
Heel erg jammer en het getuigt van ontzettend weinig inzicht dat service en aftersales bij Breitling Nederland naar mijn bescheiden mening totaal niet begrepen en verschrikkelijk onderschat wordt!
(Als iemand hier er anders over denkt hoor ik het natuurlijk ook graag maar ik put puur uit eigen ervaringen (meervoud dus…))

Kun je me even een adres sturen per PB? Wijk je bijvoorbeeld uit naar Duitsland? (30 min rijden bij mij vandaan) of naar Engeland? (60 min vliegen bij mij vandaan :D)

TagEd Schreef:

Ja, onderhoud van premium klokken kost premium
Euro’s!:wink: Gelukkig zijn er nog andere
mogelijkheden/adressen waar je ook terecht kunt.

Begrijpelijk. En dat is natuurlijk ook helemaal niet erg en ook logisch. Maar premium euro’s betalen voor minimale service/kwaliteit is natuurlijk niet te rechtvaardigen. (In IWC3799 zijn geval uiteraard, zelf nog geen ervaringen met Breitling)

Maar is het dan ook goedkoper in Duitsland en België, of is het gewoon betere service?