Nieuw in collectie: Breitling B-1 met stamboom ;)

Vandaag heb ik mijzelf erg blij gemaakt met een nieuwe aanwinst. Na de verkoop van mijn Omega wilde ik toch graag weer iets anders. Kwaliteit en functionaliteit was wat ik zocht en dat is bij deze Breitling zonder meer het geval!

Misschien nog leuker dan het horloge zelf is de geschiedenis van het horloge. In mijn speurtocht naar een mooie, complete Breitling viel de B-1 mij meerdere keren op. Toen ik een exemplaar vond op marktplaats en de benodigde informatie van de verkoper kreeg zag ik dat het horloge gekocht/verkocht is bij Breitling dealer in Zweden. Toevallig wist ik van een B-1 hier op het forum dat deze ook uit Zweden kwam (ik had al grondig onderzoek gedaan naar het horloge) Na een vergelijking van de serienummers bleek het om hetzelfde horloge te gaan http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,131696 Na een post in het betreffende topic melde zich nog een oud-eigenaar, die op zijn beurt weer een oud-eigenaar wist te noemen :)-D Toen ik het serienummer van het horloge door de google search liet gaan kwam ik op een veilingsite in Stockholm Zweden, die het horloge in 2008 geveild hebben http://www.kaplans.se/en/auktioner/1698/vara/482404 Bijzonder dat een horloge zo ver terug te vinden is in het wereldwijdeweb! Het zou bijna een stamboom kunnen worden, dus hopelijk melden zich nog een paar oud-eigenaars :wink:

Ik heb het horloge kunnen kopen als complete set met dozen, boekjes, certificaten en bonnen. Tevens kreeg ik naast de originele stalenband een ongedragen rubberen Breitling pro-diver band, een haaien-lederen band, een NATO strap, Breitling petje, Breitling pen en een Breitling speldje. Waarvoor heel veel dank verkoper! :~ meerdere foto’s zal ik morgen maken, hij blijft nu nog even lekker aan de pols :smiley: bovendien is het internet hier vandaag bijzonder sloom…

Groet,

Jeffrey.

Een leuke story bij een prachtig horloge.

Bedankt voor het delen en veel draagplezier.

Groet , Koos

Stoere klok en hij ziet er nog erg goed uit! Proficiat (tu)

Dat is een Breitling ikoon - net zo iets als een Omega Speedmaster, een AP RO of een TH Monaco ! (tu)

Nooit wegdoen dus !!!

Ik vind het een mooi stoer horloge hoor, maar het is natuurlijk lang geen icoon zoals de Chronomat of de Navitimer. De vergelijking met bijvoorbeeld de Speedmaster gaat imho ook niet op. De Speedmaster is al bekend sinds de jaren 60, kent diverse modellen en wordt geassocieerd met de maandlanding. Deze status haalt de B-1 bij lange na niet.

SA Schreef:

Stoere klok en hij ziet er nog erg goed uit!
Proficiat (tu)

Hij is voor zijn leeftijd in perfecte staat. En nog een beter zelfs, de kleine krasjes waar ik me bij een nieuw horloge altijd zo druk om maakt zijn bij dit horloge al aanwezig. Geen slapeloze nachten meer om een krasje dus maar gewoon lekker dragen :smiley:

Mijn beste,

Een horloge van grote klasse!!
Proficiat!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Nice one!(tu)

Geniet ervan!

Groeten.

Noel.

proficiat! home sweet home… op hf :+

Proficiat, erg mooie aanwinst

Hier nog een ex-eigenaar van deze Zweedse B-1. Ik denk dat ik weet van wie je hem gekocht hebt… :wink:

Breitling is altijd (tu)

Gefeliciteerd en veel draagplezier!

Hallo Oom piet,

Bedankt voor het bericht en de foto’s! Ik heb het horloge gisteren opgehaald in het mooie Amersfoort.

Gefeliciteerd! Een van de mooiste Breitlings :slight_smile:

Gefeliciteerd jeffrey, prachtige breitling

Gefeliciteerd, een prachtig horloge, veel draagplezier gewenst!

Nog een tip van een mede B1 drager; wees voorzichtig in de buurt van water, ik zou er niet mee zwemmen of douchen!!! (Ik doe hem nu zelfs al af als ik alleen handen ga wassen…)

Bedankt voor de tip! Ik was je topic over de B-1 met waterschade al tegen gekomen inderdaad :frowning:

Was een hele vervelende maar ook ontzettend leerzame ervaring inderdaad, maar gelukkig heb ik mijn B1 nu weer helemaal piccobello in orde.
Ik was van plan om binnenkort het topic over mijn waterschade verhaal met een laatste update daarop af te sluiten :slight_smile:

Ben benieuwd!

Gefeliciteerd! Imo een van de leukere Breitlings!(tu)

Ben wel verbaasd te horen over de gevoeligheid voor water:S. Heeft dit te maken met de leeftijd van het horloge of is het iets anders? Draag zelf vrijwel uitsluitend duikers en ben altijd erg voorzichtig als het gaat om mogelijke beschadigingen, maar water is een ding waar ik in ieder geval nooit voorzichtig mee ben. Zou ik wel een probleem vinden. Ben benieuwd naar het verhaal hierachter.

Anyway geniet van deze mooie klok!