Ik ging geen nieuwe horloge meer kopen dit jaar, dus heb ik er maar meteen 2 skx 009’s in huis gehaald om te verbouwen
De eerste 009 variant is ondertussen goed bekend op het forum. Ik heb er toch al diverse exemplaren van zien voorbij komen. Wat mij betreft de mooiste mod die je met een 009 kan maken. De blauwe stargate dial heeft dezelfde vormgeving als de plaat in de voorganger van de skx, maar dan met ingelegde markeringen ipv. plat. Zo heb je dus meteen een instant classic in handen.
Helaas kon ik de blauwe plaat nergens vinden (ik zoek ze al bijna een jaar) dus kocht ik een mod over en deed er nog een schepje bovenop:
- Stargate plaat in mijn eigen 009 gestoken (iets minder gebruikssporen op die kast, en heeft nog de blauwe sticker vanachter)
- NH35 caliber getransplanteerd vanuit een Cadisen (35 euro en dus stukken goedkoper dan een nieuw caliber kopen)
- kroon en stem had ik nog van Crystaltimes
- een paar extra straps in blauw en rood om bij die prachtige bezel te passen
- er komt misschien nog een saffier in (blauwe coating of clear coating? Twijfel, twijfel)
En als 2de een Batman-mod, done right. Kijk, een 24-uurs bezel is handig op een gmt, maar niet op een gewoon duikhorloge. Dus moest het een duikersbezel worden, anders werkt het niet:
- zwarte plaat van een skx031: die heeft een beetje dezelfde stijl als de rolex plaat. Voetjes eraf want die is eigenlijk voor een kroon op 3 uur gemaakt (dat had ik pas op net laatste moment door :p)
- bezel insert: van Speedtimerkollection op eBay (net als de plaat)
- secondewijzer geel gelakt: dat moet, want Batman heeft (bijna) altijd een streepje geel
- platte clear AR sapphire van Crystaltimes
- grijze en lichtblauwe straps want kleurencoördinatie is belangrijk
- en als ik nog een goeie kortingcode vind, komt hier ook een nh36 caliber in
Enneuh, om dat allemaal te bekostigen verschijnen er over een paar dagen wat horloges en onderdelen in het blauwe gedeelte