Nieuw in de collectie

Finally; na jaren smachten en zoeken naar eentje in betrekkelijk goeie staat eindelijk eentje gevonden.
Een klassieker, een beauty in staal en goud.
Voor ik em kocht echt wel m’n huiswerk gemaakt deze keer (Cfr de problemen met de portugieser in het nabije verleden ) want de fakes vliegen je om de oren en het is niet voor niets naast breitling en rolex 1 van de meest “gefakete” merken.
De verkoper beweerde em te hebben binnengeleverd bij de fabrikant via juwelier Zwitserland in aalst om bijkomende links van de band te plaatsen omdat hij hem te spannend zat. Helaas voor de verkoper en een geluk voor mij dat ik kippepolsjes heb zijn ze niet meer te verkrijgen, Ik heb dan contact genomen met Zwitserland en de vraag tevens gesteld aan de fabrikant aan de hand van het fabricagenr. Ik kreeg bevestigend antwoord van beiden.
Ik dank juwelier zwitserland en de fabrikant dan ook voor de klantvriendelijkheid.

Ik heb em voor alle zekerheid laten servicen en dat bleek hoog nodig want tijdens de service werd vastgesteld dat er roest op de datumschijf en op 2 tandwieltjes zat! De datumschijf en de tandwieltjes werden vervangen alsook een tige en de pakking.Die pakking bleek versteend.
De kast en de band werden ook opgemaakt. De rek werd uit de band genomen. En hij is weer als nieuw waarvoor dank Freddy!!

Waarover gaat het uiteindelijk?
Mag ik u met gepastte trots voor stellen,
De CARTIER SANTOS staal/goud automatic!

Enfin hier de foto’s.
Foto’s van de verkoper voor de aankoop! kijk naar de spelling van de band vooral aan de schakels dicht bij de kast, Nu is die echt weg!! Freddy heeft ze 1 voor 1 aangepakt zoals alleen Freddy dat kan, Ik geef hem dan ook steeds de bijnaam wizzard,






En dan hier de foto’s na het bezoekje aan het atelier van Freddy.





2 likes

Een klassieker, van harte gefeliciteerd! Heel wat anders dan de IWC maar minstens zo fraai.

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd!

ZO, da’s niet mis (tu) Erg mooie klassieker, en ook fantastisch opgeknapt.

Veel plezier ermee,

Martin

Van harte met deze nieuwe aanwinst.
Ik ben zelf geen Cartier-fan en kijk ook zelden naar bi-colour horloges.
Maar deze vind ik, zeker na de uitgebreide opknapbeurt, echt mooi.:}

Groet,
Flip.

Mijn beste,

Wel bekome het u, met dit sublieme stukje tijd.(tu)
Een horloge zo schoon, zo karakteristiek, een horloge ó zo slagvaardig.
Deze Cartier Santos schenkt jou enorm veel plezier, een horloge ó zo pols-waardig!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

mooi klok ik heb deze een jaar of vier gedragen altijd veel plezier van gehad .
die van mij was aleen auto maat en volgens mij een galbe uitvoering met rondere schakels

hier ga je veel plezier van krijgen en als je hem goed gekocht hebt geen piek aan verliezen met een verkoop

die is goed opgeknapt! Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

groet,
Arno.

Met Cartier heb je de koning aller polshorloges in huis gehaald. Een fabelachtige naam waar iedereen respect voor heeft. Van harte met dit prachtige Cartier moment!

Ziet er weer netjes uit, proficiat!

Wat een prachtig stuk Yoeri gefeliciteerd met de aankoop.
Ik ben normaal ook niet iemand die naar cartiers kijkt maar meer naar speciale pre 1950 dames horloges. Maar vind dit toch wel heel mooi hoor.

Nu ik hier toch ben, gezien de reacties zitten hier vast wat Cartier kenners bij.
Ik koop van tijd tot tijd partijtjes horloges op en haal daar tussen uit wat ik zelf graag in de verzameling wil hebben, de rest wordt dan weer verkocht. Nu zaten er in de laatste partij 2 must de carties die er best mooi uitzien. Nu heb ik al zitten zoeken op ebay en google en 1 ervan lijkt sprekend op de must de cartier 21. ( tot zelf het kroontje aan toe ). Maar zie ook wel allerlei kleine verschillen in de Carties 21 van dit model die worden aangeboden, dus kan daar ook geen staat op maken. Zijn er hier experts bij die mij kunnen vertellen of deze echt of 1 van de vele fakes zijn. Of mij mogelijk kunnen tippen hoe dit te herkennen. Hierbij de foto’s van beide horloges ( sorry krijg ze niet scherper met mijn camera )







Hoi Youri

Heb je voor mij een adres van Freddy want ik heb ook een Santos die ik er graag zo uit wil laten zien.
Cartier Santos Galbee - Ref.: 1564 alvast bedankt.
groet Guido

Prachtig horloge, en Freddy heeft inderdaad zeer strak werk geleverd.

Goedemiddag,

Met belangstelling heb ik vooral de reparatie van de Cartier santos gelezen. Ik zelf ben al meer dan 35 jaar in het bezit can een dergelijk horloge. Enkele weken geleden brak de horlogeband in tweeën… Hoe dat nu weer kan???

Ik ben op zoek naar iemand die de band kan repareren. Zou Freddy dat kunnen, of weet iemand wie mij zou kunnen helpen /adviseren in deze? Het betreft een staal gouden Cartier Santos horloge…

Ik hoor het graag.

Mvg,

Rudi Pomme