Nieuw in de horlogewereld

Hallo beste Forumgebruikers.

Ik ben nieuw in de horlogewereld en probeer mij te oriënteren. Dit forum kwam al snel tevoorschijn.
Ik schrik alleen wel een beetje van de hoge prijzen van de meeste uurwerken die hier voorbij komen.
Als nieuwkomer ben ik nog niet bereid zulke bedragen neer te leggen. Ik ben eigenlijk ook nog niet op zoek naar zulke duren stukken.

Mijn prijscategorie bedraagt tussen de 100 en 200 euro. Ik heb het internet al een beetje onderzocht en vond wel meerdere plekken die horloges aanboden in deze prijscategorie. Neem bijvoorbeeld het merk Mats meier. Toch wel redelijk mooie horloges voor een niet al te dure prijs. Is het aan te raden te beginnen bij een merk zoals deze? Zijn er andere plekken waar ik beter kan kijken?Ik heb online naar reviews gezocht en kwam alleen uit op een discussie op dit forum waar eigenlijk ook niks inhoudelijks werd verteld over de horloges zelf. Zijn er anders nog andere plekken waar ik beter kan kijken?

Toch heb ik wel interesse in deze horloge wereld. Ik kijk met belangstelling naar de reacties. Eventuele tips zijn altijd welkom.

Gr. Vicobert

10 likes

Mocht je langer aanblijven op dit forum veranderd dit waarschijnlijk vrij snel.

Seiko of Seiko5 kun je het beste kijken. Tweedehands kun je ook misschien aan Tissot denken?

Nee

Yes. Op dit forum vind je veel informatie waar je wat mee kunt.

Als je zoekt naar bepaalde specificaties waar je horloge aan moet voldoen, zoals afmeting, horlogestijl (duiker bijv?) of prijsklasse (:white_check_mark:) kunnen we je zelfs gericht suggesties doen.

Oh en welkom op het forum :+1:t2:

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom! Over de Mart Meier is inhoudelijk ook niets te vertellen. Chinese horloges opgediend met een dikke marketing saus. Als begin van een hobby zou ik kijken naar instapper van een echt merkt, zoals een bijv. Seiko.

2 likes

Mijn beste,

Vicobert, van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!