Nieuw in de horlogewereld

Hallo beste Forumgebruikers.

Ik ben nieuw in de horlogewereld en probeer mij te oriënteren. Dit forum kwam al snel tevoorschijn.
Ik schrik alleen wel een beetje van de hoge prijzen van de meeste uurwerken die hier voorbij komen.
Als nieuwkomer ben ik nog niet bereid zulke bedragen neer te leggen. Ik ben eigenlijk ook nog niet op zoek naar zulke duren stukken.

Mijn prijscategorie bedraagt tussen de 100 en 200 euro. Ik heb het internet al een beetje onderzocht en vond wel meerdere plekken die horloges aanboden in deze prijscategorie. Neem bijvoorbeeld het merk Mats meier. Toch wel redelijk mooie horloges voor een niet al te dure prijs. Is het aan te raden te beginnen bij een merk zoals deze? Zijn er andere plekken waar ik beter kan kijken?Ik heb online naar reviews gezocht en kwam alleen uit op een discussie op dit forum waar eigenlijk ook niks inhoudelijks werd verteld over de horloges zelf. Zijn er anders nog andere plekken waar ik beter kan kijken?

Toch heb ik wel interesse in deze horloge wereld. Ik kijk met belangstelling naar de reacties. Eventuele tips zijn altijd welkom.

Gr. Vicobert

10 likes

Mocht je langer aanblijven op dit forum veranderd dit waarschijnlijk vrij snel.

Seiko of Seiko5 kun je het beste kijken. Tweedehands kun je ook misschien aan Tissot denken?

Nee

Yes. Op dit forum vind je veel informatie waar je wat mee kunt.

Als je zoekt naar bepaalde specificaties waar je horloge aan moet voldoen, zoals afmeting, horlogestijl (duiker bijv?) of prijsklasse (:white_check_mark:) kunnen we je zelfs gericht suggesties doen.

Oh en welkom op het forum :+1:t2:

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom! Over de Mart Meier is inhoudelijk ook niets te vertellen. Chinese horloges opgediend met een dikke marketing saus. Als begin van een hobby zou ik kijken naar instapper van een echt merkt, zoals een bijv. Seiko.

2 likes

Mijn beste,

Vicobert, van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom! Zelf weet ik ook niet gigantisch veel van horloges, maar dat is voor velen hier een stuk anders! Lees een beetje rond, dan pik je snel een hoop op.

In de door jou genoemde prijscategorie zou ik een tweedehands tissot overwegen :slight_smile:

1 like

Welkom hier. Wil je een nieuw horloge of mag het ook een vintage zijn? Er zijn er genoeg die in jouw prijscategorie vallen.

3 likes

Welkom!

Ook ik raad je aan kijk bij Seiko, Orient of een gebruikte Tissot of Certina!

Heb je zeker meer van!!

2 likes

Daar zal ik dan eens naar kijken, bedankt.

Sterker nog, ik heb even gekeken. Zoiets als de Tissot tradition spreekt mij wel aan. Van mij hoeft het nog allemaal niet zo indrukwekkend te zijn. (Het zou goed kunnen dat dit nog gaat veranderen, ik zie op dit forum steeds meer leuke dingen voorbij komen.) Maar iets met een simpel uurwerk en een band van leer spreekt mij al best aan.

Op het terminologie gebied ben ik ook nog niet bekend. Neem bijvoorbeeld de term duiker, ik weet niet waar die voor staat. Is er toevallig ergens een lijst die ik kan raadplegen daarover?

Erg bedankt voor de tips, en voor het warme welkom! :slightly_smiling_face:

1 like

Van harte welkom! Zeker eerst hier goed lezen, loont de moeite! Je bent snel geneigd te denken dat er niet veel goeds te koop is voor jouw budget, maar dat valt reuze mee!
Citizen bv heeft ook heel veel kwaliteit en techniek voor schappelijke prijzen :wink: Succes!

5 likes

Ja dit had ik ook al meegekregen over merken zoals Filipo Loretti. Maar nu weet ik dus zeker dat ik daarvan weg moet blijven. Gelukkig is hier voldoende kennis over echte merken! :+1:

2 likes

Bedankt voor het warme welkom. Ik ben eigenlijk nog best onbekend in de verschillen. Totale newbie dus. Wat zijn de voornaamste verschillen?

Bedankt voor het warme welkom! Ik zal daar zeker even een kijkje naar nemen. Ik waardeer de tip :+1:

Welkom op het forum. Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor horloges met meer horlogehistorie.
In jouw prijsklasse zijn er legio horloges te vinden. Ik zou kijken in de richting van Seiko, Tissot, Timex, Pulsar, Citizen en Orient.

Succes met de je keuze!

1 like

allereerst welkom.
kijk eens naar een Grovana hebben
heel mooie voor redelijke prijzen.
Ik denk toch dat je wat hoger in fe boom moet gaan zitten. Of 2e h.
maurice lacroix , fredique constant
etc. Succes met zoeken

1 like

Vandaag kwam ik de Orient ra-ac0e06e10b tegen:

Vond het zelf best een leuk ding en is een beetje in de stijl van het merk dat jij aanhaalt. Ook nog binnen budget te vinden.

1 like

Welkom op ons onvolprezen forum Vicobert.
Veel inspiratie en leesplezier toegewenst.
Voor wat betreft een fraai horloge als start zou ik (als in: wij van WC eend) een Seagull 1963 willen aanraden.

1 like

Welkom!
Ook ik zou in deze prijsklasse kiezen voor een Seiko 5.
Geweldig veel keuze en goede kwaliteit.

1 like

Ik zal die merknamen noteren. Erg bedankt voor de info, dit forum is duidelijk de juiste plek.

1 like

Welkom hier Mijn eerste horloge was een festina leuk sportief en ik vond hem mooi afgewerkt voor rond de 300 euro toen en zo opgewerkt naar wat duurdere horloges

1 like