Nieuw in de horlogewereld

Hallo allemaal,

Voor mijn 24ste verjaardag heb ik de Seiko Prospex SSC757 zonder enige voorkennis van horloges gekocht. Ik het klokje enkel om het uiterlijk, functionaliteit en draagcomfort gekozen.

Sinds de aanschaf van de Seiko (zo’n maand geleden) ben ik geïnteresseerd geraakt in de wereld van horloges. Met mijn technische achtergrond wil ik graag meer leren over de werking van mechanische horloges en ook over de geschiedenis van enkele grote namen in de horlogewereld.

De grote vraag die ik hierbij heb: waar te beginnen? Weten jullie boeken, artikelen of documentaires zodat ik meer kan leren over het onderwerp. Op internet is natuurlijk genoeg informatie te vinden echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ook wil ik langzaam nieuwe horloges aanschaffen om over een periode van meerdere jaren een collectie op te bouwen. Hoe zouden jullie verder borduren op mijn eerste aanschaf?

Met vriendelijke groet,

Accuraat :watch:

57 likes

Welkom hier bij HF !
Gewoon veel blijven lezen hier en lekker mee doen.
Dan kom je er vanzelf.

Welkom Accuraat :partying_face: Google is je vriend, er zijn ongelooflijk veel filmpjes te vinden. Als je de zoekfunctie hier gebruikt kom je ook ver. Daarnaast is er de categorie Horlogefilmpjes en Techniek & Review. Veel plezier!

1 like

Welkom :grin:

Hier vooral heel langzaam mee beginnen en niet teveel naar andermans meningen luisteren, zodra je je meer bezig gaat houden met horloges komen je wensen vanzelf en alleen jij kent je eigen smaak!

1 like

:wave:

Welkom!

Had je nooit moeten doen. Deze hobby is veel te leuk, en veel te duur. Dat gaat niet samen.

6 likes

Dan is dit een geweldige uitleg:

6 likes

Leuk! Voel je welkom en wees gewaarschuwd :sweat_smile:

En wil je iets meer te weten komen over horloges en tegelijkertijd 3 wanhopig zoekende millennials horen in hun zoektocht: Mannen van de Tijd

3 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom bij de club.

Kijk eens op deze site: https://thewatchmanual.com/
Een dikke pil, maar je kunt een (al vrij uitgebreide) samenvatting gratis downloaden.

1 like

En mocht je nog een boek willen kopen/krijgen voor de kerst (of zomaar…). Dit is fijn bladerwerk:

Oh, enne WELKOM natuurlijk!!

1 like

Welkom !

world’s first manufacturer of automatic wristwatches

Leuk om te lezen:

2 likes

Welkom op het forum ! :grinning: Adviezen zie hier boven …begin bij het merk Seiko , historie en voorbeelden van iconische horloges ,kijk ook eens naar de categorie vintage hier op het forum en ga via de lijn quartz revolutie rond de jaren 70 naar de tegenwoordige tijd ,altijd leerzaam is de het item NA nieuwe aanwinsten de introductie daarvan is vaak zeer informatief en geeft vaak voor jou aan leiding tot nadere verkenning van onbekende zaken aldaar genoemd …en koop vooral wat jezelf leuk ,mooi vind. succes :+1:en vragen naar aanleiding van … staat altijd vrij en er bestaan geen domme vragen :wink:

Welkom op HF!

Welkom, veel lees en kijk plezier op het forum!
Je bent al met een mooi horloge begonnen.:+1:

afbeelding

Welkom !!

Allereerst: Welkom bij de club :+1:

Gewoon een beetje meelezen en durf gerust te vragen!