Nieuw in de horlogewereld

Welkom op het horloge forum! Kijk eens op YouTube. Hier zijn vele reviews van horloges te vinden. Bijvoorbeeld het Just One More Watch kanaal is leuk om te beginnen maar er zijn er nog veel meer uiteraard

Van harte welkom, mooi horloge om mee te beginnen! Mocht je de tijd hebben en interesse hebben in de werking van een mechanisch horloge, dan is dit artikel een echte aanrader:

Verder zou ik hier gewoon rondsnuffelen, YouTube afstruinen en vooral veel plaatjes bekijken. Ik begon een jaar geleden net als jij met een Seiko en zeker met de hulp van dit forum leer je heel snel heel veel!

2 likes

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.

Welkom op HF. Veel lees -en kijkplezier op het forum

Welkom bij de club :+1:

Niks mis om met een Seiko te starten !

Neem je tijd om de mechanische wereld van horloges te ontdekken.

Dit plaatjes draadje kan je visueel helpen.

Mocht je je willen verdiepen in een merk of een bepaald model, dan zijn daar vaak specifieke draadjes voor te vinden. Voorbeeld :

Dan nog een contradictie: een horloge hoeft niet duur te zijn om te genieten, maar vaak koop je na een gewennigsperiode toch een duur horloge. En duur is altijd relatief.

Welkom!

1 like

Welkom op het HF! Je hebt je eerste horloge gekozen op uiterlijk, draagcomfort en functie. Dat zijn allemaal prima argumenten voor een juiste keuze. Seiko is altijd prima.

Veel plezier de komende tijd hier! :slightly_smiling_face:

Welkom op HF! En da’s een lekkere dikke Seiko duiker!
Nu op naar een volgende en dan een mechanische? Hier op het forum denken we graag met je mee! Heb je al ideeën waaran een (mechanisch) horloge voor jou moet voldoen? Denk aan formaat, mate van waterdichtheid, 3 wijzer, GMT, chrono en -last but not least- prijsklasse.

1 like

Welkom! Leuke hobby, kan erg snel erg duur worden maar dat heb je helemaal zelf in de hand :+1:

Ik heb zelf in het begin voornamelijk blogs, youtube en forums doorgenomen. Uiteindelijk vind je wel je eigen interesses.

Deze is briljant, met heel veel plezier van a tot z gelezen en gespeeld met de animaties. :+1:t2:

1 like

Welkom op HF! Mooie Seiko als start van een prachtige liefhebberij, veel plezier hier gewenst!

1 like

Van harte welkom hier! Ik heb zelf o.a. het boek “1001 polshorloges” in de kast staan. Het boek biedt een goede technische uitleg en behandelt de meest iconische horloges uit de geschiedenis.

Welkom! blijf hier lekker rondhangen leer je een hoop en is nog leuk ook. :grin:

Welkom op HF!

Welkom, veel plezier hier

Welkom op het forum. Veel plezier.

welcome home

Welkom

Welkom!

begin eens met een mechanisch vestzakhorloge. kun je tegenwoordig voor absurd lage prijzen aanschaffen. zijn volgens mij ook simpel te demonteren en weer te monteren. informatie genoeg op youtube. mijn interesse in horloges is begonnen met het bekijken en beluisteren van opa’s gouden vestzak horloge. heb ik later geerfd. ik kijk er af en toe nog steeds naar en wind hem dan weer even op. ik heb nu ook een paar polshorloges met een vestzak uurwerk en glazen bodem. kun je ten allen tijde het uurwerk bekijken. veel plezier !