Hallo allemaal, ik ben vrij nieuw in de horloge wereld. Nu heb ik dit jaar men eerste automatische horloges gekregen van mijn vriendin. De invicta submariner en vind het echt super mooie horloges, maar nu ben ik tog ook echt fan van de day dates. Heeft iemand suggesties of kan iemand me vertellen wat een goed merk is die rond de 250 euro zit ? Alvast bedankt!
Weliswaar geen Day Date, maar een ‘look-a-like’ DateJust is misschien ook iets voor je? Zou dan zeker eens naar de Citizen Tsuyosa Collection kijken.
Vind ik ook super tof de datejust. Zal gelijk even kijken. Bedankt!
Bedoel je dan de Rolex daydate? Of horloges met daydate complicatie? In dat laatste geval heeft Seiko wellicht wat wat te bieden met de Seiko 5 lijn zoals de srpe55
Er is alleen date op de Citizen…hij zoekt day-date…
Iets te snel gelezen, is nog vroeg.
Als rolex te duur is, dan hebben ze hun betaalbaar merk als alternatief
Hamilton heeft ook iets
En dan kom je snel bij de copy-cats, maar eerlijk gezegd hou je beter je geld in je zak. Je zult op termijn toch iets origineel willen.
Edit: enkel die laatste zit rond de €250
Welkom RFE!
Plaats gerust wat foto’s van het Invicta Sub, gebruik hiervoor het upload pijltje / computer icoontje-pijltje omhoog.
Er worden hier regelmatig horloges aangeboden, hou het goed in de gaten want soms gaat het snel…
Succes met je zoektocht en veel leesplezier gewenst!
Ik denk dat jouw suggesties het ook niet gaan worden
Vandaar de edit
Beetje zoeken, Citizen Quartz 6100 ref . Die kan je vaak wel voor rond de 100 / 200 euro vinden.
Deze toevallig op Chrono24 gevonden. Maar facebook market is je vriend in deze gevallen. ( qua prijs dan )
Super! Bedankt zal zeker even een foto plaatsen. Moet alleen nog even uit zoeken hoe alles werkt. Nogmaals bedankt!
welkom op het forum RFE, en welkom in de hobby!
Een hele mooie day-date instapper vind ik de Seiko’s. Heel veel keuze en precies binnen jouw prijs.
Succes!!
Welkom en veel plezier op het forum !
Welkom op HF!
Welkom!
Kijk ook eens naar Tissot daar heb je ook hele mooie datejust modellen.
De Orient Bambino is een prachtig horloge
Je kan ook eens kijken bij het Spaanse Lotus.
Blijkbaar veel verschillende modellen in de day-date categorie.
Ook allemaal binnen het vooropgesteld budget.
Oriënt heeft inderdaad veel keus in dag + datum-horloges, als die inderdaad zijn wat je zoekt.
Ook modellen met een niet-zo-standaard layout van die dag en datum (naast elkaar op 3 uur); bijv. deze, de Orient RA-AK0011D (heb ik zelf; moet voor rond de €300,- op te pikken zijn):
Of deze, de RA-BA0005S, met een meerjarige kalender; nog wat goedkoper zelfs:
Of met de dag halfrond boven de 12 gedrapeerd en de datum op 6 uur; heb ik zo snel geen voorbeeld van bij de hand, maar staan er al verschillende van in dit topic.
Welkom