Nieuw in de verzameling: Datejust 16030

Deze zag ik onlangs op een ander forum voorbij komen en kon ik eigenlijk niet laten gaan omdat ik al een tijdje een wat meer dressy Rolex wilde.

Hij is compleet met alle papieren en toebehoren (zelfs het plastic zakje van de Amerikaanse juwelier waar het horloge in 1981 gekocht is zat er nog bij) en voorzien van plexi en open 6 en 9 :slight_smile:

Alleen het rode zegeltje heb ik er zelf nog bij gezocht (Krabong, bedankt voor de tip:~ )

Afijn hieronder de foto’s van de nieuwste telg in mijn kleine Rolex familietje, alvast bedankt voor het kijken:

Om een of andere compleet debiele reden blijft een open 6 toch de bom. Mooie klok! Van harte.

Blijft gaaf hoor, zo’n oudje. Band ziet er keurig uit ook.

Twijfel zelf nog wel eens over een nette DJ of gebeate expl1, maar eerst maar weer eens budget verzamelen.

Dank je, het bandje is inderdaad nog in een zeer nette staat, zeker voor zijn leeftijd.

Het klopt allemaal, claspcode van de jubilee is voor 1979, serienummer van de kast duidt op 1980 en het horloge is volgens het certificaat verkocht in 1981 (tu).

groet,

Marc

Mooi man, de rolexverslaving heeft hevig toegeslagen!

Zeemeester Schreef:

Mooi man, de rolexverslaving heeft hevig
toegeslagen!

LOL, ik zal binnenkort eens een groepsfoto maken:)

Jaaaa, groepsfoto!!!

Doen we een minimeeting en maken we nog een foto!!! Hier is ook totaal anders dan het was. :smiley:

Oh ja, en ook nog van harte met je aanwinst. :~

Prachtige klassieker (tu)

Groeten,

Martin

El penumbra Schreef:

Jaaaa, groepsfoto!!!

Zou een topic aan gewijd moeten worden “Toon je collectie”. Verwacht veel leuke en onverwachte combinaties tegen te komen.

Bert1 Schreef:

El penumbra Schreef:

Jaaaa, groepsfoto!!!

Zou een topic aan gewijd moeten worden “Toon je
collectie”. Verwacht veel leuke en onverwachte
combinaties tegen te komen.

Maar ook veel forumgenoten die dat liever niet doen… :wink:

mooie aanwinst marc

gefeliciteerd (tu)

Prachtig hoor, ik ben deze steeds meer gaan waarderen. (tu) Ben nu zelf met zijn bescheiden neefje bezig.

Mooie complete aanwinst, een ware klassieker (tu)

El penumbra Schreef:

Bert1 Schreef:

El penumbra Schreef:

Jaaaa, groepsfoto!!!

Zou een topic aan gewijd moeten worden “Toon je
collectie”. Verwacht veel leuke en onverwachte
combinaties tegen te komen.

Maar ook veel forumgenoten die dat liever niet
doen… :wink:

Snap ik, al zou het in de betrekkelijke anonimiteit van het forum toch niet zo snel problemen opleveren?

edit: beetje offtopic ondertussen, maar goed.

Erg mooie DJ, goeie keus! Ook mooi dat ie zo super compleet is… Ik twijfel al een hele tijd over een Datejust. Twijfel is angst zou een vriend van me zeggen :smiley: maar toch tot op heden niet aangedurfd.

Dit is btw een geboortejaarexemplaar voor deze jongen!

Klassieker…ik vind die plaat alleen niet mooi. Maar dat is natuurlijk smaak…

meziya Schreef:

Klassieker…ik vind die plaat alleen niet mooi.
Maar dat is natuurlijk smaak…

Tja, over smaak valt natuurlijk niet te twisten :)-D

:D. Vriend van me heeft ook een daytona met witte plaat. Kan m maar niet mooi vinden.

De kleur van de plaat is echt een kwestie van smaak.

Is het trouwens een midsize of jumbo?

Prachtige klok. (tu)
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

meziya Schreef:

Is het trouwens een midsize of jumbo?

Dit is een 36mm, zg Jumbo’s vind je alleen bij Tudor.

Groet

Marc