Nieuw in het Forum

Hey allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, ook nog beginnend horloge geinteresseerde.
Ik heet Robin en ben 16 jaar. Een echt collectie heb ik nog niet, op het moment ben ik in bezit van een Seiko Kinetic een simpele.

Sinds een poosje besteed ik veel tijd rondkijkend op het internet, dit omdat ik opzoek ben naar een nieuw horloge!
Een aantal modellen hebben mijn aandacht getrokken en ik ben benieuwd wat jullie zoals denken over deze modellen en hun merken, ook sta ik open voor mooie suggesties de horloges waar ik naar kijk liggen zo’n beetje in een prijs klasse van 300-400 euro. Ik vind de wat klassiekere modellen mooi, automatics doen het ook goed.

Het eerste model is een Tissot Carson:

Dit is een automatic, de achterkant van de kast is doorzichtig dit spreekt me ook aan. Deze is 300 euro,

Het tweede model is een Citizen Eco-Drive:

Mooi aan dit model vind ik de gouden kast i.c.m de leren band en de Perpetual Calender. Deze kost 400 euro.

Het derde model is een Tissot Ballade III:

Deze kost dacht ik ook rond de 300 euro, uitgaande van mijn lokale dealer.

De modellen van Tissot kunt u ook terug vinden op de officiele website van Tissot:

http://www.tissot.ch/products/#home

Ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met één of beide merken, en dan ben ik benieuwd naar de kwaliteit hiervan, levensduur etc.
Wat is jullie mening over de horloges?
Ik kan er nog niet helemaal uitkomen voor welke ik zal gaan.

MvGr

Robin

Hoi Robin,

welkom, aan beide merken kan je je geen buil vallen, en zijn goed, ik ben ook in het gelukkige bezit van een citizen, en deze tikt er al 18 jaar probleemloos op los. dus daar zou ik me geen zorgen om maken, dan zou ik als ik jou was kijken wat je op het gezicht mooier vind.

je zet een mooie keuze neer vind ik, de 2 zwitsertjes liggen natuurlijk redelijk dicht bij elkaar, de Citizen is met de gouden kast en de leren band natuurlijk wat meer gekleed. De Tissot’s zijn met de stalen kast en de stalen band weer wat sportiever.Maar geeft weer geen date weer natuurlijk… Een horloge is heel persoonlijk, probeer ze eens om en kijk wat naar je lacht

Gr.
Niels.

Welkom om dit forum Robin. Aan Tissot, kan ik uit eigen ervaring zeggen, kun je geen buil vallen. De LeLocle (zie foto’s) is een prachtig horloge dat bij diverse gelegenheden gedragen kan worden. Huidige prijs ligt bij € 375


Heel erg bedamt voor jullie reacties, het is fijn om te horen dat beide merken betrouwbaar zijn. Ik heb nu een seiko en op mijn lijstje staat seiko nog altijd als erg sollide en betrouwbaar. Ik heb de carson vandaag bij de juwelier om de hoek bekeken, die beviel erg goed en ik was er tevreden over.

Die le locle heb ik ook bekeken,ik dacht alleen dat de prijs van de le locle 500 en hoger lag, maar dit valt dus nog wel mee zo twzien. Ik ga snel weer even langs bij de juwelier om de le locle en de citizen nog eens te bekijken. Iemand bekent met de eco-drive van citizen? Maakt die waar wat hij beloofd?

MvGr Robin

Hallo Robin,

Welkom op het forum, een goede tip, kijk eens een paar maandjes rond op het forum, doe mee met de discussies en er komt vanzelf een horloge naar boven! De door jouw genoemde opties zijn zeer mooi maar er is nog zoveel meer (en misschien wel veel mooier ;))

VrGr,

Vincent

steinhart!?!

stowa!?!

genoeg lekkers voor weinig zeker als je naar occasions zoekt van rond de 3 a 400
euro.

en als je ze van verzamelaars koopt heb je 9 van de 10 keer nog een bijna ongedragen exemplaar ook

Mijn beste,

Van harte welkom op dit magnifieke forum.
Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.
Zoals mijn nickname al doet vermoeden heb je aan een Tissot horloge een horloge dat “Gold value at Silver price” biedt.

Voorts adviseer ik je in deze, evenals Vincent al opmerkte, om vooral eerst rustig rond te kijken. Er vooral de tijd voor nemen, niks overhaasten. Je omringen met folders, brochures en aanverwanten. Je inlezen, horlogefora raadplegen, eens een kijkje nemen bij de horlogier / juwelier, een horloge passen. De voors en tegens afwegen. Wat voor horloge past bij mijn persoon, mijn gevoelens, mijn smaak.
Succes in ieder geval!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hoi Robin,

Ook namens mij welkom hier. De juiste adviezen heb je al, dus, veel plezier hier.

Groeten,

Martin

Welkom op dit forum Robin, je hebt al de nodige goede raad gekregen, doe er je voordeel mee. Heel belangrijk is om geen overhaaste beslissing te nemen:)

MartinB Schreef:

Hoi Robin,

Ook namens mij welkom hier. De juiste adviezen heb
je al, dus, veel plezier hier.

Groeten,

Martin

Hier heb ik niks aan toe te voegen

gr Pieter

Jullie raad om het niet te overhaasten heb ik me ook zeker eigen gemaakt.
Ik heb met mezelf afgesproken het mezelf voor kerst ‘kado’ te geven en dus te wachten met aankopen tot minimaal een week van te voren. Zo houd ik me zelf nog even in toon en heb ik de tijd het rustig te overdenken. Ik ben ook zeker van plan in deze tijd dit forum goed in de gate te houden omdat het mij niet onopgemerkt is gebleven dat er hier een hoop mensen zijn met verstand van zaken.
Ik laat jullie voorderingen/veranderingen in het nemen van mijn keuze weten.

MvGr Robin

Wijze woorden van een 16 jarige.

M A A A A A A A A A A A A A A R…

Jij weet nog niet dat jou beslissing verschrikkelijke gevolgen zal hebben voor je toekomst.

Eenmaal een serieuze klok brengt altijd consequenties met zich mee,en die heet tikkeritis oftewel de chronos permanenticus platzakius

                       O F T E W E L 

Geen geld voor andere dingen want ik moet en zal die mooie Dweller/Sub/Speedmaster/Seamaster/Royal oak/Chronomat/ Calatrava/Datejust enz enz enz… hebben

let maar op gaat gebeuren.

dit forum zit er vol mee.:smiley:

Gij kunt niet leren zonder fouten te begaan, fouten kun je alléén maken door te handelen - elke handeling heeft consequenties.

Welkom hier, Undefined! :slight_smile: De woorden van Astonmartin zijn niets dan de waarheid. De mooie waarheid!! (tu) Maak de fout en geniet ervan!! :wink: