Er is een nieuwe Klokkers project. De vorige had ik gemist. En €400 vind ik teveel.
Je kan je nu inschrijven!!
Hoe vind je het?
Mooi en bijzonder horloge. Maar vorige week verkocht, wegens “geen draagtijd” zoals dat hier zo mooi heet. Voelde op de een of ander manier altijd een beetje fragiel aan.
Wel een horloge wat bij andere ook positief opviel.
Uhm, dat dus
Mooi concept… voor de mensen die het bedenken. Neem nu dit:
This unique system makes all the products
Da’s enorme vendor lock-in. De volumes klokers zijn niet groot genoeg om AliExpress versies van die bandjes teweeg te brengen, dus alle accesoires zijn per definitie bij klokers af te nemen.
The creative and audacious 1960s broke the rules
Hm. De klok01 en 08 zien er redelijk hetzelfde uit. En in de jaren zestig hadden we dit soort dingen:
Zoveel regels werden er op horlogegebied niet gebroken in de jaren zestig. Nou, misschien door Bulova:
Leuk dingetje hoor, de Klok0x. Maar voor een spatwaterdicht quartz klokje is het allemaal erg prijzig, inflexibel en herhalend.
De marketing is significanter dan het product.
wow das een gloeiend mooie Breitling seg! …!!
Yup. Ze konden het wel, voordat ze de monstrositeitenbusiness omarmden.
Sorry, maar wat een jeuk argument.
Dus een quartz horloge is altijd exact vergelijkbaar met een andere quartz horloge en moet daardoor altijd onder een bepaald prijsniveau zitten?
Ik hoop niet dat je op deze manier alles in het leven vergelijkt.
Want; Een Dacia Logan Station met benzine motor is veel te duur omdat je ook een Suzuki Alto benzine voor minder kan kopen. Beide hebben een benzine motor en dat maakt het appels met appels vergelijken,
of
Een flatje van 25 m2 heb je net zo lief als een vrijstaande woning met 200m2 BVO. Want beide hebben een voordeur en dus volstrekt met elkaar vergelijkbaar. De rest maakt niet uit.
Klokers heeft een uniek ontwerp, dat was een rede voor mij om het horloge te kopen. Dat je een andere quartz voor minder kan kopen lijkt me niet relevant (je kan ze ook voor meer kopen).
Inflexibel zijn ze wel, met dat herhalende valt het wel mee (klok 08 meet 38mm tegen 44mm van klok 01 - meen ik, dus je zou het ook als een variant kunnen zien)
Het punt is dat ze roterende schijfjes gebruiken in plaats van roterende wijzertjes, maar dat het niet het revolutionaire concept is waar ze zich in hun marketing teksten op voorstaan.
Het blijft onder de motorkap gewoon een Ronda quartzje, met een batterijtje. Geen Solar, geen UHF, geen precisionist quartz of andere toevoegingen of verbeteringen.
Ze blijven maar roepen hoe “state of the art” en “uniquely customizable” ze zijn, maar in feite is het een leuke design gimmick die non-standaard bandaanzetten heeft en dus gelimiteerd is in de customisatie die je toe kunt passen.
Vat het niet verkeerd op: Ik vind het echt geinige horloges, maar de marketing tam-tam bevalt me niet. Net zoals die poeha-wauwel verhalen over blauwe ogen en de oceaan in Nomos’ marketing materiaal flauwekul is.
Ik ben gewoon allergisch voor marketing gelul.
Let maar niet op Fate. Als je elke ochtend een woordenboek eet als ontbijt, dan komt er op den duur vanzelf een diarree van woorden uit
Fixed that for you. Maar inderdaad: neem wat ik zeg met gepaste korrels zout.
Volgens mij komt de mijne vandaag binnen.
Ik heb nog geen bericht gekregen😢
Mijne duurt ook nog even. Mijn kleur wordt als allerlaatste uitgeleverd.
Ik krijg een internationale zending met DPD binnen vandaag.
Geen idee wat het anders zou kunnen zijn.
Petje af voor jullie geduld!
En uiteraard benieuwd naar de real life experience met heul veul plaoties.
Ik nog steeds geen nieuws