Nieuw 'kopieer merk' in NEDERLAND (athans ik denk dat deze nieuw is)

Beste Forumleden,

Ik zat daarnet op het internet naar horloges te zoeken (uiteraard). En ik kwam toen een nieuw horlogemerk tegen. Athans voor mij dan. Maar na enkele seconde dacht ik, ‘Ja hoor, weer z’n plakmerk’. Vaak ook echt exacte kopieën van talloze gerenomeerde merken. Ik zelf spot de volgende merken en eventuele type’s:

TAG Heuer Carrera 360
TAG Heuer Monaco Automatic Chronograph
TAG Heuer Carrera Automatic Chronograph Tachymetre
Ernst Benz ChronoScope
Omega Speedmaster
Rolex Datona
Jaeger-Lecoultre Reverso
Breitling for Bentley Flying B

Er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Ik vind het toch echt bizar dat dat soort bedrijven dat ‘gewoon’ doen.

Als je de horloges wil zien moet je op de volgende website bezoeken.

http://www.discountwatchstore.com/store-categories-Triumph-Motorcycles_3232991.html

P.S. Bij de welbekende online horlogewebshop Wereldhorloges.nl zijn ze ook al te koop.

OmarDesign

Hoi Omar,

Ik zie wat je bedoelt. Aanvankelijk dacht ik, och een vierkant horloge lijkt gewoon gelijk op een Bell&Ross, en een chrono al gauw op een daytona, maar dit is inderdaad op z’n alpha’s :slight_smile:

Het verbaast me trouwens dat een gerenomeerd merk als Triumph zijn naam daarvoor leent. Als men een 1op1 kopie van een Bonnie of een Speed Triple zou maken zullen ze ook niet blij zijn! Zeker een Engelse club moet makkelijk te vervolgen zijn voor inbreuk op merkrecht, in tegenstelling tot chinezen.

Groeten,

Martin

Triumph bestaat toch niet meer als auto- en motormerk? Een of andere snelle zakenjongen zal de rechten op het merk wel gekocht hebben voor een appel en een ei…

Snooker Schreef:

Triumph bestaat toch niet meer als auto- en
motormerk? Een of andere snelle zakenjongen zal de
rechten op het merk wel gekocht hebben voor een
appel en een ei…

Wil je dat soort dingen niet zo botweg zeggen? Ik moet nu een verdrietige Thunderbird troosten en uitleggen dat zijn pappie helemaal niet dood is.

Ik vind het eigenlijk (grotendeels) wel meevallen…?

Nou, kijk eens naar deze:


etc…

en bugatti is hoe vaak verkocht de afgelopen 50 jaar?..
en de rr phantom is brits toch?..
en spyker is een nederlands merk en heeft altijd bestaan?
en de donkervoort heeft niets weg van van de seven?..
en de lomax heeft ook niets met citroen te maken…