Nieuw leven voor een oud 'mode-horloge'

In het verleden kocht ik regelmatig horloges van D&G. Onze locale juwelier had er een goede handel in maar soms bleef er een modelletje te lang in de etalage liggen en werd ik daaropvolgend gebeld; iets voor jou? De meeste van deze horloges hebben inmiddels (zoals verwacht) de geest gegeven of heb ik zelf afscheid van genomen, maar een enkele draag ik nog steeds regelmatig en maken nog vrolijk hun uurtjes. Echter een van deze horloges lag al wat langer in een doosje in de kast, toen in deze weer tevoorschijn haalde was mijn eerste gedachte; die band en kast zijn nog steeds wel echt oke. Maar na een grondige inspectie bleek de horloge toch veel last te hebben gehad van de tand des tijds (miyota quartz uurwerkje de geest gegevens en wat vreemde aanslag op de wijzerplaat, hoogstwaarschijnlijk door condens achter het glas o.i.d.). Zonde.

Zo onervaren als ik ben met ‘sleutelen aan horlogerie’ toch maar een setje wijzers en een nieuw miyota quartz uurwerkje aangeschaft. Alles binnen en demonteren maar… De wijzerplaat geprobeerd schoon te maken maar dat werd niets. Meteen maar een nieuwe look geven… Geprobeerd de wijzerplaat te spuiten maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Vervolgens aan de gang gegaan met een wrapfolie (die ook gebruikt wordt voor o.a. auto’s)…

OK, best oké. Uurwerkje erin, wijzertjes erop, kast dicht, nog even oppoetsen met Cape Cod (wat een topspul, hulde!) en zie hier; het resultaat. Heel wat minimalistischer als het origineel, maar goed ook… Voor een paar euro lekker geknutseld en weer fris en fruitig, al is het maar als rauwdauw-horloge voor tijdens het klussen.

28 likes

Ziet er netjes uit! Slim, die folie. :+1:

Leuk gedaan; binnenkort Seiko’s modden? :wink:

Ja super handig. Deze folie is maar 0,6mm dik, waardoor dit geen enkel probleem oplevert voor de rondgang van de wijzers o.i.d. en binnen no time een compleet andere look. En die 3M folies zijn er in meer dessins en kleuren dan je tellen kan. Bovendien kan je op heel veel websites gratis staaltjes van de folie aanvragen, je hebt tenslotte toch maar een heel klein stukje nodig. Dus binnenkort wellicht weer een fris kleurtje erop. Deze carbon folie was maar om te testen en resultaat bleek achteraf best oké :blush:

2 likes

Dan moet ik eerst een Seiko hebben, maar ik heb nog genoeg oude ‘mode-horloges’ liggen, dus ik kan even vooruit. Nou heb ik niet ineens een brandend verlangen om horloges te modden, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen deze zomaar weg te mikken…

1 like

Da’s een goeie tip. Heb hier nog diamond grade klasse 3 retroreflecterende staaltjes liggen: spul dat op politieauto’s wordt geplakt. Kan ik eens proberen. Ben je gelijk blind als je de tijd onder een sterke lamp af gaat lezen. :rofl:

Whahaha goed idee :rofl:

1 like

Cape cod op een volledig geborsteld horloge?

Heb zelfs meerdere D&G horloges gehad! Net als de rest van de school. Ook Armani was populair. Denk toch dat de echte horloge huizen, ergens een marketing boot hebben gemist, wat betreft de jongeren doelgroep.

Yes, de band was zo bekrast dat ik dacht; dan maar glimmen. Alles krassen zijn er uit maar de band ziet er nog steeds mat geborsteld uit… !

Don’t ask me why?! :roll_eyes:

2 likes

Ik denk dat dat wel meevalt. Dat segment, zowel qua prijs als qua kwaliteiteit, zou ernstig afbreuk doen aan de rest van de lijn.

Tis vooral de prijs, de kringen waar je in verkeerd en de school-cultuur alles te willen wat andere hebben. En merken als D&G profiteren gewoon van hun bekendheid in de fashion. Horloges zijn voor hun gewoon een bijproduct

Mooi gedaan, daar kun je weer even plezier aan beleven…

Zo goedkoop zijn fashion horloges niet. Niet goedkoper dan Swatch en een hoop Seiko modellen.

De meeste D&G’s heb ik voor ca 100 euro gekocht… Een uitzondering daargelaten.

Dan doe je het goed. Laatst keek ik bij de Bijenkorf in de vitrines en Armani horloges waren zo tussen de 300 en 500 euro.

D&G !
Heb ik er ook 1 van, gekregen, niet gekocht.
Heel soms draag ik m. Dit jaar nog met carnaval, was ik als gangsta rappah…

Ja de D&G’s kocht ik in mijn jongere jaren tot ca. 7 jaar geleden :rofl:. De juwelier in het dorp kocht altijd groot in, zette er ook veel weg, maar hield er altijd een paar over, die ik dan voor een lucratief bedrag kocht. Meestal hadden de D&G’s toendertijd ook een adviesprijs van ca. 250 / 350 euro. Maar D&G is gestopt met de time-collectie. Tegenwoordig maken ze zo nu en dan nog wel eens een horloge (type DG7 en DS5), Swiss made ETA valjoux 7750 cosc, met een schamele vraagprijs van ca. 3800 euro :astonished: dus een iets andere markt, maar vraag me af wie een modemerk koopt met een ETA voor bijna 4k?!