Nieuw leven voor oud horloge ✅

Hi medeliefhebbers,

Onderstaand horloge lag al een paar jaar zo op de plank :nauseated_face: (ooit eens gekregen van een familielid die hem had gevonden). Vanochtend vond ik het eens tijd om er een nieuw leven in te blazen :slight_smile:.

Zo aangetroffen.

Na het schoonmaken met een zachte borstel, allesreiniger en een microvezeldoekje.

Normaal geen voorstander van Cape Cod, maar voor zo’n ‘oefenhorloge’ kon ik het niet laten :wink:

Glaasje goed afgeplakt en zo zag hij eruit na flink boenen met Cape Cod.

Wilde de lugs een beetje een geborstelde afwerking geven (anders te glimmend). Een schuursponsje is daarvoor prima.

Er zit nog leven in de indexen!

Na ook het glaasje te hebben behandeld met Polywatch (wat een wonderspul) en een leren bandje erop te hebben gezet, kan ie weer jaren mee.

Fijn weekend! :smiley:

65 likes

:+1: Netjes gedaan. Resultaat mag er wezen. :ok_hand:

1 like

Dankjewel @Seaman! :slight_smile:

Ziet er weer netjes uit .

1 like

Dankje @Michel.s! Leuk om te doen :slight_smile:

Goed gedaan, ziet er top uit!

1 like

Resultaat mag er wezen :+1:t2:

1 like

Mooi resultaat, geniet ervan :+1:

1 like

Best een leuk ding onder vandaan gekomen. :+1:
Ik heb wel het idee dat dit een verchroomde kast is, dus ik denk dat je niet niet te lang op boenen moet, want dan ben je door de chroomlaag heen. :wink:

2 likes

Bedankt voor je reactie! Ik durf het niet te zeggen, maar zie gelukkig nog geen vreemde dingen aan de kast. Was ook eenmalig :slight_smile:

1 like

Dankjewel!

1 like

Dankje @Drebin :slight_smile:

1 like

Wat staat er op het achterdeksel? Meestal kun je het daar wel uit afleiden. Als er iets op staat in de trant van “stainless steel back” ga er dan maar vanuit dat de rest verchroomd is. :sunglasses:

2 likes

Er staat precies op wat je zegt! :wink:

2 likes

Inderdaad verchroomd dus. Maar je bent er zo te zien niet doorheen gegaan, dus niks aan de hand. :grin:

Bij volstalen kasten staat er meestal alleen “stainless steel” of “acier inoxidable”, dus zonder de vermelding dat het alleen om het achterdeksel gaat. :sunglasses:

1 like

Leerzaam en bemoedigend resultaat. Dank.

2 likes

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!! Ziet er weer fris uit!!
Zo zie je maar,
dat je met een paar eenvoudige ingrepen je horloge de glans kan geven die het verdient!!
Dank voor het delen. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Dankjewel! Weer wat geleerd :slight_smile:

1 like

Graag gedaan @Robertus :slight_smile:

Dankje voor de leuke reactie @Tissot62! :slight_smile:

1 like