Nieuw lid - even voorstellen stuiverduiker

Hallo allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee en ik vond het tijd om ook maar eens een account aan te maken. En laat ik het dan meteen goed doen door mezelf even voor te stellen.

Ik ben 39 jaar en kom uit de buurt van Utrecht. Ik heb in 2000 m’n eerste mechanische horloge gekocht, een Breitling (nog steeds in bezit). Het horloge virus is in 2017 pas echt actief geworden, want sindsdien ben er best veel mee bezig (hier lezen, Instagram, YouTube, Chrono24, etc.).

En dan nu door naar de horloges:

Breitling Colt Chronograph Automatic
Na bijna 20 jaar vind ik het nog steeds een mooi horloge, al zou ik er nu niet meer voor gaan. Maar weg gaat deze niet meer.

Omega Speedmaster Professional “Moonwatch”
Ik heb gekozen voor de versie met saffierglas en ik draag deze eigenlijk alleen maar op een suède band. Soms twijfel ik nog wel eens of ik toch niet voor de versie met plexiglas had moeten gaan, maar dat zal wel zo blijven. Het zien van het het uurwerk door de open caseback maakt aan de andere kant wel weer een hoop goed.

Rolex Submariner
Mijn eerste Rolex en ik vind dit ook meteen de mooiste door zijn eenvoud. En het draagt ook nog eens super comfortabel.

Swatch Mirror Spot Mickey
Deze draag ik niet heel veel, maar het is wel een vrolijk horloge.

Tudor Black Bay Fifty-Eight
Ik denk dat dit toch wel mijn meest favoriete horloge is. Sowieso heb ik de BB58 het afgelopen jaar het meest gedragen.

Rolex Submariner Date
Mijn meest recente aankoop, een Submariner Date uit 2001.

De volgende moet maar eens een GMT of een dresser worden. Ik heb al een paar keer een vintage Datejust om gehad, maar met een pols van 18,5 cm vind ik dit toch net iets te klein staan.

Horloges die niet per se in de collectie moeten komen, maar die ik wel echt te gek vind zijn:

Blancpain Fifty Fathoms Bathyscaphe Limited Edition For HODINKEE
Zenith 50th El Primero Anniversary El Primero A384 Revival
Jaeger-LeCoultre Polaris Automatic
Heuer Bundeswehr
Breitling Top Time

En dan nu de plaatjes:

43BC54DB-86D7-4850-AC2D-440BBF792730

C618187C-D89C-4E8A-923F-3E1E3A5ABD21

B8EBD56D-F712-4508-9725-8711264BE25F

46 likes

C395AC61-DFE3-457A-9861-470C34347F44

C4D85599-FF34-4D5E-B6AD-A2991D9B99DE

05CEF68C-5060-44A0-BD70-40641AC53CE4

42 likes

Welkom

1 like

Heel mooi :slightly_smiling_face: welkom op het forum, enjoy :ok_hand:t2:

1 like

Ontzettend hartelijk welkom hier, @stuiverduiker ! Je naam geeft aan, dat je nogal succesvol bent en dat is ook te zien aan de foto’s. Hartstikke leuk!

1 like

download

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom👍

1 like

Welkom, mooie horloges heb je in bezit !

1 like

welkom-home

1 like

image

1 like

Mooie collectie, welkom en veel plezier op het HF! :+1:

1 like

welkom op ons mooi forum.

1 like

Welkom, mooie collectie!

1 like

Welkom en met zo`n een collectie zien we graag foto s ! Die suede band doet wel wat extra s voor de Speedmaster.

1 like

mooie tijd hier :sunglasses: MM heb ik ook, zooo leuk

1 like

Wat een collectie heel gaaf

1 like

Welkom en veel plezier hier op het forum!

1 like

Welkom op het HF :+1:

1 like

Welkom! Mooie collectie heb je.

1 like