Hallo allemaal!
Wie ben ik?
Ik ben een man van begin 40 uit het Westen van het land (nee, dit is geen contactadvertentie) en heb heel mijn leven al interesse gehad in horloges. Sinds mijn tienerjaren draag ik ook altijd een horloge. Analoog, want smartwatches doen het voor mij niet.
Wat droeg ik?
In het verleden heb ik diverse G-Shocks gedragen (wie niet?) en ik heb er nog steeds eentje, voornamelijk voor klussen, tuinieren en om in een zwembad te springen. Compleet met Bluetooth, wat ik natuurlijk nooit gebruik en met een gezonde afkeer van hoe dit model de tijd synchroniseert via mijn telefoon. Inderdaad, ik heb echt heel weinig met digitale tijdgeving.
Ooit had ik een Seiko, gekregen van mijn ouders voor het heugelijke feit dat ik al 21 jaar op hun kosten leefde. Mooie automaat met een zilvere wijzerplaat en tijdsindicatie (geen flauw idee meer welk model het was) en een minder fijne bracelet.
Voor mijzelf kocht ik in die periode ook een Tag Heuer 2000 die ik enkele jaren later weer van de hand heb gedaan. De jongere versie van mijzelf was nog wat druistig, zullen we maar zeggen…
Wat draag ik nu?
Enkele decennia later ben ik dan op een punt gekomen dat ik wel dacht: een mooi kwaliteitshorloge past bij deze fase in mijn leven, omdat ik het écht waardeer en omdat ik iets wilde dat voor mij symbool staat voor wat ik bereikt heb, de tegenslagen die overwonnen zijn, etc. en die niet van de hand doe omdat mijn laatste spaargeld eraan uitgegeven is (hallo Tag Heuer 2000!).
Derhalve heb ik eerder dit jaar na grondig onderzoek de keuze gevallen op een Hamilton Khaki Field automatic 38mm met een zwarte wijzerplaat Een geweldig tijdsloos horloge dat ik met trots draag en het gevoel van heb dat deze echt bij mij past.
Waar de rest van mijn horlogereis mij zal brengen, wie zal het weten!
Afijn, TLDR: blij hier te zijn, tijd om het forum verder te verkennen!
Kiekje van de Hammy: