Het is wel zo netjes om me als nieuw lid eerst voor te stellen.
Al enige tijd ben ik aan het zoeken naar een mooi horloge. Voor mijn 21ste heb ik destijds een Seiko chronograph gekregen. Jarenlang een mooi horloge gevonden, maar het werd echt tijd voor iets anders.
Thuis kocht mijn vader zo af en toe een nieuw horloge (o.a. een Oris, Van der Klaauw Ariadne en MeisterSinger Nº 02), maar zelf had ik nog geen ‘echt’ horloge.
Nog niet zo lang geleden heb ik dan mijn eerste serieuze horloge gevonden. Het is een Fortis Spacematic GMT geworden. Ik ben er erg blij mee! Een erg mooi strak design. Ook de chronograph vind ik erg mooi, maar nog net iets te prijzig op dit moment.
Aangezien mijn pols niet heel dik is vind ik horloges groter dan 41 mm te groot. Deze Fortis heeft een hele mooie maat en draagt erg prettig (ondanks dat ie echt wel wat weegt).
Welkom op dit forum! En gefeliciteerd met de aanwinst(tu) Een mooi horloge is die Fortis, super afleesbaar.
Is die Revue Thommen Airspeed Xlarge niet te groot voor de pols, meer dan 41 mm?
Ik kan het niet laten, even een foto van mijn Fortis:D:
Hey, ten eerste welkom op dit forum. Je bent gelijk binnen gekomen met een mooie Fortis! Dit model is mooier als de meeste Flieger Chrono’s die in omloop zijn geloof ik. Nette foto’s heb je gemaakt ook trouwens, dat mag gezegd worden.
Ook ben ik wel benieuwd naar een foto van je vaders horloge, ik vind CvdK namelijk een geweldig merk, aangezien het van Nederlandse bodem is en ook nog maar een paar kilometer vanaf mijn woonplaats.
Ik weet nog goed (aangezien het maar een jaar geleden is) dat ik mijn eerste “echte” horloge kocht. Toen voelde ik me goed en besmet, maar ik zou er nooit spijt van krijgen.
Over de Revue Thommen Airspeed Xlarge, deze vind ik wel erg op je Fortis lijken. Ik gok dat als je deze horloges naast elkaar hebt liggen, dat je elke ochtend dezelfde kiest. Mijn tip is eens goed rond te kijken (Weken, maanden) en tot die tijd te genieten van je Fortis, wat ik je van harte gun. Er is namelijk zoveel moois en je zou voor elke gelegenheid iets anders kunnen hebben. Vrouwen delen kleding ook in in werk, school, vrije tijd, sport, all-round, ik-ben-vrijgezel, ik-ben-getrouwd en andere categorieën (Hier zou nog eens een onderzoek naar moeten komen, het vrouwen-en-kleding-syndroom).
Waarschijnlijk is dit inderdaad de eerste van nog meer horloges die zullen volgen… helemaal niet erg
@tjvreeken: Die Revue Thommen heeft een diameter van 40,5 mm en zal waarschijnlijk nog wel goed passen (ook een mooie Fortis heb je overigens!)
@anon69152993na G.: Een glazen achterkant is inderdaad ook erg mooi. Bij deze Spacematic staat een stalen achterkant ook erg mooi, houdt het geheel strak.
@Ypuh: De Revue Thommen heeft inderdaad een aantal gelijkenissen met de Fortis. Ik ben op dit moment fan van horloges met een zwarte wijzerplaat, die ze beide hebben. De stijl van beiden verschilt naar mijn mening toch wel. De RT heeft zijn oorsprong duidelijk in de luchtvaart (meer historische stijl wijzers). Dat kunnen ze wel met hun luchtvaartinstrument achtergrond. De datum aanwijzing met een aparte wijzer is ook een leuk detail.
Ik zal een aantal foto’s maken van de CvdK als ik weer eens thuis kom. Erg mooi die Ariadne.