Maar wat ik erg mooi ben gaan vinden terwijl ik hier rond kijk zijn de zgn Panda chronographs. Zeniths, daytona’s echt heel mooi, heel fris.
Nu ga ik de vrouw niet vertellen dat een van de autos eruit gaat, moet ook een beetje gezellig blijven.
Ik neig niet naar 1:1 homage maar wil wel een beetje die flair zien.
Voor nu is de Seiko ssc911p1 een erg mooie kandidaat.
Net de Tommi Hilfiger mode watch eens nader bekeken, met nieuwe ogen en wat meer kennis.
Het is erger dan ik dacht, het heeft een tachymeter aanduiding maar geen stop watch functie
De knoppen op 2 en 4 uur verzetten alleen de 24h aanduiding en de dag. De 3rde complicatie is fake.
Als het een auto was, zou het een Toyota MR2 zijn met een 355 bodykit. Afijn, wat doe ik ermee?
1.) gooi in de Maas, mischien willen de vissen er iets mee
2.) gebruik als project watch om wat skills te krijgen in batterij vervangen ed.
3.) bewaar voor sentimentele waarde “dit doen we nooi meer”
4.) ander originel suggesties om er vanaf te koem zijn welkom
Ik heb wel geleerd dat 50 mm lug-to-lug wat et veel is van het goede voor mijn pols.
Ik heb nu aardig wat pareltjes gezien hier op het forum. Veel inspiratie doe je dan op in wat je raakt. Ik geef de foto’s dan een like. Maar is er een manier om een overzicht op te roepen van de foto’s dei ik een like heb gegeven. Ik ben bang dat ik anders sommige pareltjes nooi meer terug ga vinden…
Omdat de jeuk nogal aanwezig is, zijn de volgende zaken onderweg:
1.) een opberg doos met 3 slots, zo hou ik het beperkt zeg ik tegen mezelf.
2.) Incomming nieuwe horloge, voor mijn vrouw hoewel ik hem ook wel ga dragen
3.) Incomming nog een nieuwe horloge. Dit is mijn eerste hrologe puur voor de heb, voor de looks en de feel. Je kunt er ook op kijken hoe laat het is, maar dat is bijzaak.
4.) Nog wat straps, want daar kun je niet genoeg van hebben.
Bijna 1 maand lid van dit forum effecten zijn zichtbaar.
Ik heb nu een 2 watch ahum collection. De Casio Lineage als daily horloge en de Seiko Speedtimer als eerste Panda Chrono.
Ik zie in de toekomst een aantal “slots” die gevuld moten worden.
Vintage Omega/Tissot dress watch - dit schuif ik even voor me uit
Cartier Tank achtige - ik neig nu naar '80 Seiko Dolce of Citizen
Een Bulova Jet Star met die “bijna Grand Seiko” Sweep high freq quartz
4-8 Alle vintage Casio heruitgaves
De eerste die ik op het oog heb is de Bulova Jet Star. Een 70’ design met mooie vloeinde 16 bpm sweep.
Paar dagen geleden binnengekomen. Je hebt tot en met de zombie apocalyps niets anders nodig. Solar,
Multiband 6 voor elke dag de meest accurate tijd. 4 verschillende tijdzones. 200m waterdicht…
Anders gewoon een lekkere duiker onder de 200 kopen als je het mechanisch wil hebben. De Orient Ray 2 wil nog wel eens in de aanbieding schieten de laatste tijd op amazon. Geeft je meteen een reden om wat nato’s aan te schaffen want de bracelet is niet alles. Of de Casio Duro. Quartz is minder gevoelig dus kan tegen wat meer stootjes.