Nieuw lid (Incl horlogetik), stelt zich voor

Ha ha, voor géén nieuwe hobby erbij is het al véél te laat. De kogel is enkele weken geleden door de kerk gegaan met de aanschaf van de fantastische Eterna diver (kwaliteitsding met supermooie band voorzien van strakke schakels en vrijwel zonder speling!) en de Officina. Er is nu géén weg meer terug, en ik was al eerder gewaarschuwd. Een mederadioverzamelaar (en klokkengek), had al gewaarschuwd. Nico je weet, het begint met één was zijn wijze opmerking. Nou ja, dat station zijn we inmiddels al gepasseerd zeg maar…

Iedereen nogmaals bedankt voor het warme welkom, altijd leuk natuurlijk.

Ik heb in elk geval een account aangemaakt bij mijn album. Ik zal zien wanneer de foto’s gemaakt kunnen worden, maar zal zeker een goede poging gaan doen ze te maken en ze ook geplaatst op het forum te krijgen! Uiteindelijk is kletsen over klokkies leuk, maar zo zonder plaatjes is het kaal en als een timmerman zonder hamer zeg maar. En da’s dan weer zo jammer…

Bovendien zijn ze ook wel heel mooi natuurlijk!

Groet,

Nico.

Klinkt goed, ben benieuwd naar de duiker van eterna! Een Kon Tiki??

Welkom hier! Dit forum zal je interesse en kennis alleen nog maar aanwakkeren.:slight_smile:

Welkom op dit forum(tu)

Welkom op dit geweldige forum, ik ben bang dat jouw hobby nu steeds meer een verslaving gaat worden…:)-D

Eric

Welkom Nico,

In een ander topic zag ik al dat het Seiko virus zich al aangemeld heeft bij jou.
Nu is er echt geen weg meer terug,laat het maar gewoon gaan :wink:

gr Ron

Hoi allemaal,

Wat leuk om zoveel enthousiaste reacties te krjgen. Horloges zijn een (welliswaar klein), deel van mezelf, net zoals de auto iets zegt, en het dagelijks werk wat ik doe. Wat je om je pols hebt, zegt ook wel iets over iemand.

Wat Seiko aangaat, vooral de technisch meer innovatieve modellen met wat apartere vorgeving spreken mij aan. Ik heb niet zoveel met allerdaagse dingen. Die zie je al genoeg. Het hoeft van mij niet de hoofdprijs te kosten, als ik er maar lol van heb. De manier van een horloge aanschaffen is al een deel van de fun, zeker wanneer je een maximale prijs/kwaliteit hebt gescored.

De keuze voor de Milestone en de Monterey zijn heel bewust gedaan, heel fraaie en tijdloze afwerking, en een uiterst solide band met degelijke afwerking. Schakels moeten bij mij exact aansluiten, en een band mag absoluut niet “zwabberen” kan het verder nog zo’n mooie klok wezen, ik ben er dan helemaal klaar mee.

Nu ga ik de fotolink plaatsen, hoop dat het lukt!

Groet,

Nico.

http://www.mijnalbum.nl/Album=4V4DFVNO

Ha ha.

Daar was ik al bang voor, een beetje de kat op het spek binden…

De tijd zal het keren,

Groet,

Nico.

Hoi,

Nee, geen kontiki, maar heeft er wel iets van weg. Overigens ook een mooi model. Het is een divermodel Monterey.

Groet,

Nico.

Nico den Haak Schreef:

Ha ha, voor géén nieuwe hobby erbij is het al véél
te laat. De kogel is enkele weken geleden door de
kerk gegaan met de aanschaf van de fantastische
Eterna diver (kwaliteitsding met supermooie band
voorzien van strakke schakels en vrijwel zonder
speling!) en de Officina.

Ha ha, 't is wel te merken dat 't horlogevirus flink te pakken hebt!

Maar ik doelde op een andere hobby met freddy’s quote: fotografie :stuck_out_tongue:

Ahh, je bedoelde dát.

Fotografie is nog niet direct een hobby. Alhoewel…

Ik heb wel 3 maanden terug in elk geval een redelijke Canon camera plus degelijk Manfrotto statief gekocht. Nu nog fatsoenlijk leren fotograferen. En dat is niet gemakkelijk!

De macrostand is wel erg handig bij detailopnamen. En het statief ook.
Ik heb een foto van de wijzerplaat in het donker gemaakt van de Eterna. Die is best aardig gelukt, met grappige details voor diegenen die goed opletten.

:sunglasses:

Groet,

Nico.