Nieuw lid (Incl horlogetik), stelt zich voor

Hallo horlogeliefhebbers en forummers,

Uiteindelijk toch de stap gewaagd een oude en wat verwaarloosde liefhebberij wat meer vrij baan te geven. Ik heb gewoon wat met “klokkies” ontkenning van die aandoening is zinloos, en het werd hoog tijd daar wat mee te doen. Aangezien enkel de huidige tijd werkelijk bestaat was er geen beter tijdstip dan het nú, een prachtige aanleiding om meteen meer met horloges te gaan doen. Het nuttige met het aangename verenigen heeft zelden een beter excuus gekend.

Mijn naam is Nico den Haak, bouwjaar 1969. Ben een kleine zelfstandige ondernemer met een audio/video reparatiebedrijf. Buiten deze horlogehobby zijn er nog veel meer interessante passies. Ik repareer en restaureer historische buizenradio’s als hobby, en heb een redelijke collectie die vooral bestaat uit buizen toestellen uit de jaren 30 van Nederlands fabrikaat, en niet enkel Philips. Buiten dat is er een autohobby, als reuzebofkont mag ik me verplaatsen in een Peugeot 406 V6 coupé, een bijzondere en tijdloze auto waar ook de nodige uren mee heen gaan. Er zijn nog diverse kleine hobbies, voorlopig lijkt me dit wel even genoeg over mij. De nieuw ingeblazen horlogehobby is de meest recente.

Van een grote horloge “collectie” kan nog niet echt gesproken worden.

Groet,

Nico.

Op dit moment heb ik in de vaste collectie:

-Maurice Lacroix Milestone automaat MS6017 SS met donkergrijze wijzerplaat.
-Eterna Monterey Eterna-matic automaat 200 meter subtiel diver model met zwarte wijzerplaat.
-Officina del Tempo OT1028BM quartz met leren band uit de Race collectie.
-Tissot 18k klassiek ultraplat model quartz met leren band, was destijds het platste gouden Tissot horloge.
-Tissot pr100 met stalen band en lichte wijzerplaat. Dit was mijn eerste fatsoenlijke horloge in 1991. Met zware draagsporen…

Af en toe komt er een nieuw horloge bij, en dan gaat er vaak ook weer eentje weg. Ik heb op dit moment nog twee nieuwe horloges te koop, daarvoor open ik binnenkort een nieuw topic in de juiste rubriek.

Verkocht:

Maurice Lacroix Milestone MS1017 quartz met lichte wijzerplaat.

Nú om de pols, de Eterna Monterey Eterna-matic 200m.

van harte welkom en leuk dat je je hebt aangemeld (tu)

Mijn beste,

Nico.

Van harte welkom op deze misschien wel meest informatieve horlogesite van ‘De Lage Landen’!!

Overigens een mooie introductie van jou, zo lees ik ze graag.

En ook je horlogecollectie is er een die er wezen mag.
Een collectie van technisch vernuft, verscheidenheid en schoonheid!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom, ben je familie van Foxy Foxtrot;)

Hoi,

Voorstellen is iets wat wel mijn voorkeur heeft. Dan heb je tenminste een beetje een idee wat en wie je tegenover je hebt. Ook een beetje wat je doet “tikken” zeg maar.

Groet,

Nico.

Hoi,

Bedankt voor het welkom. Ik hou van afwisseling, en dat zie je ook wel wat terug in de horloges. De ene dag een meer ingetogen klassieker model, maar als de zon schijnt mag het een wat meer in het oog spingend type wezen. Overigens ligt mijn voorkeur vooral bij subtiele details en ingetogen tijdloze schoonheid. Dan is een horlogehobby (onder andere), natuurlijk een fantastisch terrein om je eens lekker uit te leven.

Groet,

Nico.

Hoi,

Bedankt voor je bericht. Nee, het is geen familie van mij. Maar wanneer mijn de ergens wordt omgeroepen, trekt het vooral van de wat oudere mensen nog steevast de aandacht.

Groet,

Nico

welkom Nico.

Bedankt Harry,

Groet,

Nico.

Welkom bijna naamgenoot!B)-

Hoi Nico,
Van harte welkom op dit wonderlijke:S forum.
Gr,
Lone RyderB)-

welkom!

hallo nico. welkom op het forum. ik wens je veel lees en kijkgenot toe.
en we houden erg van foto’s, dus als je eens tijd hebt om je collectie eens op de foto te zetten. dan kunnen wij weer kwijlen:D

Van harte welkom Nico.:wink:

Welkom Nico! Bedankt voor je aardige introductie, enne… val ons vooral lastig met foto’s van je horloges! :wink:

Hoe meer zielen hoe meer vreugde, welkom!

(tu) Welkom

arie Schreef:

en we houden erg van foto’s, dus als je eens tijd
hebt om je collectie eens op de foto te zetten.
dan kunnen wij weer kwijlen:D

Pas maar op met zulke hints, straks heeft deze druk bezette man er nog een hobby bij :wink:

@ Nico, van harte welkom!

Welkom en zoals eerder vermeld, we love pictures :slight_smile:

Welkom Nico
Welkom op dit verslavend forum en dat we nog veel foto,s mogen zien.
Gr.
Jack
http://www.horloges.vijftigplusser.nl