Nieuw lid intro

Het is begonnen in 2010. Ik kocht mijn eerste mechanische horloge via marktplaats, een Gruen cartouche Clarendon. Gruen, in Nederland een niet zo’n bekend merk…

In mijn zoektocht naar informatie kwam ik uit bij de website van Paul Schliesser (pixelp). Het mysterie rondom het merk Gruen en het onderzoeksaspect zorgde ervoor dat dit mijn merk bleef.

En nu…. Meer horloges dan weken in het jaar, administrator van een Gruen forum en zelfs wat horlogemaker spulletjes in huis voor ooit. Noem het een verslaving? Ik zie mijn horloges als sieraden die toch vooral ook gedragen mogen worden.

Mijn focus is Gruen dames horloges uit de periode van 1910-1930. Ook de doosjes. Uiteraard toch ook wat horloges die hier buiten vallen: heren, quartz, Quadron, ristside, curvex en zakhorloges. Anders voelt de collectie toch wat minder compleet. :wink:

47 likes

Welkom op het Horlogeforum! Ik ben zelf niet bekend met het merk Gruen maar ben benieuwd naar je projecten en collectie!

1 like

Van harte welkom op ons mooie forum! :beers:

1 like

Welkom, Gruen volgens mij wel een bekende naam uit het verleden…

1 like

Welkom!!

1 like

Welkom! Goed dat je ons forum hebt gevonden. Indd erg benieuwd naar je collectie.

1 like

Welkom! :smiley:

1 like

Klopt. Gruen is een Amerikaans merk met zwitserse uurwerkjes. In 1957 feitelijk opgehouden te bestaan (naja, het is overgenomen en in stukken gebroken).

Mijn eerste horloge:

afbeelding

9 likes

:ok_hand:t3:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom bij HF.

1 like

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst!

1 like

In Nederland weinig te vinden. Zeker de damesmodellen. Dus helaas zo’n beetje alles via Ebay.

Ze loopt inderdaad nog wel, niet perfect (maar mag ook als je uit 1929 komt en al even geen service gehad hebt).

4 likes

welkom, mooi oud spul … ik hoef het zelf niet hebben maar vind mooi om voorbij te zien komen :wink::+1:

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom Jenneke emot-tiphat

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op het forum!!

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom @Jenneke :+1:
Altijd leuk een dame erbij :smiley:

Dames polshorloges zie je hier niet veel.
Terwijl het juist de dames waren die de
eerste polshorloges droegen.

Veel plezier hier!