Weet ik. Ik heb zelf ook nog steeds geen Gruen in mijn collectie maar zou er best graag een willen hebben. Met name de kleine herenmaten in art deco stijl vind ik heel aantrekkelijk. Het grappige van horloges in die categorie is dat ze oorspronkelijk bedoeld zijn als heren horloges, maar, met name de rechthoekige exemplaren met hun maten van ca. 24 x 34 mm zullen nu toch meestal voor een damesmaat doorgaan, ook al vanwege de ‘fancy’ vormgeving. Ik hou er wel van.
Ik kom ze wel regelmatig tegen op eBay, maar die zijn meestal in deplorabele staat en als ze nog mooi en technisch in orde zijn best wel duur. Die uit de USA worden aangeboden al helemaal, plus die waanzinnig hoge verzend- en bijkomende kosten. Dus het komt er nog niet van. Gewoon geduld hebben…
Welkom
Nog geen horloges van het merk “gruen” tegen gekomen hier
Draag je ze ook of verzamel je ze alleen?
Ik draag ze, ongeacht of ze lopen of niet. Betekent dat er regelmatig een glaasje sneuvelt. De uitdaging is wel dat ik meestal ook altijd een Garmin om heb.
Gruen verzamelaars weten dat er geen olifanten maten van bestaan en neigen vaak zelfs naar de kleinere formaten of uniseks. Zoals een gruenite eens zei: “These are from a time when men were secure enough to wear their masculinity somewhere other than their wrists!”
En is het dragen van een sierlijk horloge onmannelijk? zie bijv dhr Huber Scott-Paine, vliegtuig- en bootontwerper, recordbrekende motorbootracer, ondernemer, uitvinder en oprichter van Supermarine (bekend van Spitfire)
Zowiezo zit er in de vroegere jaren niet zo veel verschil tussen de heren en dames formaten. Zie hier een Tank (man), sporthorloge (unisex), cartouche orne (dames):
Ohhh mooi! Eigen collectie?
Welkom, Janneke en nog veel plezier op ons forum.
Yups. Zilveren kast heb ik inmiddels op een ribbon band zitten. Moet ik nog een keer veranderen want sporthorloges zaten in die tijd op een leren band.
Ter vergelijking met een modern sporthorloge…
Hallo .
Welkom, ik ben zelf ook echt nieuw hier. Erg interessant.
Welkom
Bienvenue!