Nieuw Lid -- Nieuw Horloge!

Beste Forumleden,

Ik zal me voordat ik losbarst even voorstellen, mijn naam is Pieter en woon en werk momenteel in Brussel. Ben deze mooie site op het spoor gekomen via google.

Het wordt na jarenlang blackberry en telefoon-klokkijken hoog tijd voor een net klassiek horloge. Ik heb me enigszins georienteerd (wat folders van Oris, Omega, Breitling, Rolex, Baume & Mercier en Maurice Lacroix doorgebladerd) maar ik ben wat horloges betreft een absolute nit-wit en zie door de bomen het bos al niet meer, dus wellicht dat jullie me op weg kunnen helpen.

Zoals gezegd zoek ik een net klassiek horloge, geen protserig diamanten ding. Budget tot EUR 3000 (hopelijk kan ik via eBay hier iets vanaf smokkelen zodat ik rond 2000 uitkom). Lederen band en niet te veel poespas, misschien tweede tijdsaanduiding voor op reis. Ter idee, de B&M Classima Executives of de ML Masterpiece Grand Guichet of iets uit de Pontos serie en verder de Breitling (GMT) Colt zijn wel naar mijn smaak.

Nu is mijn vraag eigenlijk: wat zijn in deze prijscategorie de betere horloges, kwaliteit van het uurwerk, service/garantie, maar ook wat is de reputatie van deze merken – wat is bijvoorbeeld het verschil tussen bovengenoemde merken, en last but not least, welk merk is meest waardevast?

Zoals jullie zien, een heleboel vragen, hopelijk kunnen jullie me een zetje in de juiste richting geven. Any help much appreciated!

Pieter

Kijk eens hier:

http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=10356

Beste waar voor je geld die je ergens kunt krijgen, denk ik!

Hallo Pieter,

Allereerst welkom op dit mooie forum en veel lees- en kijkplezier toegewenst.

V.w.b. jouw vraag wil ik je adviseren ook eens naar het merk Longines te kijken.
Ik denk dat de Heritage, de Clous de Paris en Master Collection jou wel aanspreken. Op de website kun je geheel gratis hun nieuwste catalogus bestellen. Met een weekje ligt ie op je deurmat.

Veel succes met je keuze!

Groeten,

Ron.