Vind ik ook een moeilijke maar het breekt het horloge nog niet voor mij. Meer jammer vind ik het dat het een reserve van 3 dagen heeft, grotendeels ten koste van de tikfrequentie.
Mwah. Snap je punt maar dat begint al bij de keuze voor een goudkleurig horloge denk ik. De bandaanzet is schijnbaar 18mm dus het is best een compact bandje. Enkel de kleinste links gepolijst… Ik ben in elk geval benieuwd hoe dat ik het echie oogt. De lol is in elk geval dat 'ie waarschijnlijk ook uitstekend op leer staat, dus beetje afwisseling in look.
Welkom.
Ai. Je kunt nog ontsnappen. Past u op? Op dit forum loeren kost geld.
Ik ben zelf geen fan van DLC coated of doubé achtige kasten die doen alsof ze goud zijn. Ten eerste heb ik de ervaring dat het op termijn gewoon slijt, maar ten tweede houd ik niet van dingen die claimen te zijn wat ze niet zijn, zoals plastic wat net doet alsof het een broek is, zeg maar.
Daar zou ik me ook niet blind op staren. Ten eerste zijn er zeer toffe quartz horloges te koop, zoals bijvoorbeeld van Grand Seiko en The Citizen, maar ook van minder in het oog springende High Accuracy Quartz merken als Junghans, zoals vriend @Anthony terecht opmerkte. Zo heb ik zelf dit ding gekocht, wat meer een sport horloge is, maar waar ik nu een tweede kleur van onderweg heb:
Overigens met champagne plaat voor 1800-1900 Euro te koop. Maar, een sporthorloge:
In het kader van jouw vraag zou ik dus een lans willen breken voor de Frederique Constant Moneta. Een 37mm grote quartz dress watch met maanfase en erg coole uitstraling die de helft van je budget opsoupeert.
@Zoldar, kom er maar in. Kassa 2 alsjeblief!
Een left-field optie: De echo/neutra Rivanera in lichtgrijs. Dit is een prachtige dresswatch met een moderne twist in dat de kast uit blasted titaan is gemaakt, maar wel met mooie beveltjes. Ruim binnen budget, voor 1490 Euro ex verzenden.
Voor de helft van het budget heb je de Seiko Presage Classic in 36mm met silk dial. Ik zou zelf naar de lichtblauwe of gradient beige neigen, maar de goudkleurige SPB524 is zeker niet misselijk. Ik beveel 'm ondanks m’n neiging om faux goud te vermijden toch aan.
En evengoed nog 100m waterdicht en met saffier ook.
Tot slot nog even dit:
- 35mm
- Gilt details op de wijzerplaat
- Handopwinder
1900,- Euro. Het wordt niet veel klassieker dan een Nomos Orion.
Welkom Hugo, leuke collectie heb je. Vermaak je kostelijk op het forum.
Welkom hier bij HF !
welkom, de aanvang van vele zoektochten kunnen beginnen
Welkom Hugo!
Ik ben ook niet van de “goudkleuren” maar dit is wel een bijzondere metafoor, Chris:
Die FC Moneta spreekt me trouwens ook wel aan.
Naast de bovengenoemde fraaie opties, zoals de FC Moneta, zeker de moeite om bij Junghans te kijken naar de line-up. Verschillende maten, klassieker of wat moderner, automaat, handwinder of (solar) HAQ. Heel veel mogelijk in ieder geval. Vergeef ze de wat rommelige line-up op hun website, maar zoek en gij zult vinden.
Eens, het verschil tussen 21600 en 28800 is overduidelijk zichtbaar.
Goudkleurig metaal heb ik ook niks mee, liever verguld en nog veel liever massief goud. Ik heb een vintage gouden erfstuk op krokodillenleer, vind ik persoon wel mooi maar mijn vrouw vind dat ook al patserig.
Welkom!
En veel plezier met de zoektocht naar je volgende NA:pray:t2:
Is die FC Moneta van jou? Zo ja, bevalt die goed?
Prachtig horloge!!
Was het maar zo’n feest.
Mijn vrouw en ik zijn al drie jaar aan het zoeken naar winkels die je gewoon in de high street kunt vinden waar ze dameskleding verkopen die niet van een abjecte mix van polyester en elastaan gemaakt is, maar gewoon van zuiver scheerwol, katoen, zijde of linnen, maar dan wel met een ontwerp wat er niet uitziet alsof je een soort boomknuffelende werkloze bent. Of een Chinese boer anno 1950.
Het is dus letterlijk de mode industrie zoals hij nu is.
Nee, die is van @Zoldar , vandaar dat ik hem richting Kassa 2 riep.
Ik heb 'm gepast, en hij is, net als de Alpina horloges van dezelfde snit, vrij fors en niet bijster dun.
Dan zou ik nog eerder kijken of ik een Oris Rectangular vond met wat korting.
Uiteraard komt dan ook mijn eigen horloge in beeld, de Longines Dolce Vita:
Welkom hier
Moneta Moonphase op een croc bandje van Tuns. Bandje wat erbij zit vond ik te dik en te taai.
Fijne dresser, zeker als je hem niet bepaald vaak draagt. Op tijd zetten en dan af en toe oppakken, hij draaid wel verder.
Dat op tijd en maanfase zetten is bewerkelijk, er is geen quick set voor de maansfase. Met een beetje pech ben je bijna een maand aan uren aan het doordraaien. Dat kroontje zit nog in mijn vinger.
Voor de rest snoepje die niet meteen in schotelformaat (39-40 mm) wordt verscheept. Bravo FC.
Welkom!!!
Welkom!
Het is al geopperd, maar neem eens een kijkje bij Nomos.
Misschien zit er eentje tussen die binnen je budget valt. Als je van vierkant houdt, dan staat er nog een hele mooie van @Colnago te koop in het blauwe gedeelte.
Lekker Chris. Je krijgt al een aardig GS winkeltje
On topic: welkom op Hf!