Nieuw lid op zoek naar tips voor NA!

Na al een hele lange tijd al een ontzettende horloge fanaat te zijn ook maar eens besloten om hier mezelf aan te melden. En dat niet zonder reden, wat word ik toch elke keer weer enthousiast als ik al die prachtige verhalen met nog mooiere horloges die het afmaken.

Zelf ben ik de afgelopen jaren volop bezig geweest met het verzamelen van wat verschillende horloges, maar vooral omdat ik gewoon graag wilde afwisselen qua stijl en look. Hierdoor ziet mijn collectie er nu ongeveer zo uit:

Dit zijn over het algemeen nog merkjes onbekend, maar dat maken het voor mij geen minder mooie horloges. Echter wil ik op zeer korte termijn als beloning voor mezelf een wat grotere investering doen in een nieuw horloge.

Heb best een specifieke zoektocht, namelijk het volgende;

• Dresser
  • Lichte wijzerplaat
  • Gouden of rosé gouden kast
  • Modern klassieke uitstraling
  • Automaat

Nu heb ik de laatste tijd veel gekeken naar een Frederique constant, met ook al twee eerste opties;

De vraag nu aan jullie, hebben jullie nog aanbevelingen qua merken of modellen die aan bovenstaande ‘eisen’ voldoen. Budget ergens tussen de 500-2000€.

21 likes

Welkom Hugo!

Ik vind die eerste FC wel mooi. Denk dat je daar al een goede optie hebt die past bij je wensen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar moet bij je wensenlijstje meteen denken aan Kuoe Kyoto. Lijkt mij een top horloge voor de prijs.

En deze; tis niet echt een dresser maar wel een mooi horloge voor de prijs:

Vallen beide ruimschoots binnen budget, dus dan kun je nog een horloge kopen… :wink:

2 likes

Seiko heeft kort geleden een paar nieuwe modellen uitgebracht, waarbij één goudkleurige uitvoering. Vind ik zelf best knappe modellen.

Check artikel Fratello

En foto, gepikt van Fratello:

Mooi ding hoor :ok_hand:

Overigens, die FC’s die je toont vind ik persoonlijk érg klassiek!

4 likes

Van harte welkom Hugo :+1:

:white_check_mark: Dresser
:white_check_mark: Lichte wijzerplaat
:white_check_mark: Gouden of rosé gouden kast
:white_check_mark: Modern klassieke uitstraling
:x: Automaat :point_right: :white_check_mark: Solar HAQ (+/- 8s per jaar)

6 likes

Welkom :partying_face: Ga voor datgene wat jou aan staat :+1:

Welkom!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Van harte welkom Hugo op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Heel veel plezier gewenst hier!

Hartelijk welkom Hugo.
Geniet van je reis in de wereld van horlogerie!!!

Welkom !!!

Welkom op HF Hugo. Bovenkant van jouw budget, maar een prachtige FC als tip

De FC carree line-up ziet er super chique uit .
Zou em zonder twijfel verkiezen boven de Cartier tank .

2 likes

Welkom hier!

Mijn tip voor een dresser zou zijn: Durf gerust een maatje kleiner te passen.
De 2 voorbeelden die je laat zien ogen al best groot om de pols.

Je zult zien dat je naarmate je meer verdiept, je ook kleinere horlogediameters gaat waarderen. Dan is het zonde nu te investeren in iets waar je straks op uitgekeken bent… been there…

3 likes

Welkom,

Als de foto jouw pols is zou ik een maat kleiner
Nemen een dresser vind ik kleiner mooier.
En dat zegt iemand met een 46mm SOH.

1 like

Welkom Hugo! Je weet in elk geval al goed wat je wilt. FC is een mooi merk, ik heb er zelf ook één en ze zijn mooi afgewerkt en dragen comfortabel. Kies wat je zelf mooi vind en ga, als het even kan, passen in een winkel. Al kun je online soms leuke aanbiedingen tegen komen.

Overigens vind ik de carré best fors aan je pols, ik ga er even vanuit dat jij dit bent.

1 like

Mooie Seiko! Alleen die patserige band zou ik meteen wisselen met leer. Jammer van die tekst “3 days” op de wijzerplaat, dat is net teveel…

1 like

Welkom Hugo veel plezier op het forum :+1:

welkom

Welkom op HF :+1:t2:

Welkom Hugo!