Dag allemaal, sinds kort lid geworden van dit forum wat ik overigens al wat langer volg. Ik ben fan van Seiko vanwege de relatief lage prijs voor toch een goed horloge. Voor de rest ben ik geen kenner, maar laat ik me graag adviseren door eenieder…
Voor nu op zoek naar een Seiko SNZF17K1. Mocht iemand die kwijt willen…
Hey Youssef, welkom op HF!
Seiko is bijna niet te verslaan als het gaat om prijs-/kwaliteitsverhouding. En daarnaast is het assortiment enorm. Er zit eigenlijk voor iedereen wel wat tussen. Ik begrijp je enthousiasme dus wel. Ik heb zelf ook een behoorlijk aantal Seiko duikers gehad en heb er nu nog een paar. De SNZF17 (aka ‘Mini Sumo’ of ‘Sea Urchin’) heb ik ook gehad en is een prima horloge. Succes met je zoektocht en veel plezier hier op het forum!
Dank voor het welkom en de info! Mocht je alternatieven kennen in dezelfde prijsklasse, dan hoor ik dat graag… ik heb dunne polsen, dus geen kasten van groter dan 40 (misschien max. 42) mm.
De SKX007 is een mooi alternatief. Is wel 42mm, maar draagt niet zo heel groot, door de vrij korte lugs. Dit model is echt een forumlieveling en niet voor niets!
Voordeel is ook dat 't, in tegenstelling tot de Sea Urchin, een ‘echte duiker’ is; dus 200m WR, met schroefkroon. En er zijn bijna oneindig veel custom onderdelen voor verkrijgbaar. Je kunt 'm dus geheel naar eigen smaak laten modden. Dit kun je bij Monsterwatches laten doen, die 'm ook verkoopt. Er is wel enige haast geboden, omdat de SKX niet meer geproduceerd wordt. Dus, als je nog een nieuwe wil, is er hier en daar nog wel wat voorraad. Maar die raakt dus wel op. Gebruikt duiken ze (pun intended ) hier op HF ook nog wel 'ns op.