Nieuw lid stelt zich voor: DiverLover

Hallo allemaal,

Mijn naam is Guido, inmiddels vijftiger, en ik woon in het midden van het land. De gebruikersnaam DiverLover heb ik gekozen omdat ik door de jaren heen veel dressy horloges heb geprobeerd, maar daarmee nooit echt de band heb gekregen die ik met veel duikhorloges en andere ‘toolwatches’ wel heb. Momenteel heb ik dan ook enkel horloges met een duikers- of pilotenring. Een smartwatch heb ik (nog) niet…

Het is goed mogelijk dat ik met een aantal liefhebbers hier al eens contact heb gehad: tot een jaar of vijftien geleden zat ik op DeZinVanLuxe en ik ben in die tijd ook eens naar een meeting in Utrecht geweest. In Limburg kocht ik vervolgens van een van de leden een Damasko, toen het merk in Nederland nog zo goed als onbekend was.

In de loop der jaren heb ik best wat bijzondere horloges bezeten. Ooit begonnen met een paar Dugena automaten (in 1978 kreeg ik mijn eerste horloge van dat merk) en verschillende Tissots ging mijn belangstelling als snel naar Seiko en Citizen, maar ik heb ook jaren genoten van een Sinn EZM1, driemaal een Sinn EZM2, een zeldzame Tutima chrono en zo nog het een en ander.

Jarenlang was ik actief op het Seiko en Citizen forum (nu TheWatchForum) en de laatste tien jaar vooral op TZ-UK, waar ik soms in het vrijdagdraadje post wat ik op dat moment draag. Kopen en verkopen doe ik al jaren vooral via TZ-UK, eBay en Marktplaats. Ook daar kan ik met een of meer van jullie prettig hebben gedeald: een gemodificeerde Orange Monster kocht ik ooit bij MonsterRob en verkocht ik via TZ-UK aan een Nederlander.

Het lijkt me leuk om hier mee te praten en te leren – en ik hoop ook mensen te ontmoeten die mijn Seiko’s kunnen servicen. Mijn Seiko automaten bracht ik in het verleden naar Ron Sonders in Leusden, maar wellicht kan ik hier terecht voor mijn 6309 duiker (die momenteel nog maar een gangreserve van een uurtje of tien heeft…), een 7548 en een 7A28. Die beide laatste lopen momenteel nog prima, maar eigenlijk wil ik ze weer perfect hebben voor de komende 20 jaar.

Als ik de fondsen kan regelen wil ik kijken naar een Sinn U50 (liefst volledig getegimenteerd). Ik kijk al een tijdje verlekkerd naar de foto’s maar wil die graag eerst ‘in the metal’ zien voordat ik daarover verder denk – ook omdat vanwege wat dunnere polsen sommige horloges voor mij helaas te groot zijn (de U1 kon ik ooit even omdoen maar onder meer een 156 helaas niet).

Nu nog even uitzoeken wat hier de vaste ‘wat dragen wij vandaag’-dagen zijn en dan komt mijn collectie in de komende tijd wel voorbij.

Vandaag draag ik deze Seiko 7A28 RAF uit 1988 (ik hoop dat de foto zichtbaar is), waarvoor ik net een nieuw batterijtje heb besteld omdat hij al een maandje de twee-seconden-waarschuwing geeft (en ik start helaas vaak per ongeluk de chronofunctie, waardoor het verbruik wat sneller gaat).

En nu ga ik hopelijk vaak jullie kennis en horloges bewonderen!

Guido (DiverLover)

92 likes

Welkom bij de club :+1:

1 like

Welkom!

welkom-home

Welkom

welkom

Welkom Guido!

Welkom hier bij HF !

Welkom Guido :+1:

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Leuk verhaal om te lezen Guido. Leuk dat je nu ook hier van de partij bent!

Welkom op dit mooie forum!

Welkom op het forum Guido.

Welkom

3 likes

welkom op HF :+1:t2:

En meteen een mooie tip, dank daarvoor! Ik vrees dat de timing voor mij net niet goed is, maar wie weet…

1 like

Welkom bij de club, en leuk ook een plaatje erbij!

Zoiets kom je dan toevallig tegen op ons forum.

2 likes

Welkom Guido :watch:

Welkom. Veel plezier op het forum.