Nieuw lid voorstellen

Beste mede horlogeliefhebbers,

Volgens goed gebruik wil ik mijzelf als nieuw lid van het forum voorstellen.

Ik ben 32 jaar en al erg lang geïnteresseerd in horloges. Sinds vorig jaar ben ik ook echt chronisch besmet geraakt met het welbekende horlogevirus. Hieronder het verhaal hoe deze hobby mij tot dusver is vergaan.

Tijdens mijn rechtenstudie liep ik vaak langs de vitrines van Heetman en S&C in Rotterdam. Ik had mezelf beloofd om - als ik mijn eerste serieuze baan zou krijgen na mijn studie - mijn eerste kostbare horloge te kopen. Dat was toen financieel nog niet haalbaar. Het bleef bij gluren in de vitrines om mezelf te motiveren.

In 2013 mijn diploma gehaald. Toen andere prioriteiten: huis, auto, bruiloft, geboorte van mijn dochter. Horloge bleef wel altijd in mijn hoofd spelen. Na in 2019 een mijlpaal te hebben behaald op mijn werk toch maar besloten dat het nu tijd was om een mooi horloge voor mezelf te kopen. Op een vrijdagavond bij S&C binnengelopen en gevraagd naar diverse rolexmodellen. Toen kwam ik er achter dat deze dus niet te koop waren voor een first timer als mijzelf. Omega Speedmaster was ik online ook tegengekomen en hier naar geïnformeerd. Die lag wel in de winkel en heb ik gepast. Enthousiast geworden maar niet gelijk gekocht. Want eerst, hoe ging ik thuis aan mijn vrouw uitleggen dat ik +4K aan een horloge ging uitgeven?
Beetje zenuwachtig het thuis rustig ter sprake gebracht. Beetje vaag over gebleven wat het precies ging kosten. Mijn vrouw wilde mee naar S&C om te kijken. Tot mijn verbazing werd ze ook enthousiast en wilde ze zelfs de helft meebetalen als cadeau.

Toen de Speedmaster eenmaal in bezit was mezelf steeds verder gaan verdiepen in horloges. Een paar maanden later kreeg ik van mijn vrouw als verrassing voor ons jubileum samen een mooie Longines Master Collection met Moonphase.

Rolex bleef toch ook nog wel door mijn hoofd spoken. Je kan er ook moeilijk omheen als je veel horloge gerelateerde content kijkt en leest… Vlak voor de lockdown een stalen Datejust 41 gepast. Had ik toch niet helemaal een klik mee en daarom toch aan me voorbij laten gaan. Mezelf wel op de wachtlijst laten zetten voor een explorer.

Ook een Zenith Defy bekeken. Daar had ik wel direct een klik mee. Wat een gaaf horloge! Uiteindelijk via Chrono bij een Duitse handelaar besteld. Ik vond het toch wel even spannend om zo’n aankoop online te doen. Vlak voor de kerst het horloge in perfecte staat ontvangen.

De huidige staat van mijn collectie:

Nu nog in de honeymoonfase met de Zenith. In de toekomst wil ik mijn collectie graag nog uitbreiden met een duiker. Ook vind ik JLC een heel mooi merk waar ik mezelf verder in wil gaan verdiepen.

64 likes

Welkom op HF!

1 like

Mooie collectie al! Welkom!

1 like

Welkom en al een mooie set ! Een kleine opbergdoos werkt goed om het binnen de perken te houden. Totdat hij vol zit en er een nieuwe kleine doos komt… :grinning: :+1:

1 like

Welkom op HF :+1:

1 like

Spectaculaire collectie. Met name die Longines is heel mooi! :slight_smile:

1 like

Mooie collectie! Mooi verhaal! En top vrouw (die de helft meebetaald)
De Zenith is echt :heart_eyes:

1 like

Welkom en veel plezier hier!

1 like

Koester je vrouw. Doe alles wat ze zegt en meer!

2 likes

Welkom!

Hele gave collectie :ok_hand:

2 likes

Welkom en mooie collectie.

De longines lijkt vast op een jlc die je al op het oog hebt? Master moon toevallig?

1 like

Klopt, inderdaad helemaal juist. Ik blijf de moonphase gewoon een hele mooie complicatie vinden.Maar deze Longines gaat uiteraard nooit weg vanwege de emotionele waarde.

1 like

Welkom! Mooie collectie :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom. Mooie collectie :ok_hand:

1 like

Welkom op HF, prachtig stel horloges heb je. Een Moonwatch is natuurlijk altijd prachtig, maar ook die Longines mag er zijn. Dit model Zenith moet ik eerst “in het echt” zien (ik ben echt ouderwets😊) Veel plezier hier gewenst!

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom op het forum!

1 like