Nieuw lid

Hallo allemaal,

Na hier een tijdje geleeched te hebben leek het me wel leuk om me ook een keer aan te melden.

Ik ben 28 en al een tijdje gek van horloges. Ik heb in mijn studententijd een (toen voor mij erg prijzige) Pulsar gekocht en ben blij verrast dat dit merk opeens wat groter begint te worden in Nederland.

Sinds ik een stuk in de Elsevier heb gelezen over mechanische high-end horloges gaat mijn voorkeur meer die kant op. Ik heb een nieuwe Frederique Constant gekocht bij Van Pampus en ben na het doorlezen van enkele catalogi op zoek naar een sjieke Breitling of stoere IWC. Zoals jullie aan mijn nick kunnen zien kijk ik al een tijdje rond op eBay voor een mooie tweedehands, maar helaas…

Overigens ben ik ook gefascineerd door mechanische zakhorloges, ik heb twee oude zilveren en een hedendaagse via eBay aangeschaft. Dat hedendaagse zakhorloge zag er op de foto erg mooi uit maar voelt helaas als blik… Met die zilveren ben ik erg tevreden, hoewel ik geen bijpassende ketting heb draag ik er regelmatig eentje bij me, met name op wat sjiekere gelegenheden.

outbidoneBay Schreef:

ben na het

doorlezen van enkele catalogi op zoek naar een
sjieke Breitling of stoere IWC.

Bedoel je niet andersom, stoere Breitling of sjieke IWC?
Ik kan me vergissen, maar dat is hoe ik het zie, en volgens mij ben ik niet de enige.

Welkom, veel succes met zoeken.

Hoi, en ook welkom :slight_smile:

Groeten,

Martin

welkom en succes met je zoektocht

Van harte welkom.
Je maakt flinke sprongen zeg, van pulsar over Frédérique Constant naar breitling en IWC; blijkbaar heb je flink gestudeerd en neemt het budget gestaag toe -)

Welkom en veel plezier hier, ben benieuwd waar je gaat eindigen, hehe :smiley:

Mijn beste,

Wees welkom, op dit formidabele horlogeforum.
Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.
En die ’Frederique Constant‘ willen we natuurlijk wel even op de foto zien.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

WillemH Schreef:

outbidoneBay Schreef:


ben na het

doorlezen van enkele catalogi op zoek naar een
sjieke Breitling of stoere IWC.

Bedoel je niet andersom, stoere Breitling of
sjieke IWC?
Ik kan me vergissen, maar dat is hoe ik het zie,
en volgens mij ben ik niet de enige.

Welkom, veel succes met zoeken.

Nee, ik ben juist op zoek naar een delicate mix tussen sjiek en stoer. De gemiddelde Breitling is me namelijk te grof en de gemiddelde IWC is me te sjiek… (en te duur trouwens) Ik heb nu mijn zinnen gezet op een IWC spitfire mark XVI, misschien dat dit iets verduidelijkt…

http://www.finestwatches.com/iwc-11537.html

Foto van mijn Fredje Constant komt er aan!

ik ben juist op zoek naar een delicate mix
tussen sjiek en stoer. De gemiddelde Breitling is
me namelijk te grof en de gemiddelde IWC is me te
sjiek… (en te duur trouwens) Ik heb nu mijn
zinnen gezet op een IWC spitfire mark XVI,
misschien dat dit iets verduidelijkt…
http://www.finestwatches.com/iwc-11537.html

Dank je voor je uitleg, Nu begrijp ik wat je bedoelt.
De IWC catalogus en de Chronolog ken ik uit mijn hoofd, dus ik ken de mark XVI, echt een heel mooi horloge. Veel mensen vinden hem echter te ‘duits’ terwijl dergelijke horloges juist de elegantere britse uitstraling moeten hebben zoals de Mark XII.
Daar zou ik me niet te veel van aantrekken, ik hoop niet binnenkort een juwelier binnen te stappen die juist een Mark XVI in zijn handen heeft en denk dat die mij mooi staat, want dan ben ik verkocht en dat kan ik nu even niet verantwoorden.

Dat met dat sjieke breitling of stoere iwc heb ik ook.
Ik bezit een aquatimer chrono ss (stoere iwc) en een Superocean heritage 46 (sjieke breitling) Iig in mijn optiek.
Jouw redenatie staat mij dan ook aan.

Heel veel plezier en succes met de zoektocht

Dit is hem dan!

http://img255.imageshack.us/my.php?image=frederiqueconstant036hk6.jpg][img]http://img255.imageshack.us/img255/5376/frederiqueconstant036hk6.jpg[/img

Ik ga nog proberen om mooiere foto’s te maken, maar ik ben nog even aan het stoeien met mijn camera.

Welkom op dit forum. Wristshots zijn altijd lastig te maken(in je uppie):wink:
Mooi horloge(tu)