Nieuw: Longines Spirit Chrono

Beste mensen,

Ik was al een tijdje op zoek naar een chrono maar wilde het niet te sportief, geen tachymeters en dergelijke, maar ook niet te dressy. Daarbij had ik ook nog eens de voorkeur voor twee in plaats van drie subdials. En plotseling lag ie daar heerlijk afgeprijsd te wezen en te wachten tot ik hem achter het raam weg kwam halen, de Longines spirit chrono! Onmiddellijk was duidelijk dat dit hem moest worden, jullie kennen dat gevoel wel!:smiley:

Aan boord de ETA 2894-2 (= ETA 2892-2 + chronomodule)
diameter 40,5mm. maar draagt door de cushion case beduidend groter, dikte slechts 12,5 mm. De lichtbruine band vind erg goed passen bij de diepzwart gelakte wijzerplaat en de mat-zwarte subdials. De lume is erg dik aangebracht en geeft, mede dankzij de grote uuraanduiding, een mooi effect op het nachtkastje.
De achterkant is met een mooi opgelegd logo ook niet onaardig.

Minpunten? de datum had voor mij weg mogen blijven maar stond een aankoop niet in de weg.

Kortom een heerlijk horloge met een knipoog naar het verleden van een mooi merk.:slight_smile:

de plaatjes.

Goed!! Helemaal goed. Achterzijde ook mooi, proficiat.

Salut!

RoB

ziet er goed uit zeg! ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd

Prachtig horloge.:~ Misschien kun je de datum afplakken??:sunglasses:

Ik blijf me storen aan die afgehakte cijfers waar de subdials staan maar als geheel vind ik het een mooi horloge.

Proficiat met deze aanwinst.

van harte met je nieuwe aanwinst, mooie klok (tu)

Prachtig horloge, mooi ingetogen en klassiek.
veel plezier ermee
Groeten
Marijn

Goede keuze. Hij doet me ook denken aan de Glycine Eugene Meylan. Lekker klassiek. Veel draagplezier.

Ik ben niet zo´n fan van dit soort horloges, maar deze heeft wel iets. Gefeliciteerd!

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.
Een ‘Retro Look‘ welke je het markante design van het verleden geeft in combinatie met de techniek van heden.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit nostalgische horloge.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

té sportief ? ? ?

té sportief ? ? ?

Dat bestaat toch niet, té sportief. :smiley:

Dat is nou een mooie chrono,gefeliciteerd en veel draagplezier.

Radjoe

Voor mij zou die datum niet mogen missen, tenminste als ik em vaak zou dragen.
Verder vind ik het jammer van de afgesneden cijfers door de subdials. De bruine band geven em een vintage look, maar ben wel benieuwd naar een zwarte band. Zelfs voorzien van een mooie vouwsluiting. Als ik 't goed heb gezien, zelfs WR50. Zou met de lederen band er niet mee zwemmen, maar wel fijn om te weten dat ie een duik zou overleven.

Al met al een mooi klassiek ogend horloge. Wijzers passen er ook helemaal bij. Proficiat!

Heb nog wel vraagje over de achterdeksel. Het middelste gedeelte ziet er erg apart uit. Lijkt alsof ie grijs is en niet gewoon geborsteld staal.

mooi horloge en duidelijk gefeliciteerd en veel draagplezier

Mooi! (tu)

Gefeliciteerd met deze prachtige klok:)-D

Prachtig retro (tu)
Erg mooi, die kathedraal wijzers met een twee register chrono, in combinatie met het font. Ik ben ook zelf geen voorstander van datum aanduidingen, maar deze brengt door zijn positie in elk geval geen onbalans in de plaat.

De achterkant is ook een kunststukje.
Veel draagplezier,

Martin

-edit- lelijke typo

marnix_moed Schreef:

Heb nog wel vraagje over de achterdeksel. Het
middelste gedeelte ziet er erg apart uit. Lijkt
alsof ie grijs is en niet gewoon geborsteld staal.

Het middendeel van de achterdeksel is inderdaad mat grijs, voelt duidelijk anders aan dan de rest van de kast, wel gewoon behandeld 316 staal naar ik aanneem.

inderdaad heel mooi. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

groet,
Arno.

bjoeti