Nieuw Longines uit China - gratis verzendkosten

Ik zag zojuist bij een Chinees verkoopbedrijf, voor een zeer lage prijs een nieuw LONGINES horloge bijv. € 74,39 - tevens gratis verzending vanuit China. Hoe is dat mogelijk ? Is dit dan een namaak Longines ?
Als het namaak is, dan is het toch strafbaar ?
Wie het weet hoe dit zit, mag graag antwoorden.!

1 like

Niets aan de hand, China staat niet bekend om namaak artikelen. :wink:

21 likes

Ja

1 like

…en zo te zien met een Seiko Mecaquartz-uurwerk, of wellicht zelfs daar weer een kopie van. :grin:

Deze is inderdaad zo fake als wat, geen idee waar hij überhaupt op gebaseerd is.

If it is too good to be true…

Namaak en strafbaarheid is een relatief grijs gebied, bezit mag, handel geloof ik niet… Maar deze aanbieder komt dan weer niet uit Nederland. Moeilijk, moeilijk. Ik zou hem skippen en de verkopende partij negeren in de toekomst.

Als je wat officials omkoopt in China knijpt iedereen een oogje dicht. Helaas blijft de fake industrie in China nog op volle toeren draaien.

1 like

Ja maar er staat wel Longines op?

7 likes

Iets wat hier 1000 kost zou nooit ergens anders 100 zijn hoe weinig belasting er ook is

Precies product is ook legaal in sommige landen beetje zelfde als in nederland met de wiet dit mag wel dat weer niet

1 like

Ja

Het is verboden om er in te handelen maar je mag het wél kopen voor privégebruik

Dit geldt althans als je één of enkele horloge(s) meeneemt als toerist

Als je dergelijke horloges laat opsturen is het lastiger om aannemelijk te maken dat dit voor privégebruik is.
Je zou immers ook dagelijks horloges kunnen laten opsturen. Bij het meenemen in je reisbagage van één horloge is het aannemelijk te maken dat de reiskosten te hoog zijn om rendabel te kunnen handelen en dan mag het dus.

Volgens mij zijn dat zo’n online shops, waar je kan betalen maar nooit je product ziet.

url?

1 like

Het is uiteraard ook verboden om het te maken.

1 like

Ik denk dat een Chinees graag z’n Longines kwijt wil. Vandaar de lage prijs.
Ik zou toeslaan.

3 likes

Dude, serieus? Onder welke baksteen heb je de afgelopen jaren geleefd?

Alle horloges van bekende merken worden op grote schaal nagemaakt in China. De markt voor nep horloges is groter dan de markt voor echte dure horloges (van de ‘big 10’)

4 likes

Nou, dat denk ik ook wel.
Wie weet hoeveel lui in Afrika, Azië en Amerika er rondlopen met nep horloges waar dure merken op staan. Wist alleen niet dat deze gewoon via webshops hier zo makkelijk te verkrijgen zijn…

1 like

Nou ja, eigenlijk doen heel veel fabrikanten dat.
Uiteindelijk gaat het om het logo wat er op staat.
Neem nou deze:
c9ac6c4b938f2acf655330ca935c050cda3af3a9_2_750x1000~2
Zo op afstand lijkt het best wel een Rolex dus stijl wordt gewoon door eigenlijk iedere fabrikant wel gekopieerd.
Maar wanneer je opzettelijk een logo vervalst dan vind ik het wel bedrog.
Zou de scheidslijn dan bij het logo liggen?
Een Porsche Speedster op basis van een kever met orginele logo’s van Porsche kan ook niet maar da’s toch wel veel meer geaccepteerd…
Da’s toch gek hè?

Het is niet alleen strafbaar, het is ook een ongewenst onderwerp op dit forum.
Lees er ff de regels op na.

2 likes

Je zal er maar een pistool voor onder je neus krijgen

Je mag over reps praten, als je maar geen foto’s plaatst, websites noemt, of het in het algemeen aanprijst.
(Althans dat heb ik begrepen pas geleden van Jur)

Dus is dit topic eigenlijk gedoemd om gesloten te worden :smirk:

2 likes

Links en afbeeldingen zijn verwijderd maar op dusdanige wijze dat de discussie nog gevoerd kan worden.

2 likes